Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA122, με τίτλο: «Η ευημερία των μαθητών ως παράγοντας, κριτήριο και δείκτης επιτυχίας του σχολείου», το 1ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών συμμετείχε με επιτυχία σε πρόγραμμα παρακολούθησης εργασίας εκπαιδευτικών (Job shadowing), στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας, από 8 έως 12 Απριλίου 2024.
Δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε νέες στρατηγικές για μια πιο αποτελεσματική διαχείριση της τάξης κατανοώντας ο ένας τον άλλο, εδραιώνοντας τον αμοιβαίο σεβασμό και την ενσυναίσθηση, οικοδομώντας αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις. Μέσα από την επαφή με εκπαιδευτικούς του συνεργαζόμενου σχολείου, Istituto Tecnico Economico “Pietro Martini”, αλλά και άλλων χωρών που βρίσκονταν εκεί, ανταλλάξαμε τρόπους και τεχνικές που στοχεύουν στην ενδυνάμωση των σχέσεων μεταξύ των συναδέλφων, συζητήσαμε για πολλά θέματα που άπτονται της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και αποτελούν συχνά πηγή συγκρούσεων στο πλαίσιο της τάξης ή και στην ευρύτερη κοινωνία.Ειδικότερα, μας παρουσίασαν το σχολείο τους, τον τρόπο λειτουργίας του, τους κανονισμούς που το διέπουν, αλλά και τις δυσκολίες του έργου του εκπαιδευτικού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μπήκαμε μέσα στις τάξεις, παρακολουθήσαμε τον τρόπο διδασκαλίας τους, είδαμε από κοντά τα τεχνολογικά μέσα που χρησιμοποιούν τόσο για τη διδασκαλία όσο και για την άμεση επικοινωνία με του γονείς.
Συνομιλήσαμε με τους συναδέλφους μας οι οποίοι μας παρουσίασαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά τόσο με τους/τις μαθητές/τριες όσο και με τους γονείς τους. Παράλληλα όμως, μας παρουσίασαν και τους δικούς τους τρόπους αντιμετώπισης των κρίσεων που προκύπτουν, τόσο μέσα όσο και έξω από την τάξη.
Συζητήσαμε και με αρκετούς/ές μαθητές/τριες. Είχαν και αυτοί να μοιραστούν μαζί μας θετικές και αρνητικές εμπειρίες και προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Μας ζήτησαν μάλιστα, να τους περιγράψουμε τους/τις δικούς/ές μας μαθητές/τριες, το σχολείο και τη χώρα μας. Τέλος, συνομιλήσαμε με το Διευθυντή του σχολείου, με τον οποίο συζητήσαμε θέματα κυρίως διοίκησης της σχολικής μονάδας και τρόπους αντιμετώπισης κρίσεων από τη δική του σκοπιά.
Οι συνάδελφοί μας φρόντισαν και για την πολιτιστική μας επιμόρφωση καθώς μας ξενάγησαν οι ίδιοι και οι μαθητές/τριες τους στο παραδοσιακό κέντρο της πόλης, αλλά και σε άλλα σημαντικά σημεία ιστορικής και φυσικής ομορφιάς, της πόλης και της γύρω περιοχής. Οπωσδήποτε, οι πολιτιστικές ανταλλαγές και ο διάλογος που αναπτύχθηκε ανάμεσα μας αποτέλεσαν πλούσια πηγή γνώσης και εμπειρίας. Το πρόγραμμα δεν αφήνει πίσω του απλώς αναμνήσεις, αλλά θεμέλια για μια βιώσιμη συνεργασία και μια διαρκή ενίσχυση της αλληλοπεριχώρησης μεταξύ των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών, αλλά και των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, στοχεύοντας στη δημιουργική τάξη μη διστάζοντας να ερευνήσουμε βαθιά μέσα μας και έπειτα, με γνώμονα την προαγωγή της ευημερίας των μαθητών/τριών μας, να λειτουργήσουμε με ευσυνειδησία, αγάπη και ευρηματικότητα.