Με αφορμή την 5η Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού 2018 και το ρητό «mens sana in corpore sano»(Decimus Junius Juvenalis) – «Νους υγιής εν σώματι υγιεί»
μαθητές και εκπαιδευτικοί του 2ου Γυμνασίου Κρύας Βρύσης, συμμετείχαν με καλή διάθεση…
Πόσες φορές, αλήθεια, έχει διατυπωθεί αυτή η σοφή ρήση των αρχαίων Ελλήνων; Όπως πάντα όμως διακρινόμαστε για τον πλούσιο λόγο και τις φτωχές πράξεις. Σε μια εποχή όπου η καθημερινότητα των παιδιών εξελίσσεται σε έναν εφιάλτη στο πλαίσιο του σύγχρονου ανταγωνιστικού τρόπου ζωής, με αδιάκοπα τρεχάματα – σχολείο, σπίτι, φροντιστήριο, σε μια εποχή όπου η παιδική και η νεανική παχυσαρκία παίρνει διαστάσεις επιδημίας, ως αποτέλεσμα κατά κύριο λόγο της καθιστικής ζωής, κυρίως, όμως, σε μια εποχή όπου οι τάσεις παραβατικότητας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς είναι ένα γεγονός αδιαμφισβήτητο, η απάντηση πρέπει να είναι η στροφή στον αθλητισμό.Τα σωματικά οφέλη που έχουν να αποκομίσουν τα παιδιά από τη γυμναστική είναι πολλά: Μυϊκή δύναμη, σωστή ανάπτυξη οστών, βελτίωση καρδιαγγειακού συστήματος, μείωση κινδύνων ασθενειών, ανάπτυξη φυσικών σωματικών ικανοτήτων, όπως είναι η αντοχή, η δύναμη, η ταχύτητα, η ευκινησία, πρόληψη και καταπολέμηση της παχυσαρκίας.Πολλά και σημαντικά είναι και τα συναισθηματικά οφέλη της άσκησης και οι θετικές επιδράσεις στο χαρακτήρα των παιδιών:
*Μείωση στρες και ανάπτυξη θετικής στάσης απέναντι στη ζωή.
*Βελτίωση αυτοπειθαρχίας και υπευθυνότητας.
*Ανάπτυξη αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης.
*Ανάπτυξη ικανότητας καθορισμού στόχων και αντιμετώπισης της ήττας.
*Καλλιέργεια του ομαδικού πνεύματος, του σεβασμού προς τον άλλο.
*Ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων.
*Ψυχαγωγία
Τα παιδιά ακολουθούν στη μεγάλη πλειοψηφία τους ένα βαρυφορτωμένο σχολικό και εξωσχολικό πρόγραμμα και έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ μεγάλες απαιτήσεις από τα μαθήματα αλλά και την οικογένειά τους. Οι γονείς, έχοντας την αγωνία να εφοδιάσουν τα παιδιά με όσο το δυνατόν περισσότερα ακαδημαϊκά προσόντα, κάνουν καμιά φορά το λάθος να τα αποτρέπουν από τον αθλητισμό. Παράλληλα, μεγάλο μέρος από τον ελεύθερο χρόνο τους τα παιδιά τον κατασπαταλούν μπροστά στην τηλεόραση, στον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή στα διάφορα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Υιοθετούν έτσι το πρότυπο της καθιστικής ζωής, γεγονός που δεν συνάδει με την ηλικία τους και ταυτόχρονα υποβαθμίζουν τη φυσική κατάσταση και την υγεία τους. Η διατροφή τους απέχει πάρα πολύ από την υγιεινή, με τα λιπαρά και τα συντηρητικά να κυριαρχούν και να υποθηκεύουν την υγεία τους ως μελλοντικών ενηλίκων.
Τα δεδομένα αυτά καθιστούν επιτακτική την ανάγκη τα παιδιά να αρχίσουν να γυμνάζονται και να αθλούνται από τη νηπιακή ηλικία. Εδώ είναι που αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος της εκπαίδευσης. Εκεί όπου μπαίνουν οι βάσεις και καλλιεργούνται οι συνήθειες. Η πρωτοβουλία αυτή δεν μπορεί να αναμένεται από τους γονείς, οι οποίοι για οποιονδήποτε λόγο δεν οδηγούν τα παιδιά στον αθλητισμό.
Έτσι και φέτος 114 μαθητές και μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Κρύας Βρύσης (ανάμεσα σε χιλιάδες άλλους) αντάμα με τους καθηγητές και τις καθηγήτριές τους, πεπεισμένοι ότι οποιαδήποτε αθλητική ενασχόληση είναι μια ψυχαγωγία που μόνο καλά μπορεί να τους αποφέρει και οτι ο αθλητισμός αντικατοπτρίζει τη δεδομένη κοινωνία και τον πολιτισμό της, ξεκίνησαν τη μέρα τους χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι για μια μεγάλη αγάπη των νέων! τον αθλητισμό, στο πλαίσιο της 5ης Πανελλήνιας ημέρας σχολικού αθλητισμού.
Εκκίνηση από το 2ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης, καλό ζέσταμα με πεζοπορία αρχικά 3 χιλιομέτρων μέχρι το γήπεδο ποδοσφαίρου της περιοχής μας, διατάσεις και έπειτα βόλεϊ, αγώνας ποδοσφαίρου και διάφορα παιχνίδια. Ακολούθως, άλλα τρία χιλιόμετρα πεζοπορία καταλήγοντας στον προαύλιο χώρο του σχολείου.
Νιώσαμε τη χαρά της άθλησης χωρίς το άγχος της νίκης και το φόβο της αποτυχίας, αναγνωρίζοντας εμπράκτως τη συμβολή του αθλητισμού στην προώθηση αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων (όπως η κοινωνική συνοχή, η ένταξη, η αλληλεγγύη, η ανεκτικότητα, αποδοχή της διαφορετικότητας, η ευγενής άμιλλα κλπ.) που στο σύνολό τους οδηγούν στη δημιουργία ενεργών δημοκρατικών πολιτών.
Ως κατακλείδα, ας έχουμε υπόψη μας ότι ο αθλητισμός είναι η συστηματική σωματική καλλιέργεια του ανθρώπου με συγκεκριμένο τρόπο, ειδική μεθοδολογία και παιδαγωγική με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση. Κυρίως, όμως, ο αθλητισμός αντικατοπτρίζει τη δεδομένη κοινωνία και τον πολιτισμό της.
Για τον σύλλογο διδασκόντων
Ο Διευθυντής
Δημήτριος Ντίτουρας