Friday, 15 November, 2024

Προτάσεις Επιμελητηρίου Πέλλας για την οικονομία και τη στήριξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Το Επιμελητήριο Πέλλας σε συνέχεια των επιστολών και παρεμβάσεών του για τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και την οικονομίας

προς τα αρμόδια Υπουργεία αλλά και τις δύο τηλεδιασκέψεις που προηγήθηκαν με τον Περιφερειάρχη Κ.Μ. κ. Απόστολο Τζιτζικώστα και το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας κατέθεσε, με γνώμονα τη στήριξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων αλλά και της Εθνικής και τοπικής οικονομίας, τις προτάσεις για την άμεση στήριξη των επιχειρήσεων εν μέσω της υγειονομικής κρίσης που μετεξελίσσεται τάχιστα σε νέα οικονομική κρίση, για τα μέτρα – δράσεις που πρέπει να δρομολογηθούν τόσο από τη Κυβέρνηση όσο και από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για το σήμερα αλλα και την επόμενη ημέρα που θα μπει ξανά σε λειτουργία το σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας. Οι προτάσεις μεταξύ άλλων συνοψίζονται:
Μέτρα για σήμερα
1. Οριζόντια υποστήριξη του συνόλου των επιχειρήσεων ώστε να συμπεριληφθούν όλοι ανεξαιρέτως οι ΚΑΔ στα ευεργετικά μέτρα της κυβέρνησης, στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις που σήμερα λειτουργούν και δεν εξαιρούνται από την αναστολή, θεωρούν ότι λόγω μειωμένου ή και ανύπαρκτου τζίρου πρέπει να προβούν σε μερική ή ολική αναστολή της λειτουργίας τους.
2. Οι εργαζόμενοι στους οποίους αναστέλλεται η σύμβαση εργασίας, να επωφεληθούν και αυτοί από τα ευεργετήματα του ισχύοντος νόμου.
3. Να ισχύσει το ίδιο ευεργετικό μέτρο για το σύνολο των αυτοαπασχολούμενων ελεύθερων επαγγελματιών.
4. Να μην χάσουν οι επιχειρήσεις την ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα τους με τη μετάθεση υποχρεώσεων πληρωμής τουλάχιστο για 6 μήνες τόσο για τις τρέχουσες υποχρεώσεις όσες και για τις ρυθμίσεις που είναι σε εξέλιξη.
5. Να γίνει αναστολή οφειλών σε Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία όσο διαρκεί το lockdown
6. Ειδική άτοκη ρύθμιση των οφειλών (ανεξάρτητη από άλλες ρυθμίσεις) μόνο για τη περίοδο αυτή.
Μέτρα για την επόμενη μέρα από την Κεντρική Κυβέρνηση:
1. Διακανονισμός των χρεών στο τραπεζικό σύστημα με ευνοϊκούς όρους για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις
2. Εύκολη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα για κεφάλαια κίνησης χωρίς μεγάλες διαδικασίες, άτοκα και με εγγύηση του Δημοσίου με μακροχρόνια περίοδο αποπληρωμής.
3. Επιχειρηματικά δάνεια επενδυτικού σκοπού με χαμηλά επιτόκια για την επανεκκίνηση της επιχειρηματικότητας.
4. Αξιοποίηση του ΕΣΠΑ για Μικρές επιχειρήσεις ώστε μέσω των στοχευμένων επιδοτήσεων να μην υπάρξει υπέρμετρος δανεισμός
5. Λόγω της αυξανόμενης ανεργίας επέκταση της απασχόλησης του προγράμματος Κοινωφελούς Απασχόλησης (8μηνα) και απορρόφηση νέων επιστημόνων για 8 μήνες από τα Επιμελητήρια
6. Στήριξη των εποχικά απασχολούμενων στο σύνολο της επικράτειας
7. Μείωση ΕΝΦΙΑ Επιχειρήσεων και νοικοκυριών.
8. Μείωση Προκαταβολής Φόρου.
9. Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος.
10. Μείωση συντελεστών ΦΠΑ.
Από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
1. Ευέλικτα προγράμματα για μικρές επιχειρήσεις εστιασμένα σε κλάδους και σε κατηγορίες.
 Ενίσχυση με δράσεις για τεχνολογικό εκσυγχρονισμό επιχειρήσεων χαμηλού κόστους επένδυσης χωρίς πολλές διαδικασίες για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις
 Ενίσχυση επιχειρήσεων εστίασης και αναψυχής για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος
 Ενίσχυση του λιανικού εμπορίου χωρίς προϋποθέσεις ύπαρξης ή αύξησης θέσεων εργασίας.
 Ενίσχυση για τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
2. Δημιουργία νέων επιχειρήσεων
 Ενίσχυση νεανικής επιχειρηματικότητας
 Ενίσχυση γυναικείας επιχειρηματικότητας
 Ενίσχυση Start up επιχειρήσεων
3. Κίνητρα επανένταξης επιχειρηματιών στην αγορά εργασίας που έχουν κλείσει τις επιχειρήσεις (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, ασφαλιστές, εμπόριο & συντήρηση Ι.Χ.) για ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού.
4. Αξιοποίηση των συστημάτων Ηλεκτρονικού Εμπορίου (e-shop) και της ψηφιακής αναβάθμισης των επιχειρήσεων.
5. Ενίσχυση δομών κατάρτισης και εκπαίδευσης εργατικού δυναμικού με στόχο τη συνεχή λειτουργία προγραμμάτων κατάρτισης που θα καλύπτουν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας του προσωπικού των επιχειρήσεων.
6. Στοχευμένη κατάρτιση υπαλλήλων εξαγωγικών επιχειρήσεων (αναζήτηση νέων αγορών, διαδικασίες εξαγωγών, εκθεσιακές δραστηριότητες, ψηφιακό Marketing)
7. Προβολή και προώθηση των φρούτων και λαχανικών μέσα από μια κοινή καμπάνια από την Περιφέρεια για το σύνολο των προϊόντων της Π.Κ.Μ. σε δυναμικές αγορές του Εξωτερικού (καλάθι προϊόντων της Π.Κ.Μ.)
8. Ενίσχυση της συνεργασίας τουριστικών επιχειρήσεων μεταξύ τους και με τις επιχειρήσεις παραγωγής τοπικών προϊόντων (Ελληνικό πρωινό, Μεσογειακή Διατροφή, κα.) που να δημιουργεί ταυτότητα και προστιθέμενη αξία για την Π.Κ.Μ.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου