Με φωτεινούς σηματοδότες ή χωρίς, με προτεραιότητα ή μη, κάποιοι οδηγοί εξακολουθούν να είναι επικίνδυνοι ακόμη και μόνοι τους!
Για αυτό φυσικά, διαβάζουμε στα δελτία τύπου της Τροχαίας το αμίμητο: «το όχημα ξέφυγε της πορείας του»! Το όχημα, είτε μοτοσικλέτα είτε ΙΧ ή βαρύ όχημα δεν είχε τι να κάνει, βαρέθηκε να πηγαίνει εντός πορείας και στα όρια ταχύτητας που ορίζει ο Νόμος σε κάθε σημείο του οδικού δικτύου και.. είπε «ας ξεφύγω λίγο να δω τι θα συμβεί στον οδηγό και αν έχει αντανακλαστικά»!
Ευρωπαϊκή έρευνα, άλλωστε, έχει καταδείξει ότι ο Έλληνας οδηγός, οδηγεί σε όποια κατάσταση, νομίζοντας ότι είναι ο υπεράνθρωπος που μπορεί να κάνει τα πάντα- να πίνει συγχρόνως καφέ, να καπνίζει, να κρατάει το τιμόνι με το… γόνατο και να έχει το αριστερό χέρι έξω να “αερίζεται” ειδικά από αυτή την εποχή και μετά… και το κινητό συνεχώς στο αυτί!
Το 48% των Ελλήνων οδηγών, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, απάντησε καταφατικά ότι οδηγεί ακόμη και όταν είναι κουρασμένος, είτε πρόκειται να κάνει μακρινά ταξίδια είτε κοντινά. Φυσικά, το συγκεκριμένο ποσοστό είναι μειωμένο κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη νοοτροπία που είχε το 2017, όμως υπολείπεται πολύ σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Ολλανδοί δείχνουν ότι σέβονται τους συνοδηγούς, αφού μόλις το 23% απάντησε θετικά ότι οδηγεί όταν νιώθει κουρασμένος. Το ίδιο πράττουν και οι Γερμανοί σε ποσοστό 27%, ενώ απείθαρχοι εμφανίζονται οι Πολωνοί με 47% και οι Βέλγοι με 41%.
Αρνητικά πρωτεία έχουμε και στην οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε ποσοστό μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο. Σε ποσοστό 24% οι Έλληνες οδηγοί αναφέρουν ότι είναι διατεθειμένοι να οδηγήσουν μετά από κατανάλωση αλκοόλ, ποσοστό -όμως- μειωμένο κατά 4% από αυτό που ίσχυε το 2017. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που έγινε σχετικά με την οδηγική ασφάλεια, σε συνεργασία με το ίδρυμα Fondation Vinci Autorontes στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορά στοιχεία του προηγούμενου έτους.
Μέσα σ΄αυτή την κατάντια, αντικρίζουμε καθημερινά συμπεριφορές απίθανες, όπως προσπεράσεις σε κατοικημένες περιοχές, πχ στο Μελίσσι, σήμερα το μεσημέρι… με 70 εντός της ΤΚ και πριν τον φωτεινό σηματοδότη που ενώ βλέπει ότι είναι κόκκινο, αναπτύσσει ταχύτητα για να προσπεράσει, ακόμη και από δεξιά, δυο-τρεις και να μπει πρώτος στη γραμμή! Συγχαρητήρια αν νομίζετε ότι θα έχει και βραβείο, κόβοντας τη νήμα! Να κοπεί το νήμα της ζωής, ίσως.
Έτσι συμβαίνουν τα τροχαία, ακόμη και θανατηφόρα μέσα στα χωριά, αν θυμηθούμε, επί παραδείγματος, το Ριζάρι, που εκεί πια, κανείς δεν κόβει ποτέ ταχύτητα. Στη διασταύρωση 20ης Οκτωβρίου-Αξού-Αμπελειών, πέρασε πάνω από μήνας χωρίς σήμανση, αλλά όποιος γνωρίζει τις προτεραιότητες, πινακίδες υπάρχουν… δεν θα είχε θέμα. Κι όμως κατά τύχη βγαίνει η πλειοψηφία και έχουν συμβεί τουλάχιστον πέντε τροχαία, υλικών ζημιών, αυτό το διάστημα. Και με τους σηματοδότες, τα ίδια βέβαια γινόταν, καθώς οι «εξυπνάκηδες» είναι πολλοί και παντού και παραβιάζουν ακόμη το κόκκινο… εφόσον δεν ενδιαφέρονται για τη δική τους ασφάλεια πρωτίστως, είναι δυνατόν να νοιάζονται για του απέναντι; Κοινοί εγκληματίες θα ‘πρεπε να χαρακτηρίζονται. Το ζήτημα είναι πολύ μεγάλο για μία μικρή ανάλυση. Κοροϊδεύουμε τους άλλους όταν συμβεί ένα μικροατύχημα (δεν έφταιγα, έφταιγε η λακκούβα) μην κοροϊδεύουμε και τον εαυτό μας, πρόκειται για τη ζωή μας και των υπολοίπων, όχι για διαγωνισμό ταχύτητας. Προσοχή στους “κάγκουρες” μήπως γλιτώσει κανείς άλλος…
Χ.Κ.Π.