Wednesday, 25 December, 2024

Σέρβοι και Σκοπιανοί έχουν αγοράσει ότι φτηνό ακίνητο υπήρχε στη Χαλκιδική

Όλα τα μικρά και φθηνά διαμερίσματα στη Χαλκιδική με τιμή πώλησης έως και 40.000 ευρώ, έχουν αγοραστεί από Βαλκάνιους παραθεριστές.
Σέρβοι και Σκοπιανοί έχουν αγοράσει ότι παραθεριστικό ακίνητο υπήρχε διαθέσιμο, σε χαμηλή τιμή, στη Χαλκιδική. Όπως χαρακτηριστικά είπαν στη Voria.gr μεσίτες και σύμβουλοι διαχείρισης ακινήτων, «όλο το Πευκοχώρι έχει αγοραστεί από Σέρβους» και «Σέρβοι έχουν αγοράσει τη μισή Καλλικράτεια».
Η αγορά παραθεριστικών ακινήτων της Χαλκιδικής, που είχε πέσει σε μαρασμό στις αρχές της κρίσης, τα τελευταία δύο-τρία χρόνια, κινείται κυρίως από Βαλκάνιους με πρώτους αγοραστές τους Σέρβους σε Κασσάνδρα και Σιθωνία, ενώ κάποιες αγορές γίνονται και από Έλληνες του εξωτερικού.
Οι μεσίτες και σύμβουλοι διαχείρισης ακινήτων κύριοι Αστέριος Ζαχαρίας και Κωνσταντίνος Καρούλης, συμφωνούν απόλυτα ως προς τις διαπιστώσεις που κάνουν για την πορεία της αγοράς.
«Ό,τι υπάρχει διαθέσιμο σε μικρό διαμέρισμα, μέχρι την τιμή των 40.000 ευρώ, μέσα στα χωριά ή σε συγκροτήματα παραθεριστικά, πωλείται αμέσως. Η ζήτηση είναι τέτοια που πλέον δεν υπάρχουν φθηνά μικρά διαμερίσματα σε Κασσάνδρα και Σιθωνία. Απούλητα στην αγορά είναι τα ακριβότερα ακίνητα και πιο συγκεκριμένα μεζονέτες και μονοκατοικίες», τόνισε ο κ. Ζαχαρίας προσθέτοντας ότι στα δύο «πόδια» της Χαλκιδικής η ζήτηση εντοπίζεται κυρίως σε Πευκοχώρι, Πολύχρονο, Χανιώτη, Σίβηρη, Νικήτη.
Οι Βαλκάνιοι είναι αυτοί που έχουν κάνει πρώτη παραθεριστική επιλογή την Χαλκιδική και ζωντάνεψαν την αγορά. Οι Δυτικοευρωπαίοι που ζητούν να αγοράσουν στη περιοχή, μεγαλύτερα και ακριβότερα ακίνητα, δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το 5% των ενδιαφερομένων επενδυτών.
Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στις παραθεριστικού χαρακτήρα αλλά αστικοποιημένες περιοχές της Χαλκιδικής, όπου τα επτά από τα δέκα ακίνητα, αγοράζονται από αλλοδαπούς και κυρίως από Βαλκάνιους.
Τα κριτήρια αγοράς από πλευράς ξένων, είναι κυρίως δύο: η τιμή και η απόσταση από το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
«Όσοι επιλέγουν να μην απομακρυνθούν άνω των 30’-45’ λεπτών της ώρας από το αεροδρόμιο, είναι αυτοί που συνήθως αναζητούν να αγοράσουν διαμέρισμα, μικρό, ένα studio ή γκαρσονιέρα και να μην δαπανήσουν άνω των 30.000- 40.000 ευρώ, καθώς υπολογίζουν και την επιπλέον δαπάνη της μεταβίβασης όπως και κάποιας έστω περιορισμένης ανακαίνισης», εξήγησε ο κ. Καρούλης προσθέτοντας:
«Σε όλη την περιοχή του Δήμου Προποντίδας όπως βεβαίως και στην Κασσάνδρα, η ζήτηση είναι κυρίως από αλλοδαπούς και για παραθεριστικές κατοικίες. Εξαίρεση σε σημαντικό βαθμό αποτελούν τα Μουδανιά όπου τα προφίλ των αγοραστών είναι πιο «μεικτό». Στα Μουδανιά που είναι και το εμπορικό κέντρο της Χαλκιδικής, αγοράζουν ακίνητα και αρκετοί Έλληνες, πολλοί από αυτούς Χαλκιδικιώτες, είτε για χειμερινή διαμονή, είτε σαν επένδυση».
Οι τιμές πώλησης για τα μικρά διαμερίσματα, σε αρκετά καλή κατάσταση αλλά σε εσωτερικούς δρόμους, ξεκινούν από τα 500-600 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο και αυξάνονται έως και κοντά στα 1.000 ευρώ/τ.μ. εάν είναι κοντά στη θάλασσα(για ακίνητα δεύτερο χέρι), ενώ στη Ποτίδαια επί παραδείγματι, εάν είναι καλές κατασκευές και πρώτες στη θάλασσα, πωλούνται έως και 1.500 ευρώ/τ.μ.
Αγαπημένος προορισμός των Σέρβων η Χαλκιδική
Η Χαλκιδική έχει γίνει ο αγαπημένος προορισμός των Σέρβων που έχουν κατακλύσει την αγορά, ενώ πολλά ακίνητα έχουν αγοραστεί και από Σκοπιανούς. Σημαντικό ενδιαφέρον και αρκετές μεταβιβάσεις γίνονται και από Βούλγαρους, ενώ επενδυτικά ακίνητα ή και διαμερίσματα για μόνιμη κατοικία σε Μουδανιά και Καλλικράτεια, αγοράζουν και Αλβανοί που για χρόνια ζούνε και εργάζονται στην Ελλάδα.
Ό,τι βγαίνει στην αγορά προς πώληση, σε λίγα τετραγωνικά και σε ελκυστική τιμή, πωλείται σχεδόν την επομένη, τόνισε ο κ. Ζαχαρίας δημιουργώντας έτσι και μία σταθερή κίνηση επισκεπτών και καταναλωτών στην περιοχή.
Όλες οι αγοραπωλησίες που γίνονται αφορούν ακίνητα λιγότερο ή περισσότερο παλαιά. Νέες κατασκευές δεν γίνονται καθώς υπήρχε μεγάλο δομημένο απόθεμα προς διάθεση. Πέραν αυτού, το κατασκευαστικό κόστος και το ύψος του ΦΠΑ, αλλά και οι προτιμήσεις της πελατείας, δεν αποτελούν κίνητρα για τους εργολάβους.

voria.gr

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου