Ο δήμαρχος Αλμωπίας Χρήστος Μπάτσης αναφέρεται σε ανάρτηση του στις αλλαγές που γίνονται και σχεδιάζονται για το κέντρο της πόλης της Αριδαίας και στους χώρους στάθμευσης: Υποσχεθήκαμε
όπως όλοι γνωρίζετε προεκλογικά, να δώσουμε τον πεζόδρομο στους πεζούς.
Μας πρόλαβε, στην αρχή της θητείας μας, η πανδημία και ως καταλύτης επίσπευσε αυτή μας την προεκλογική δέσμευση.
Η πραγματοποίηση αυτής, ξεκίνησε με τη διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στους πεζοδρόμους Κύπρου, βόρειας παράπλευρης οδού της πλατείας και στην Χρυσοστόμου Σμύρνης. Αυτή η διακοπή της κυκλοφορίας έχει ως πρώτο στόχο τη διάθεση περισσότερου χώρου στους πεζούς πολίτες, στα πλαίσια των μέτρων ελέγχου μετάδοσης του Covid 19, αλλά αποτελεί και μια πρώτη δοκιμή χρήσης εκτεταμένης πεζοδρόμησης του κέντρου της Αριδαίας. Διανύουμε λοιπόν τον 4ο μήνα πεζοδρομήσεων και ήδη έχουμε τα πρώτα συμπεράσματα:
Η βόρεια παράπλευρη οδός της πλατείας και ακόμη περισσότερο η οδός Κύπρου, έγιναν αποδεκτές από τους πολίτες, αν και αρχικά δεν βοήθησαν οι καιρικές συνθήκες. Ωστόσο τον τελευταίο μήνα, φαίνεται ότι η πόλη μας κάνει τα πρώτα βήματά της στην πεζοδρόμηση.
Η οδός Χρυσοστόμου Σμύρνης δεν έγινε αποδεκτή σε πρώτη φάση, καθώς δεν συνδέεται άμεσα με τον πεζόδρομο της Κύπρου και επίσης δε διαθέτει αξιόλογο αριθμό καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Στο κυκλοφοριακό της πόλης η επίπτωση δεν ήταν μεγάλη, αν εξαιρέσουμε τις πρώτες ημέρες στις οποίες υπήρχε φανερή αμηχανία στους οδηγούς των οχημάτων. Παρόλα αυτά και σε συνεργασία με φορείς και κυρίως την αστυνομία, θα προβούμε σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κρίσιμα σημεία του κέντρου της πόλης.
Όσον αφορά τους χώρους στάθμευσης, δεν αποδείχθηκε σοβαρή έλλειψη αυτών, καθώς η πόλη μας διαθέτει υφιστάμενους χώρους στάθμευσης αλλά και πλήθος οδών γύρω από το κέντρο, στις οποίες επιτρέπεται η στάθμευση οχημάτων.
Παρ’ όλα αυτά, θα διατεθούν και νέες θέσεις τόσο στον χώρο του Δημαρχείου όσο και στον χώρο του Διοικητηρίου.
Έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα της περιοχής Κύπρου σε όλα τα επίπεδα, όπως η μείωση του καυσαερίου, της ηχορρύπανσης, καθώς ενισχύθηκε και η ασφάλεια κυκλοφορίας των πεζών.
Παράλληλα και πριν την Πανδημία, η οποία επέφερε πρόσκαιρες αλλαγές της κοινωνικής συμπεριφοράς στον Δήμο μας, είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Αυτή πρόκειται να μας δώσει τη νέα μορφή υποδομών και απαιτούμενων κατασκευών στη μετακίνηση των πολιτών με βάση τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τέλος των λοιπών οχημάτων. Εάν η πολεοδομική μελέτη της πόλης μας πριν 30 χρόνια, προέβλεπε την ανάγκη πεζόδρομων φανταστείτε σήμερα που έχουμε αυξηθεί πληθυσμιακά, πόσο μεγαλύτερους χώρους για τους πεζούς και ποδηλάτες χρειαζόμαστε.
Τέλος προς απάντηση όλων αυτών που βλέπουν με σκεπτικισμό τις αποφάσεις της σημερινής Δημοτικής Διοίκησης, ένα θα πω:
Εάν περιμέναμε αυτούς να το σκεφτούν, να το διαβουλευθούν και να τηρήσουν τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα περιμέναμε πολλά ακόμη χρόνια για να δούμε πεζόδρομο στην Αριδαία.
Με βάση τον κανονισμό, η εφαρμογή των εγκεκριμένων πολεοδομικών σχεδίων γίνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Παρά ταύτα όποιος έχει οποιαδήποτε ένσταση σχετικά με τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, μπορεί να προσφύγει στα αρμόδια όργανα.
Δεν θα αναλωθούμε στο αν έπρεπε ή όχι να περάσει η εφαρμογή της εγκεκριμένης πολεοδομικής μελέτης από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, στην οποία θυμίζω ότι ως Δημοτική παράταξη έχουμε την πλειοψηφία.
Στον αντίποδα όλης αυτής της επουσιώδους κουβέντας, θα ήταν φρόνιμο να συζητήσουμε για τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατεία της πόλης μας, την πλατεία Αγγελή Γάτσου και το ίδιο αυτό καθ’ αυτό Δημαρχείο, ως προς την πολεοδομική και χωροταξική τους υπόσταση.
Το κέντρο της πόλης είναι για τους πολίτες