Sunday, 29 December, 2024

1ο ΕΠΑΛ Έδεσσας: Με επιτυχία η ημερίδα ERASMUS+

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο 1ο ΕΠΑΛ (Επαγγελματικό Λύκειο) Έδεσσας, ημερίδα ERASMUS+ που αφορούσε στη διάχυση των αποτελεσμάτων δύο ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+

Δράσης ΚΑ1 και ΚΑ2του σχολείου, την Τρίτη, 22/5/2018. Εκτός από μαθητές και καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ Έδεσσας, την εκδήλωση παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί και μαθητές από άλλα σχολεία, καθώς και εκπρόσωποι τοπικών φορέων της πόλης. Σκοπός των παρουσιάσεων ήταν η πληροφόρηση σχετικά με τα ευρωπαϊκά προγράμματα ERASMUS+ σε πλαίσιο σχολικής μονάδας, η ενημέρωση του κοινού για τη θετική εκπαιδευτική επίδραση στους συμμετέχοντες καθηγητές και μαθητές, αλλά και η παρακίνηση νέων μαθητών για συμμετοχή σε παρόμοιες δράσεις.
Παρότι το 1ο ΕΠΑΛ Έδεσσας για πρώτη φορά έλαβε μέρος σε παρόμοια προγράμματα, αυτά ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, καθώς αναδείχθηκανποικίλες δράσεις, οι οποίες παρείχαν πολλαπλά εκπαιδευτικά, κοινωνικά και επαγγελματικά οφέλη σεεκπαιδευτικούς και μαθητές. Επιπλέον, το σχολείο είναι υποψήφιο και για άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα ERASMUS+, την επόμενη σχολική χρονιά.
Σχετικά με τα δύο προγράμματα που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση, το πρώτο αποτέλεσε Δράση ΚΑ2, με χρονικό ορίζοντα τα σχολικά έτη 2016-18 και είχε τίτλο: «Εκπαίδευση και Βιωσιμότητα για τους νέους»(κωδικός: 2016-1-FR01-KA219-024027_4). Το δεύτερο, αφορούσε Δράση ΚΑ1, διεξήχθη το σχολικό έτος 2017-18 και είχε τίτλο «Κατάρτιση μαθητών και εκπαιδευτικών με στόχο την απόκτηση επαγγελματικών δεξιοτήτων σε ένα διεθνές εκπαιδευτικό και εργασιακό περιβάλλον» (κωδικός: 2016-1-FR01-KA219-024027_4).
Σχετικά με τη Δράση ΚΑ2, το 1ο ΕΠΑΛ Έδεσσας συμμετείχε με 10 μαθητές και 7 καθηγητές ως εταίρος σε Στρατηγική Συμπράξη σχολείων με συντονιστή σχολείο από τη Γαλλία και εταίρους από Ιταλία, Πολωνία, Βουλγαρία και Τουρκία. Στην εκδήλωση διάχυσης παρουσιάστηκε πλήθος δράσεων στις οποίες μαθητές και καθηγητές έλαβαν μέρος σε συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους. Ενδεικτικά, κατά τη διάρκεια των κινητικοτήτων, οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές, επισκέφθηκαν σχολεία, παρακολούθησαν και παρέδωσαν διδασκαλίες, παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν διεκπεραιώσει, έλαβαν γνώση για τα τοπικά προϊόντα και τον πολιτισμό των περιοχών. Επιπλέον, ξεναγήθηκαν σε σχολικούς κήπους, τοπικές καλλιέργειες (οργανικές, βιολογικές), θερμοκήπια και εγκαταστάσεις επεξεργασίας τροφίμων και ποτών. Μαθητές και καθηγητές εξοικειώθηκαν με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών και επικοινωνίας, όπως Skype, e-Twinning, VideoMaking, Glogster, Issuu, MovieMaker, Powerpoint, δημιούργησαν blog και κανάλι στο YouTube, στα οποία αναρτήθηκαν οι εργασίες και οι δράσεις τους. Τέλος, βελτίωσαν τη γνώση τους στην αγγλική γλώσσα καθώς εξασκήθηκαν ολοκληρώνοντας ασκήσεις και διαβαθμισμένες δοκιμασίες πριν και μετά τις κινητικότητες. Τέλος, συνέταξαν και εκτύπωσαν οδηγό γλώσσας με καθημερινές φράσεις και λεξιλόγιο σε όλες τις γλώσσες των εταίρων, καθώς και φυλλάδιο για την προετοιμασία και κατασκευή ενός σχολικού-οικιακού κήπου.
Η Δράση ΚΑ1 περιελάμβανε κινητικότητες στη Ρώμη της Ιταλίας και στο Κόβεντρι(Coventry) του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, η κινητικότητα στη Ρώμη της Ιταλίαςαφορούσε την επιμόρφωση 15 μαθητών του σχολείου, με τη συνοδεία δύο καθηγητών καιπραγματοποιήθηκε στον εκπαιδευτικό οργανισμό INFOL στη Ρώμη. Ο τίτλος της επιμόρφωσης των μαθητών ήταν «OnlineMarketingCourse». Οι μαθητές που συμμετείχαν, εφοδιάστηκαν με το EUROPASS, το οποίο αποτελεί «εφόδιο» για ένα πλούσιο βιογραφικό σημείωμα.
Η κινητικότητα στην Αγγλία, πραγματοποιήθηκε στο τμήμα Πληροφορικής και Μηχανικήςτου Πανεπιστημίου του Κόβεντρι και είχε σκοπό την επιμόρφωση 10 καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ Έδεσσας στη χρήση Διδακτικών-Εκπαιδευτικών παιχνιδιών(SeriousGames) κατά τη διδασκαλία τεχνικών, κυρίως, μαθημάτων. Στα εκπαιδευτικά αυτά παιχνίδια χρησιμοποιούνται έννοιες και κανόνεςεστιασμένοι σε συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο, με σκοπό την καλύτερη εκμάθησή του και χρησιμοποιείται σε μεγάλο βαθμό η σχεδίαση με χρήση Η/Υ μέσω ειδικών πλατφορμών (scratch, unity κλπ).
Στη συγκεκριμένη ημερίδα αναδείχθηκε η ανεκτίμητη συνεισφορά των ευρωπαϊκών προγραμμάτων ERASMUS+KA1 και KA2 στην εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαιτέρως στην επαγγελματική εξέλιξη των μαθητών των ΕΠΑ.Λ.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου