«Έχουμε μια αύξηση στα περιστατικά phishing», τόνισε ο Διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Βασίλης Παπακώστας.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Πρωινή Παρέα», ο κ. Παπακώστας εξήγησε πως «προσποιούνται μια πραγματική οντότητα, ένα τραπεζικό ίδρυμα για να μας πείσουν να καταχωρήσουμε τα προσωπικά μας στοιχεία εισόδου στον λογαριασμό και στη συνέχεια να αποκτήσουν πλήρη πρόσβαση και να μας πάρουν χρήματα». Όπως εξήγησε, «γίνεται κυρίως με το πρόσχημα της ασφάλειας, όπως επίσης πολύ συχνά έχει τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος ώστε να μην προλάβουμε να το σκεφτούμε και να υποχρεωθούμε να καταχωρήσουμε τα στοιχεία μας. Αυτή είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιείται παγκοσμίως».
Τι να προσέξουμε στα μηνύματα-απάτη;
Επίσης, σύμφωνα με ό,τι ανέφερε, υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να προσέξουμε. «Το σημαντικότερο είναι ότι κανένα τραπεζικό ίδρυμα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν θα μας στείλει τέτοιο μήνυμα για να επιβεβαιώσει τα στοιχεία μας με αυτόν τον τρόπο. Θα πρέπει να αγνοήσουμε οποιοδήποτε τέτοιο το μήνυμα και αν έχουμε οποιαδήποτε αμφιβολία, θα πρέπει να επικοινωνήσουμε με τον φορέα από όπου φαίνεται να προέρχεται». Αυτό που «εκμεταλλεύονται είναι ότι είμαστε online συνέχεια, καθώς το κινητό μας είναι σαν ένας μικρός υπολογιστής, εκμεταλλεύονται ότι βιαζόμαστε, την ταχύτητα με την οποία έχουμε μάθει να λειτουργούμε» ενώ όπως σημείωσε, καλό είναι να προσέξουμε κάποια στοιχεία που μπορούν να χτυπήσουν «καμπανάκι» όπως είναι: κάποια γραμματικά λάθη στο μήνυμα,
μια αλληλογραφία που μπορεί να έρχεται απροσδόκητα από ένα ίδρυμα, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποιο αίτημα, οι γενικότητες στο περιεχόμενο του μηνύματος, δημιουργώντας την αίσθηση του κατεπείγοντος.