Saturday, 16 November, 2024

Ξεκινά η σιδηροδρομική Εγνατία – Τι θα γίνει με τον προαστιακό Γιαννιτσών

Με αφορμή την ανάθεση των μελετών για τη σύνδεση της Ξάνθης με την Καβάλα για το έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας και του Project “Sea to Sea” μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας

και τη μελέτη που αφορά στη σύνδεση των Τοξοτών Ξάνθης με το νέο Λιμένα Καβάλας ανάθεσης ποσού 1,27 εκατ. ευρώ, η Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Ν. Πέλλας κάνει λόγο για το αντίστοιχο έργο της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Γιαννιτσών/ όπως αναφέρεται σχετικά σε δελτίο τύπου της Πρωτοβουλίας, το κόστος θα είναι το μισό σε σχέση με την υλοποίηση της γραμμής της Αλεξανδρούπολης, με τα διπλάσια χιλιόμετρα όμως για τη σύνδεση της Πέλλας.

Όπως τονίζεται σχετικά: «Είναι οπότε αυτονόητη η άμεση υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Π.Ε. Πέλλας μέσω Γιαννιτσών, με οποιοδήποτε χρηματοδοτικό εργαλείο,… καθώς η υλοποίησή του αναμένεται ότι θα δώσει ώθηση τόσο στην εμπορευματική όσο και στην επιβατική κίνηση…».

«Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Π.Ε.Πέλλας μέσω Γιαννιτσών εκτός από τα πολλά αναποδοτικά οφέλη της είναι ένα έργο υπερτοπικής σημασίας, γεγονός που έχει πολλές φορές αναδειχθεί από την Πρωτοβουλία στο παρελθόν και μπορεί να αποτελέσει τμήμα της “Σιδηροδρομική Εγνατίας” όπως εξ άλλου δήλωσε και ο υπουργός μεταφορών Χ.Σπίρτζης στις 3-10-2017 στα Γιαννιτσά», σημειώνουν οι πολίτες στο κείμενό τους, προσθέτοντας ότι «η σύνδεση μπορεί να αποτελέσει συνέχεια της υπό κατασκευή σιδηροδρομικής εγνατίας (Αλεξανδρούπολη-Τοξότες Ξάνθης-Καβάλα-Αμφίπολη -Θεσσαλονίκη) προς τη Δυτική Μακεδονία, τη Δυτική Ελλάδα και τα Δυτικά Βαλκάνια». Συγκρίνοντας το έργο της σύνδεσης «Νέου Λιμένα Καβάλας – Τοξοτών Ξάνθης» και της «Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών», η πρωτοβουλία σημειώνει αναφερόμενη σε στοιχεία της επικαιροποιημένης μελέτης σκοπιμότητας ότι η πρώτη είναι μήκους 31,8 χλμ και θα έχει κόστος 250 εκ € ενώ η δεύτερη θα έχει συνολικό μήκος 86,7 χλμ και κόστος 110 εκ €.

«Η πολύ μεγάλη αυτή διαφορά κόστους/χλμ οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ιδιαίτερα φιλικό πεδινό ανάγλυφο της σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Π.Ε.Πέλλας μέσω Γιαννιτσών. Είναι επομένως αυτονόητη η άμεση υλοποίηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Π.Ε.Πέλλας μέσω Γιαννιτσών με οποιοδήποτε χρηματοδοτικό εργαλείο και θέλουμε να πιστεύουμε πως οι δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών για προώθηση της χρηματοδότησης της μελέτης και του έργου στο C.E.F. (Connecting Europe Facilities) στο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα γίνουν πραγματικότητα», υποστηρίζει η Πρωτοβουλία.

Δείτε όλα τα στοιχεία αναλυτικά εδώ

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου