Ξενοδοχεία, θερινοί κινηματογράφοι και κατασκηνώσεις είναι κάποιες από τις επιχειρήσεις που επανεκκινούν από Δευτέρα 1 Ιουνίου
στο πλαίσιο της άρσης των μέτρων για τον κορωνοϊό.
Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έδωσε στη δημοσιότητα τη λίστα με όλες τις επιχειρήσεις αναγράφοντας και τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ):
55.10 / Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα (12μηνης λειτουργίας)
55.30 /Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα, με εξαίρεση τις παιδικές κατασκηνώσεις.
56.21/Δραστηριότητες υπηρεσιών τροφοδοσίας για εκδηλώσεις (catering)
59.14 /Υπηρεσίες προβολής κινηματογραφικών ταινιών (μόνο σε θερινούς κινηματογράφους).
56.29.20.02 /Υπηρεσίες που παρέχονται από καντίνες αθλητικών εγκαταστάσεων.
91.01 / Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων.
93.11.10.02 / Υπηρεσίες γηπέδων γκολφ ή μίνι γκολφ
93.11. 10.03 / Υπηρεσίες κολυμβητηρίου (πισίνας).
93.29.11.03 / Υπηρεσίες εκμετάλλευσης κτήματος για τη διενέργεια εκδηλώσεων (π.χ. γάμων και συναφών).
93.29.19.01 / Υπηρεσίες διοργάνωσης ψυχαγωγικών εκδηλώσεων (π.χ. γάμων και συναφών).
96.09.19.06 / Υπηρεσίες γραφείων γνωριμίας ή συνοικεσίων
96.09.19.09 / Υπηρεσίες δερματοστιξίας (τατουάζ).
96.09.19.17 / Υπηρεσίες τρυπήματος δέρματος του σώματος (piercing).
96.04.10.05 / Υπηρεσίες μασάζ.
Αγορές του άρθρου 38 του νόμου 4497/2017 (Κυριακάτικες αγορές, Εμποροπανηγύρεις κλπ).
Πώς θα λειτουργήσουν τα ξενοδοχεία
Σημειώνεται πως με αυστηρούς κανόνες θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία στη χώρα μας για να υποδεχτούν πελάτες, όπως διατυπώνεται στα υγειονομικά πρωτόκολλα του υπουργείου Τουρισμού.
Η διεύθυνση του καταλύματος θα ορίζει συντονιστή για την επίβλεψη και την εφαρμογή των μέτρων, το προσωπικό θα πρέπει να εκπαιδεύεται, ενώ θα πρέπει να υπάρχει και συνεργασία με γιατρό.
Παράλληλα, η ρεσεψιόν και εργαζόμενοι στην καθαριότητα πρέπει να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες, ενώ όπως έγινε γνωστό, στα ξενοδοχεία πλέον θα απαγορεύεται η χρήση εσωτερικής πισίνας.
Πώς πρέπει να διαχειριστεί ο ξενοδόχος ύποπτο κρούσμα κορωνοϊού
Αναφορικά με τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος, πρέπει ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.
Για τη διασφάλιση της εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος από το κατάλυμα είναι απαραίτητο να οριστεί υπεύθυνος εφαρμογής.
Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.
Σε περίπτωση που το κατάλυμα έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης (καταλύματα άνω των 50 δωματίων), ο συντονιστής για την επίβλεψη του σχεδίου δράσης και ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος δύναται να ταυτίζονται.
Επιπλέον, ειναι υποχρεωτικό το κάθε ξενοδοχείο/κατάλυμα θα πρέπει να έχει συνεργασία με ιατρό, ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ύποπτου κρούσματος και στενών επαφών του.
Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ:
α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,
β) του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.
Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.
Ακολούθως, πρέπει να δίδεται προσοχή στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και να έχουν ενημερωθεί όλοι οι επισκέπτες ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας δημόσιας υγείας.
Ακόμη, επισημαίνεται πως είναι απαραίτητη η καταγραφή και ενημέρωση του βιβλίου υπηρεσίας και συμβάντων.
Υπεύθυνες δηλώσεις και εκπαίδευση του προσωπικού για τον κορωνοϊό
Αρχικά, όπως αναφέρει το υπουργείο Τουρισμού, για το προσωπικό των καταλυμάτων, πρέπει να γίνεται υπεύθυνη δήλωση πως κάθε μέλους του προσωπικού ότι έχει ενημερωθεί για τα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 που αφορούν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του.
Πλάνο εκπαίδευσης (με τηλεκπαίδευση στο κινητό ή το tablet) έως 15 Ιουλίου ενός ατόμου ανά υπηρεσία (επιμέρους πρωτόκολλο) του καταλύματος, το οποίο θα αναλάβει εν συνεχεία την εκπαίδευση και του λοιπού προσωπικού.
Η εκπαίδευση σχετίζεται κατ’ ελάχιστον με τα εξής:
– Τις πηγές και τους τρόπους μετάδοσης του ιού
– Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του ξενοδοχείου και των ίδιων των πελατών
– Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωσης ασθένειας από το προσωπικό
-Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της ασθένειας
– Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών
-Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του ιού αναφορικά με επιμελή και τακτικό πλύσιμο χεριών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση αποστάσεων, αποφυγή επαφής των χεριών με τα μάτια, μύτη και στόμα και υγιεινή της αναπνοής
-Διατήρηση αρχείων εκπαίδευσης και τεκμηρίωσης της πρόσληψης για κάθε εργαζόμενο
cnn.gr