Saturday, 28 December, 2024

Πραγματοποιήθηκε η 1η Διαβούλευση της Δ.Ε.Υ.Α. Αλμωπίας

Πραγματοποιήθηκε η 1η Διαβούλευση της Δ.Ε.Υ.Α. Αλμωπίας με τη συμμετοχή συμπολιτών μας που συμμετείχαν σε μια ανοιχτή συζήτηση

Σκοπός της Διαβούλευσης ήταν να συζητηθούν σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην κατάσταση της Δ.Ε.Υ.Α. από το παρελθόν μέχρι σήμερα, στη σημερινή λειτουργία της Επιχείρησης και στη νέα τιμολογιακή πολιτική που προωθείται, ενώ παράλληλα οι πολίτες είχαν τη δυνατότητα να κάνουν τις προτάσεις τους για την αλλαγή του κανονισμού δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Δήμαρχος Αλμωπίας Δημήτρης Μπίνος, ο οποίος συνεχάρη τον Πρόεδρο Χρήστο Γεωργίου και ολόκληρη τη Διοίκηση για αυτή την πρωτοβουλία. Παράλληλα, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους εργαζόμενους οι οποίοι όπως είπε καταβάλουν μία μεγάλη προσπάθεια και εξασφαλίζουν λύσεις σε όλα τα προβλήματα που προκύπτουν. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για τη σωτηρία της Δ.Ε.Υ.Α.

Ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α. Χρήστος Γεωργίου αναφέρθηκε στην υφιστάμενη κατάσταση της ύδρευσης και της τιμολογιακής πολιτικής καθώς επίσης και στον τρόπο λειτουργίας, ενώ μίλησε και για τη σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ Δ.Ε.Υ.Α. και καταναλωτών. Ταυτόχρονα, παρουσίασε τα οικονομικά στοιχεία μέσα από τα οποία γίνεται σαφής η οικονομική κατάσταση της Δ.Ε.Υ.Α. Ο κ. Γεωργίου δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «Εμείς τολμάμε να πούμε σε όλους την αλήθεια, κοιτάζουμε στα μάτια με ειλικρίνεια τον κάθε πολίτη, έχοντας στο μυαλό μας την αποκατάσταση των αδικιών για την απόδοση κοινωνικής δικαιοσύνης στα πλαίσια της ισοτιμίας και ισονομίας όλων των πολιτών, βλέποντας με ρεαλισμό τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και δίνοντας δίκαιες λύσεις που βασίζονται στα δεδομένα της αναλογικής τιμολογιακής πολιτικής στο ανταποδοτικό περιβάλλον για την λειτουργία μιας βιώσιμης και ποιοτικής επιχείρησης για την διαχείριση του νερού».

Στη συνέχεια ο Διευθυντής της Δ.Ε.Υ.Α. Αναστάσιος Παναγιωτελίδης προχώρησε στην ανάλυση της οικονομοτεχνικής μελέτης που έχει συντάξει, από την οποία προκύπτουν σημαντικά συμπεράσματα για τον τρόπο που θα πρέπει να λειτουργήσει από εδώ και πέρα η Δημοτική Επιχείρηση. Επιπλέον, ο κ. Παναγιωτελίδης ανέφερε πως την ίδια οικονομοτεχνική μελέτη τη συντάσσει και την καταθέτει σε κάθε Διοικητικό Συμβούλιο από το 2011, ωστόσο ποτέ κανείς δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με αυτά τα στοιχεία. Η οικονομοτεχνική μελέτη έχει ως στόχο να εκτιμήσει την οικονομική κατάσταση της Δημοτικής Επιχείρησης και αποτελεί το εργαλείο για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων και την κατάθεση χρήσιμων προτάσεων των οποίων η υλοποίηση θα εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα και θα βελτιώσει τη λειτουργία της ΔΕΥΑ.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Δ.Ε.Υ.Α. Αλμωπίας έχει ένα από τα χαμηλότερα τιμολόγια σε σχέση με όλες τις Δ.Ε.Υ.Α. της Ελλάδας.

Οι προτάσεις που κατέθεσε στην κρίση των πολιτών ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α. κ. Χρήστος Γεωργίου είναι οι εξής:

– Οικονομικές ελαφρύνσεις για τους καλοπληρωτές που πληρώνουν στην ώρα τους

– Κοινωνικό τιμολόγιο για τις ευπαθείς ομάδες

– Μείωση 10 – 15 % για τους καταναλωτές της Αριδαίας, ως ανταποδοτικό για τα προβλήματα που δημιούργησε η κατασκευή του αποχετευτικού δικτύου, η οποία θα αφορά διάστημα ίσο με τη διάρκεια κατασκευής του έργου.

Η Εισήγηση του Προέδρου στη Διαβούλευση

Η αξία του νερού

Όπως όλοι γνωρίζουμε το νερό είναι πηγή ζωής, το πολυτιμότερο αγαθό που διαθέτει ο πλανήτης μας. Χωρίς το νερό δεν μπορούμε να επιβιώσουμε. Άλλωστε το 60%-70% του σώματός μας αποτελείται από νερό όπως επίσης και το μεγαλύτερο μέρος επιφάνειας του πλανήτη μας .

Δυστυχώς, ο άνθρωπος δεν έχει εκτιμήσει ακόμα, την αξία του νερού και συνεχίζει να μολύνει τα ποτάμια, τις ακτές και το περιβάλλον, γενικά σε όσες επιφάνειες δραστηριοποιείται δημιουργώντας διαταραχή στον κύκλο και την τροφική αλυσίδα της ζωής, χωρίς να καταλαβαίνει ότι αυτή η διαταραχή θα ζημιώσει και τον ίδιο σε ανυπολόγιστα μεγάλο βαθμό.

Το πρόβλημα του νερού είναι οξυμμένο κυρίως εξαιτίας της κακοδιαχείρισης του από τον άνθρωπο αλλά και της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Είναι γνωστό ότι η αλόγιστη χρήση και η μεγαλύτερη σπατάλη εντοπίζεται κυρίως στις καθημερινές μας συνήθειες αλλά δυστυχώς και για άλλες χρήσεις .

Αναγνωρίζοντας την πολιτιστική, περιβαλλοντική και οικονομική σπουδαιότητα του καθαρού νερού προσπαθούμε να παρέχουμε στους δημότες και στους επισκέπτες του Δήμου μας, νερό σε επαρκή ποσότητα και σε άριστη ποιότητα.

Για το σκοπό αυτό απαιτείται διαρκή εγρήγορση, υπευθυνότητα και κόστος. Απαιτούνται δράσεις, εργασίες και έργα. Συνεχής παρακολούθηση και ποιοτικός έλεγχος του νερού των πηγών, των γεωτρήσεων, των δεξαμενών και συνολικά του δικτύου ύδρευσης  σε έναν  Καλλικρατικό Δήμο ο οποίος μάλιστα είναι ο 3ος μεγαλύτερος σε έκταση στην χώρα .

             Σκοπός της ΔΕΥΑ

Να αναφέρουμε ότι η Δ.Ε.Υ.Α είναι μια επιχείρηση ειδικού Σκοπού  Κοινωφελούς χαρακτήρα  είναι  Ν.Π.ΙΔ.  και σχετίζεται με την ενασχόληση πάσης φύσεως δραστηριοτήτων στον τομέα ύδρευσης πόσιμου νερού καθώς και αποχέτευσης, σκοπός μας είναι η κάλυψη ύδρευσης πόσιμου νερού για όλους τους πολίτες και επισκέπτες του δήμου μας , εξίσου σημαντικό είναι  ο έλεγχος για την ποιότητα του  πόσιμου νερού ώστε να μπορεί να διασφαλιστεί η υγεία  των πολιτών, από την πλευρά μας πραγματοποιούμε  όλες εκείνες τις ενέργειες ώστε να  υπάρχει ορθολογική διαχείριση  για την επάρκεια του σε συνάρτηση με την ποιότητα του πόσιμου νερού

             Περιγραφή των υδάτινων  πόρων στην Αλμωπία

Ο χωροταξικός σχεδιασμός του δήμου μας και η ιδιομορφία των χωριών &  οικισμών αλλά και η πόλη της Αριδαίας   σε συνάρτηση με το σύνολο της εδαφολογικής διαμόρφωσης δημιουργεί  κατάλληλες προϋποθέσεις για την ύπαρξη μεγάλων  υπογείων  δεξαμενών – δωμάτων από υδάτινους  ορίζοντες  οι όποιοι καλύπτουν την υδροδότηση  της περιοχές μας κυρίως με την ύπαρξη πηγών, καθώς και την ύπαρξη γεωτρήσεων ύδρευσης μετά από μελέτες, αυτό πρακτικά σημαίνει πως με την ορθολογική χρήση του νερού μπορεί ο τόπος που ζούμε να καλύψει τις ανάγκες ποσίμου ποιοτικού νερού.

Επάρκεια πόσιμου νερού Έχουμε την τύχη στον Δήμο μας  να μην αντιμετωπίζουμε  προβλήματα που είναι διαχειρίσιμα τα οποία αφορούν τις ανάγκες κάλυψης υδροδότησης, έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια περιοχή με αρκετούς υδάτινους ορίζοντες  οι οποίοι πιθανόν να καλύπτουν και το 100 %  των  αναγκών  πόσιμου νερού για τους πολίτες,  σε αντίθεση με  άλλες περιοχές της χώρας που εκεί αντιμετωπίζουν ζητήματα επάρκειας πόσιμου νερού.

Αλόγιστη χρήση νερού Παρ’ όλα  τα θετικά στοιχεία που έχει η περιοχή μας  δυστυχώς παρατηρούμε συχνά να πραγματοποιείται αλόγιστη χρήση πόσιμου νερού  με αποτέλεσμα να δημιουργεί προβλήματα υδροδότησης σε συμπολίτες μας.

Αυτό παρατηρείτε μάλιστα σε χωριά  που δεν  υπάρχουν υδρόμετρα, ζωντανά παραδείγματα  όπως το Γαρέφι ,το Μοναστηράκι , η Νότια  είναι χωριά που η υδροδότηση τους γίνεται από  πηγές, ενώ υπάρχουν και εφεδρικές γεωτρήσεις, παρατηρείται πως υπάρχει επάρκεια νερού τους 10 με 11 μήνες ενώ κατά την διάρκεια των εαρινών μηνών κυρίως  τον μήνα Αύγουστο όταν υπάρχει μεγάλη ανάγκη άρδευσης φαίνεται να μην επαρκεί το πόσιμο νερό των πηγών καθώς και των ενεργοποιημένων εφεδρικών γεωτρήσεων λόγω της αλόγιστης χρήσης ,

Έτσι αποδεικνύεται και η μεγάλη κατανάλωση πόσιμου νερού για άλλες χρήσεις από εμάς τους ίδιους.

Υφιστάμενη κατάστασης ύδρευσης & τιμολογιακής πολιτικής της Δ.Ε.Υ.Α. Αλμωπίας

Η υφιστάμενη κατάσταση ύδρευσης της περιοχής μας σε γενικά χαρακτηριστικά  είναι η εξής:

1)Υπάρχουν χωριά που υδροδοτούνται μονό από πηγές

2)Χωριά που υδροδοτούνται και από πηγές και από γεωτρήσεις

3)Και χωριά που υδροδοτούνται μόνο από γεωτρήσεις.

Η υφιστάμενη κατάσταση τιμολογιακής πολιτικής ύδρευσης της περιοχής μας σε γενικά χαρακτηριστικά  είναι η εξής:

1)            Υπάρχουν χωριά που χρεώνονται με υδρόμετρα, για τις περιοχές αυτές η χρέωση για τις παροχές κατανάλωσης φτάνουν τα   34,00 Ευρώ στα 100 κυβικά  νερού όπου είναι και το πάγιο δηλαδή 0,34 λεπτά το κυβικό του νερού.

2)            Υπάρχουν χωριά που χρεώνονται κατά κεφαλήν έτσι η χρέωση για τις παροχές αυτές στα χωριά χωρίς υδρόμετρα είναι 20,75 Ευρώ κατά κεφαλήν. Δηλαδή αναλογικά με τα μέλη που καταναλώνουν το νερό σε κάθε οικία, ενώ για οποιαδήποτε άλλη χρήση εκτός οικίας η χρέωση βρίσκεται σήμερα στα 82,00 ευρώ.

almopiadiavouleysi2

Ο τρόπος αυτής της τιμολογιακής πολίτικης σήμερα δημιουργεί 2 κατηγορίες  καταναλωτών, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κοινωνικές διαφορές και αναστάτωση  μεταξύ των πολιτών, ακόμη έχει αρνητικό αντίκτυπο στην είσπραξη των οφειλών από την επιχείρηση, εδώ αξίζει να σημειωθεί πως όλα αυτά δεν θα ήταν πρόβλημα αν είχαν εγκατασταθεί υδρόμετρα σε όλα τα χωριά και τους οικισμούς του Δήμου μας, δυστυχώς αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, χωρίς να μας δίνει την δυνατότητα και το δικαίωμα η ίδια η πολιτεία με την ισχύουσα νομοθεσία να πραγματοποιήσουμε προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού,  ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση του μέτρου αυτού ώστε να κάνουμε την τοποθέτηση υδρομέτρων  σε όλες τις περιοχές. Σε αυτό το σημείο να ενημερώσουμε ότι  με το παραπάνω μέτρο πρωτίστως θα ισχύει ο γενικός κανόνας της ίσης μεταχείρισης των πολιτών καθώς θα επιτευχθεί και ο στόχος της ορθολογικής χρήσης του νερού. Συνεπώς ο κάθε καταναλωτής θα καλείτε να πληρώσει την χρήση κατανάλωσης αναλογικά με την ποσότητα του νερού που θα καταναλώσει-σπαταλήσει ενώ ταυτόχρονα θα επαρκεί το πόσιμο νερό για όλους χωρίς να υπάρχει το αίσθημα της αδικίας μεταξύ των πολιτών.

Σε σχέση με όσα αναφέρονται παραπάνω υπάρχουν παραδείγματα που μπορούν να αναφερθούν ώστε να μπορέσουμε να αντιληφτούμε ότι μπορούν να επιλυθούν προβλήματα ζωτικής σημασίας.

Χωριά όπως οι Προμάχοι, το Λουτρακί, η Ίδα, η Κωνσταντία, το Άλωρο, η Άψαλος το Θεοδωράκι, η Φιλώτια, η Πιπεριά, ήταν χωριά χωρίς υδρόμετρα τα οποία αντιμετώπιζαν συχνά προβλήματα επάρκειας νερού, με την εγκατάσταση υδρομέτρων αυτό λύθηκε λόγω της ορθολογικής χρήσης νερού.

Όπως είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς  όλα όσα αναφέρονται παραπάνω βασίζονται στην ανάγκη της επιχείρησης να μπορεί να είναι βιώσιμη στις προκλήσεις και τις δυσκολίες  που έχει δημιουργήσει η σημερινή οικονομική κρίση στην χώρα μας, αντιλαμβανόμαστε τις δυσκολίες που μπορεί να έχει ο κάθε πολίτης  και για αυτό θεωρούμε δίκαιο για όλους την δημιουργία  αναλογικής τιμολογιακής πολίτικης που προκύπτει για κάθε χωριό όπως και την πόλη της Αριδαίας , μόνο μέσα από τέτοια μέτρα θα υπάρχει ισότιμη και ισόνομη  αντιμετώπιση για τους πολίτες αποδίδοντας κοινωνική δικαιοσύνη και αποκαθιστώντας την αδικία ετών.

Έπειτα από την πλήρη καταγραφή και αποτύπωση των υφιστάμενων δικτύων σε κάθε χωριό και στην πόλη της Αριδαίας έχουμε καταλήξει  στην επίλυση των ζητημάτων που προκύπτουν για κάθε ένα από αυτά ξεχωριστά, αλλά και για το γενικό πρόβλημα όλων σε σχέση με την ίση μεταχείριση των καταναλωτών, σε συνάρτηση με την ορθή διαχείριση υδατίνων πόρων πόσιμου νερού, ώστε να είναι αρκετό για όλους, ταυτόχρονα έχουμε την υποχρέωση απέναντι στους πολίτες έκτος από το κομμάτι της διαχείρισης, να μπορούμε να προσφέρουμε και όλες εκείνες τις υπηρεσίες διασφαλίζοντας την ποιότητα του μέγιστου αγαθού, προστατεύοντας με όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες που ορίζει η νομοθεσία αλλά κυρίως η συνείδηση του ανθρώπου ώστε να προστατεύουμε και να διαφυλάξουμε σε υψηλά ποσοστά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός αγαθού το οποίο μας δίνει ζωή.

 

             Σχέση πολίτη- καταναλωτή με την ΔΕΥΑ

Η σχέση μας με τον κάθε πολίτη ξεχωριστά βασίζεται στα πλαίσια του σεβασμού της ίσης μεταχείρισης και εξυπηρέτησης σε ότι αφορά την επιχείρηση, κατά πρώτον μέσω των εργαζομένων η επικοινωνία μας με τον κάθε πολίτη έχει στόχο την ενημέρωση για ότι αφορά την επιχείρηση, τις υποχρεώσεις της Δ.Ε.Υ.Α προς αυτόν, αλλά και τις υποχρεώσεις των πολιτών προς την Επιχείρηση ώστε να υπάρχει άρτια συνεργασία για ένα καλό αποτέλεσμα.

Επίσης υπάρχει ενημέρωση για το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης του Δήμου μας, για τον καθημερινό προγραμματισμό μας, αλλά και την τιμολογιακή πολιτική σε αναλυτικό επίπεδο  για κάθε έτος από το αρχείο μας και την καρτέλα κάθε καταναλωτή τέλος να ενημερώσουμε ότι έχουμε δημιουργήσει έντυπο ενημερωτικό υλικό το οποίο έχει διανεμηθεί μέσω αφίσας και flyer σε όλους τους καταναλωτές του δήμου μας ώστε η σχέση μεταξύ μας να είναι αυτή που της πρέπει, δημιουργήσαμε νέο επίσημο mail για την άμεση επαφή με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης αλλά και πολίτες που σχετίζονται με αυτά.

Υφιστάμενη κατάσταση & τρόπος λειτουργίας της Δ.Ε.Υ.Α

Τμήματα  προσωπικού

1)            Διευθυντής

2)            Διοικητικό Προσωπικό το οποίο αποτελείτε από 6 εργαζόμενους οι τρεις εργάζονται στο ταμείο τηρώντας την οικονομική διαχείριση, έγγραφα, τήρηση πρωτοκόλλου, διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων, επικοινωνία με τους πολίτες & εσωτερική ενημέρωση υπηρεσιών για τον σωστό προγραμματισμό, και οι υπόλοιποι τρεις εργαζόμενοι σχετίζονται για την διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, έγγραφων  ειδοποιήσεων – ενημερώσεων προς καταναλωτές, την τήρηση πρακτικών, καθώς και την τήρηση ημερολογίου βλαβών  και υλικών.

3)            Υδραυλικοί: Υπάρχουν 2 μόνιμοι εργαζόμενοι & ένας υδραυλικός  ο οποίος εργάζεται με τιμολόγιο για την κάλυψη αποκατάστασης βλαβών  για 42 χωρία και οικισμούς του Δήμου μας  ενώ κατά καιρούς προσλαμβάνεται προσωπικό για δίμηνη απασχόληση η μέσω προγραμμάτων απασχόλησης  μεγαλύτερης διαρκείας όπως 5 μηνών και 8 μηνών (ΕΣΠΑ – ΟΑΕΔ)

4)            Αποθηκάριος: Υπάρχει 1 εργαζόμενος ο οποίος διαχειρίζεται τα υλικά ύδρευσης – αποχέτευσης  μηχανολογικού εξοπλισμού, εργαλείων, πραγματοποιεί την καταγραφή όλων αυτών, τηρεί βιβλίο πρωτοκόλλου  υλικών  καθώς επίσης και τα διανέμει  στα συνεργεία αποκατάστασης βλαβών κερδίζοντας χρόνο για κάθε βλάβη.

5)            Λογιστήριο: Συνεργαζόμαστε με εξωτερικό συνεργάτη λόγω μη εξειδικευμένου μόνιμου προσωπικού, ο οποίος εργάζεται για την  διεκπεραίωση οικονομικών ζητημάτων όπως εντάλματα πληρωμών, μισθοδοσίες προσωπικού, ισολογισμό κάθε έτους, απολογισμό οικονομικού έτους καθώς και την αρχειοθέτηση και επίδοση οικονομικών στοιχείων για πιθανούς ελέγχους από αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς.

Χώροι εργασίας: Τα Κεντρικά Γραφεία βρίσκονται στο υπόγειο του κτηρίου του Δημαρχείου, αποτελούνται από τους παρακάτω χώρους

             Ταμείο

             Λογιστήριο

             Γραφείο Διευθυντή & Προσωπικού

             Γραφείο Προέδρου

             Εργοτάξιο στο οποίο υπάρχει χώρος τοποθέτησης υλικών ύδρευσης – αποχέτευσης, μηχανολογικού εξοπλισμού, αποθηκευτικός χώρος δεξαμενών χλωρίων, αίθουσα εργαστηρίου αναλύσεων.

Ακόμη χώροι διαχείρισης & δράσης της Δ.Ε.Υ.Α είναι και τα παρακάτω:

             Σημεία οικίσκων Γεωτρήσεων Υδροδότησης

             Σημεία δεξαμενών των πηγών

             Κατασκευές υδατόπυργων

Το Ν.Π.Ι.Δ.  λόγω έλλειψης προσωπικού για να μπορέσει να ανταπεξέλθει και να καλύψει όλες εκείνες τις βασικές ανάγκες  που προκύπτουν καθημερινά συνεργάζεται με εξωτερικούς επαγγελματίες έτσι λοιπόν οι  Εξωτερικοί  συνεργάτες είναι οι εξής:

1)Ανάδοχος Συντήρησης Γεωτρήσεων: Καλύπτει τις ανάγκες της επιχείρησης  λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού σε σχέση με την συντήρηση γεωτρήσεων και πολλές φορές  την αντικατάσταση εξαρτημάτων ή και ολόκληρης κατασκευής της γεώτρησης, όπως για παράδειγμα φέτος υπήρχε η ανάγκη  αντικατάστασης γεώτρησης λόγω βλάβης στα χωριά Άλωρο, Θεοδωράκι και Ξιφιανή αλλά και μικροεπισκευές  που προέκυπταν σχεδόν στα περισσότερα χωριά.

2)Σκαπτικά Μηχανήματα  ΦΟΥΞ: Αυτή την στιγμή έχουμε  5 εξωτερικούς συνεργάτες με φούξ που καλύπτει ο κάθε ένας  μια ζώνη  ώστε να μπορούν να γίνονται άμεσες παρεμβάσεις σε κάθε τοπική κοινότητα κερδίζοντας χρόνο και επιπλέον έξοδα που προφανώς δημιουργούνται από τις  συνεχόμενες μετακινήσεις.

3)Προμηθευτές υλικών ύδρευσης για την κάλυψη αναγκών αποκατάστασης βλαβών του δικτύου ύδρευσης.

4)Προμηθευτές υλικών  χλωρίων, ενώ οι εργασίες χλωρίωσης γίνονται από το προσωπικό της Δ.Ε.ΥΑ. μειώνοντας το κόστος.

5) Προμηθευτές  Υλικών έκτος σύμβασης π.χ. υδραυλικά, εργαλεία, υλικά πολυαιθυλενίου, κλπ

6) Προμηθευτές γραφικής ύλης για την κάλυψη αναγκών των διοικητικών υπηρεσιών.

7) Προμηθευτές πετρελαίου κίνησης και λοιπών καυσίμων

8)Προμηθευτές Οικοδομικών υλικών  για την αποκατάσταση σε σκληρές επιφάνειες όπως π.χ. δρόμοι πεζοδρόμια  κράσπεδα κ.α. που δημιουργούνται από τις βλάβες που αποκαθιστούμε σε δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης

9) Προμηθευτές ασφαλτικών υλικών για την αποκατάσταση των λακκουβών που προκαλούνται από τις βλάβες .

10) Συνεργεία αυτοκίνητων & μηχανημάτων  που χρησιμοποιούμε για τις μετακινήσεις του προσωπικού και των υλικών της επιχείρησης.

11) Εξωτερικός συνεργάτης για τις εργασίες απόφραξης

Με όλα όσα ανέφερα πιο πριν αξίζει να επαναληφτεί  ότι εξυπηρετούνται περίπου 28.000 πολίτες  του Δήμου μας στην 3ο χωροταξικά μεγαλύτερο δήμο στην χώρα  χωρίς να αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα προβλήματα.

Κανονισμός δικτύων ύδρευσης

Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα προς συζήτηση είναι και ο κανονισμός δικτύων ύδρευσης ο οποίος χρήζει σχετικές αλλαγές λόγο της ανάγκης  εξέλιξης και αναβάθμισης της επιχείρησης σε σχέση με τις προκλήσεις της εποχής αλλά και για λόγους ευελιξίας αυτής. Τα δεδομένα αλλάζουν, οι καιροί αλλάζουν, οπότε καλούμαστε να είμαστε ευέλικτοι και πολύ πιο λειτουργικοί  στις απαιτήσεις των καιρών αλλά και απέναντι στους καταναλωτές μας  έτσι λοιπόν έχουμε καταγράψει σημεία που χρειάζεται να αλλάξουμε για να μπορέσουμε να καλύψουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες των πολιτών  και δια μέσου κανονισμού δικτύων ώστε να υπάρχει ακόμη πιο ξεκάθαρο πλαίσιο από την επιχείρηση προς τους καταναλωτές  άλλα και το αντίστροφο  δηλαδή να υπάρχει πιο ξεκάθαρο πλαίσιο από τους καταναλωτές προς την Δ.Ε.Υ.Α.  έτσι λοιπόν έχουμε εντοπίσει τα παρακάτω:

  • Κοινή αντιμετώπιση τιμολογιακής πολίτικης για τις επανασυνδέσεις στα χωριά χωρίς υδρόμετρα, έως σήμερα δεν υπάρχει το ίδιο κόστος για την επανασύνδεση, στα χωριά που έχουμε υδρόμετρα το κόστος για την επανασύνδεση ανέρχεται στα 50,00 ευρώ ενώ στα χωριά χωρίς υδρόμετρα στα 100,00 ευρώ θεωρώ δίκαιο πως αυτό θα πρέπει να αλλάξει ώστε να αντιμετωπίζονται το ίδιο οι 2 κατηγορίες καταναλωτών, ώστε τέλη επανασύνδεσης να ανέρχονται στα 50 ευρώ και για τις δυο κατηγορίες πολιτών.
  • Να ισχύει το μέτρο της εγγύησης 35,00 ευρώ και για την κάθε αλλαγή που κάνει ο κάθε ενοικιαστής και όχι μόνο για κάθε νέα σύνδεση η επανασύνδεση  που ισχύει έως σήμερα, ώστε να μπορέσει η επιχείρηση σταδιακά να επιλύει και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με την πλήρη καταγραφή παροχών από ενοικιαστές.
  • Να αλλάξουμε και να ξεκαθαρίσουμε σε σχέση με την δυνατότητα που έχει η επιχείρηση να μπορεί να βεβαιώνει στην Δ.Ο.Υ τις οφειλές καταναλωτών ώστε να καλύπτεται νομικά η επιχείρηση, αυτή η αλλαγή προτείνεται λόγω του ότι έως σήμερα έχουν παρατηρηθεί προβλήματα κυρίως σε σχέση με ιδιοκτήτες ακινήτων και τους ενοικιαστές αυτών, σκοπός είναι να υπάρχει ξεκάθαρος τρόπος αντιμετώπισης όλων αυτών των ζητημάτων.
  • Αλλαγή πολιτικής σε ότι αφορά την κλοπή νερού η την παρεμβολή στον υδρομετρητή, θα πρέπει να έχουμε πολύ πιο αυστηρό πλαίσιο σε σχέση με αυτά τα δυο θέματα λόγο του ότι παρατηρούνται συχνά φαινόμενα, αυτό το μέτρο θα πρέπει να αφορά και την συνέπεια των πολιτών σε σχέση με την άμεση ενημέρωση προς την υπηρεσία μας.
  • Να ξεκαθαριστεί το γεγονός ύπαρξης παροχών άλλης χρήσης έκτος από παροχή ύδρευσης, μέσα από την αλλαγή του κανονισμού δικτύων, οφείλουμε να πάρουμε μια απόφαση η οποία θα διασφαλίζει μόνο την χρήση ύδρευσης σε διαφορετική περίπτωση με τον έλεγχο και την επιβεβαίωση των υδραυλικών η την διαπίστωση από φορείς της Δ.Ε.Υ.Α άλλης χρήσης να μπορεί να αποφασίσει η επιχείρηση για την σφράγιση αυτής και την επιβολή αυστηρού προστίμου λόγω κατανάλωσης πόσιμου νερού για άλλη χρήση. Παράλληλα θα οφείλει η υπηρεσία μια φορά τον χρόνο να πραγματοποιεί έρευνα  και έλεγχο σε κάθε χωριό σε σχέση και με τις δηλώσεις σύνδεσης νέας παροχής από το αρχείο που τηρούμε βάση και των αιτήσεων που έχουμε.
  • Συζήτηση τελών αποχέτευσης λημμάτων σε χωριά χωρίς αποχέτευση.
  • Όλες οι αποφάσεις για την μείωση η την διαγραφή οφειλών έπειτα από σχετικά αιτήματα να εγκρίνονται μόνο από το διοικητικό συμβούλιο, πέραν από αυτές που βασίζονται στους γενικούς κανόνες  ύδρευσης & αποχέτευσης και αποδεικνύονται με την πρωτοκολλημένη βεβαίωση του εργαζομένου τη διευθυντή και του εκάστου προέδρου.

Σημερινή οικονομική κατάσταση Ν.Π.Ι.Δ.  Δ.Ε.Υ.Α ΑΛΜΩΠΙΑΣ

Η συνέχεια της εισήγησης  μου ως πρόεδρος της επιχείρησης  βασίζεται στην παρουσίαση της σημερινής Οικονομικής κατάστασης της Δ.Ε.Υ.Α. ώστε να μπορεί ο κάθε ένας  να κρίνει τον λόγο  για την σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση  την  οποία  καλούμαστε  να αντιμετωπίσουμε προς το συμφέρον όλων μας.

Έτσι λοιπόν παρακάτω θα δείτε τα οικονομικά στοιχεία από το λογιστήριο και το οικονομικό αρχείο που τηρεί η επιχείρηση.

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ  Δ.Ε.Υ.Α 

Όφειλες προς Δ.Ο.Υ  1.343.000,00 ευρώ

Προσαυξήσεις προς Δ.Ο.Υ. 241.000,00 ευρώ

Όφειλες προς Ι.Κ.Α 58.800,00 ευρώ

Όφειλες ΤΣΜΕΔΕ 59.760,00 ευρώ

Οφειλές προς Τράπεζες ΔΑΝΕΙΟ 510.000,00 ευρώ

Όφειλες προς ΔΕΗ σύνολο 339.640,00 ευρώ

Απαιτήσεις από Αγωγές: Πάνω από 730.000,00 ευρώ Απαιτήσεις Οφειλών από τελεσίδικες αποφάσεις

Ενώ εκκρεμεί και η απόφαση για την επιστροφή του 1.500.000,00 ευρώ για το γεγονός του ότι δεν έχει καταστεί λειτουργικό το δίκτυο ύδρευσης Σωσάνδρας Αριδαίας ενώ έχει χρηματοδοτηθεί για να λειτουργήσει από ευρωπαϊκούς πόρους.

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΟΦΕΙΛΗΣ προς εξωτερικούς  συνεργάτες & προμηθευτές  553.489,00 ευρώ Αναλύονται παρακάτω το ποσά:(Προμηθευτές Παρελθόντων ετών 297.997,00.

Όφειλες παρελθόντων ετών σε επιταγές:126.642,00)

Προμηθευτές Τρεχόντων ετών 128.850,00.

Οι παραπάνω οφειλές αφορούν στο σύνολο όλα τα έτη της επιχείρησης από εργασίες σκαπτικών μηχανημάτων, υλικών ύδρευσης, υλικών αποχέτευσης, χλωρίων  & χλωριώσεων, αναλύσεις υδάτων, αποφράξεις, συντηρήσεις γεωτρήσεων, ΔΕΗ, Δημόσιες Υπηρεσίες.

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφέρουμε ότι, οι παραπάνω οφειλές προκύπτουν από την λειτουργία της Δ.Ε.Υ.Α  από την ίδρυση της επιχειρήσεων Δ.Ε.Υ.Α  ΑΡΙΔΑΙΑΣ   και Δ.Ε.Υ.Α ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ, οι οποίες συνενώθηκαν  και δημιουργήθηκε με τον Καλλικράτη το 2011 το νέο Ν.Π.Ι.Δ  Δ.Ε.Υ.Α  ΑΛΜΩΠΙΑΣ  με την συνένωση των δήμων

Όπου ταυτόχρονα άλλαξε και ο τρόπος και το νομικό πλαίσιο έλεγχου αλλά και τρόπου διαχείρισης των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο στο οποίο βασίζονταν οι επιχειρήσεις  έως και το 2010, ήταν η  τακτική επιχορήγηση της Δ.Ε.Υ.Α από κρατικούς φορείς ώστε να καλύπτει  οικονομικά κενά που δημιουργούνταν  για κάθε έτος.

Από την παραπάνω ανάλυση των στοιχείων σε σχέση με την τιμολογιακή πολιτική η οποία ίσχυε  κάθε χρονιά παρατηρήσαμε ότι η χρέωση της αξίας του νερού  σε σχέση με τα έξοδα της λειτουργιάς της επιχείρησης  αλλά και τα έσοδα τα οποία υπήρχαν στα ταμεία ανά έτος προκύπτει ότι  η επιχείρηση λειτουργούσε ζημιογόνα κατά 100.000,00 με 150.000,00 χιλιάδες ευρώ ετησίως, πέρα του  πόσου  των ετησίων επιχορηγήσεων τακτικής χρηματοδότησης  από κρατικούς φορείς έως και το 2010, δηλαδή αν δεν κάλυπταν ούτε οι επιχορηγήσεις το έλλειμμα που δημιουργούταν, εύκολα θα καταλάβει κανείς το ύψος που θα είχε δημιουργηθεί αν δεν υπήρχαν χρηματοδοτήσεις όπως σήμερα.

Η άποψη μου

Η δίκη μου άποψη για αυτόν τον τρόπο διαχείρισης  συνήθως από τους πολιτικούς προϊστάμενους και συνολικά των φορέων  της επιχείρησης, είτε για την Δημοτική Ενότητα Αριδαίας είτε για την Δημοτική Ενότητα Εξαπλατάνου  είχε ως αποτέλεσμα από τη μια την μειωμένη τιμή χρέωσης του νερού για τους πολίτες, αλλά από την άλλη την οικονομική επιβάρυνση της επιχείρησης. Αυτό συνέβαινε  και σε συνδυασμό της τακτικής μη πληρωμής των οφειλών από τους καταναλωτές, έτσι έφτασαν και τα δυο Ν.Π.Ι.Δ Δ.Ε.Υ.Α  να δημιουργήσουν τεράστιες οφειλές από την αδυναμία πληρωμής  προς διαφόρους φορείς χωρίς όμως να γνωρίζει ο κάθε πολίτης την πραγματική κατάσταση, έτσι συνέχιζε η ίδια λογική και η ίδια αντιμετώπιση όλα αυτά τα χρονιά , οπότε εύκολα κατανοεί κανείς ότι ποτέ από τα χρόνια λειτουργίας της Δ.Ε.Υ.Α.  δεν είπε κάποιος την αλήθεια για την πραγματική κατάσταση που βρισκόταν η επιχείρηση, πιστεύω ακράδαντα ότι μόνο μέσα από την αλήθεια και την ειλικρίνεια προς τους πολίτες και την κοινωνία  θα είχαμε προλάβει πολλά από αυτά που σήμερα μας κυνηγούν. Το ζήτημα μας όμως είναι το τι θα κάνουμε σήμερα για την  ορθολογική διαχείριση του μέγιστου αυτού αγαθού, με τους κανόνες της ανταποδοτικότητας, ώστε να γίνει η προσπάθεια της αλλαγής  τιμολογιακής πολιτικής για μια βιώσιμη Δ.Ε.Υ.Α., μια επιχείρηση που όχι μόνο θα μπορεί να ανταπεξέλθει στην κάλυψη των εξόδων που δημιουργούνται αλλά θα μπορέσει να προσφέρει και ποιοτικές υπηρεσίες προς τους καταναλωτές μας.

Εμείς τολμάμε να πούμε σε όλους την αλήθεια, κοιτάζουμε στα μάτια με ειλικρίνεια  τον κάθε πολίτη, έχοντας στο μυαλό μας την αποκατάσταση των αδικιών για την απόδοση κοινωνικής δικαιοσύνης  στα πλαίσια της ισοτιμίας και ισονομίας  όλων των πολιτών, βλέποντας με  ρεαλισμό τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και δίνοντας δίκαιες λύσεις  που βασίζονται στα δεδομένα της αναλογικής τιμολογιακής πολιτικής στο ανταποδοτικό περιβάλλον για την λειτουργία μιας βιώσιμης και ποιοτικής επιχείρησης για την διαχείριση του νερού.

Φτάνοντας στο τέλος της εισήγησης μου  ήθελα να σας αναφέρω την προσπάθεια που κάνουμε όλο αυτό το διάστημα σε σχέση με αυτά που έχουμε να αντιμετωπίσουμε  για  να καλύψουμε  όλες τις ανάγκες των πολιτών  σε όλο το εύρος της  τεράστιας έκτασης του Δήμου μας, όπως ανέφερα και παραπάνω  έχουμε καταγράψει τα προβλήματα για κάθε τοπική κοινότητα  και είμαστε σε θέση  να τα αντιμετωπίσουμε, βεβαίως μόνο με την λογική της ανταποδοτικότητας στα πλαίσια της συνεργασίας με όλους τους πολίτες, προσφέροντας το μέγιστο αγαθό της φύσης για τον άνθρωπο  με τα καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Με εκτίμηση ο πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α

Γεωργίου Χρήστος

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου