Friday, 15 November, 2024

«Πέφτουν» στις ράγες του ΟΣΕ οι βουλευτές για τον προαστιακό Θεσσαλονίκης – Γιαννιτσών

Όταν επί 20 χρόνια η πρωτοβουλία πολιτών για το σιδηροδρομικό δίκτυο του νομού παλεύει και διεκδικεί, δημοσιοποιώντας το θέμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα

τώρα οι βουλευτές Πέλλας – και μάλιστα του ίδιους κόμματος (και τυπικά κάποιοι άλλοι τα προηγούμενα χρόνια) κάνουν ενέργειες για να μπει το νερό στ’ αυλάκι! Ή καλύτερα να πέσουν οι ράγες στο νομό Πέλλας! Ας ελπίσουμε ότι θα αποδώσουν έστω και μέσα από την προσπάθεια ανταγωνισμού γιατί ερωτήσεις, προτάσεις και δεσμεύσεις υπήρξαν όλα αυτά τα χρόνια, αποτέλεσμα όχι!

Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης τις προηγούμενες ημέρες με άλλο δελτίο τύπου έκανε αναφορά στο αίτημα χαρακτηρίζοντας το «πάνδημο». Τώρα επανέρχεται με μία επιστολή προς στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη για τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και παράκαμψη προς Αριδαία, αναφέροντας τα εξής:

Κε Διευθύνοντα Σύμβουλε,

Ο αγιασμός στη Βουλή των βουλευτών (για την επόμενη Κοινοβουλευτική περίοδο)  την ημέρα και ώρα της επίσκεψης σας στην Πέλλα  δεν μου επιτρέπει να παραστώ σε αυτήν.

Επιθυμώ όμως να σας επισημάνω ότι η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και η παράκαμψη προς Αριδαία είναι πάνδημο αίτημα της κοινωνίας και των φορέων Πέλλας και Φλώρινας. Συνημμένα επισυνάπτω κοινό αίτημα όλων των φορέων ( Όλων των Δημάρχων Πέλλας και Φλώρινας, των δύο αντιπεριφερειαρχών, επιμελητηρίων, δικτύου πολιτών για τον σιδηρόδρομο στην Πέλλα κ.α. σε κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Πέλλας παρουσία μου.

Το έργο αυτό είναι απολύτως απαραίτητο να ενταχθεί στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ. Όχι μόνο γιατί αποτελεί την «ευθεία» οδό και ούτε μόνο γιατί είναι έργο σε κάμπο χωρίς ιδιαίτερα τεχνικά ( αφού μπορεί να ξεκινήσει από το Άδενδρο ή κάποιον κοντινό σταθμό, μετά την γέφυρα του Αξιού) και ούτε μόνο γιατί υπάρχει έτοιμο ένα σημαντικό τμήμα απαλλοτριώσεων παράλληλα στην Εθνική οδό Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών- Μαυροβουνίου και με υφιστάμενη απαλλοτρίωση στο τμήμα Σκύδρα- Αριδαία.

Πρώτιστα γιατί είναι ένα έργο που θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας μετά και από την καταστροφική για την Πέλλα «κλοπή» της Εγνατίας Οδού από την αρχαία της χάραξη που έγινε στο παρελθόν με ευθύνη των τότε κυβερνήσεων και των τοπικών παραγόντων που σιώπησαν «ηχηρά» στην απαράδεκτη αυτή πράξη.

Για το έργο αυτό έχω προσωπικά καταθέσει ερώτηση στη Βουλή ( που επισυνάπτεται) και έχω συναντηθεί σε πολλές συσκέψεις με την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Πέρκα , με τον προκάτοχο σας καθώς και με τον Υφυπουργό ΕΣΠΑ  κ. Χαρίτση για την χρηματοδότηση του.

Ο προκάτοχος σας σε συνάντηση που είχα από κοινού με το δίκτυο πολιτών για το σιδηρόδρομο (που παλεύει για αυτό το έργο επί 20 και πλέον έτη) είχε δεσμευτεί σε επικαιροποίηση της εγκεκριμένης από τον Οργανισμό σας μελέτης σκοπιμότητας και σε ένταξη του έργου στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ.

Το τμήμα αυτό με ηλεκτροκίνητη γραμμή μπορεί να αποτελέσει τμήμα της προωθούμενης από την κυβέρνηση σιδηροδρομικής Εγνατίας και ακόμη τμήμα του εμπορικού άξονα 10 προς την Ευρώπη για την φτηνότερη, ασφαλή, γρήγορη και ποιοτική μεταφορά αγροτικών προϊόντων της Πέλλας στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης και της Ρωσίας. Ακόμη για το έργο έχει συνταχθεί με συμμετοχή μου (με την  ιδιότητα μου ως μηχανικού από κοινού με έγκριτο κατασκευαστή έργων ΟΣΕ) ενδεικτικός προϋπολογισμός εργασιών, προμετρήσεις κλπ.

Όλα τα στοιχεία αυτά, αλλά και άλλα που αφορούν το απαραίτητο αυτό έργο θα σας προσκομίσω στο γραφείο σας σε συνάντηση που θα σας ζητήσω τις αμέσως επόμενες ημέρες. Ελπίζοντας ότι θα συμβάλλετε στην προώθηση του σημαντικού αυτού έργου με συγκεκριμένες ενέργειες.

Γιάννης Σηφάκης

Βουλευτής Πέλλας

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου