Το Μαξίμου «ξήλωσε» τον Κώστα Καραμανλή από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, αλλά αφήνει σε ισχύ τον επικίνδυνο νόμο του από το 2020 που εξαφάνισε τους επιτόπιους ελέγχους στα δεκάδες αεροδρόμια και ελικοδρόμια της χώρας, όπως καταγγέλλει μιλώντας στον 105,5 Στο Κόκκινο και τον Γιώργο Τραπεζιώτη ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών Μανώλης Καμηλάκης.
«Έχουμε ήδη μιλήσει και προσπαθούμε να ενημερώσουμε, προς όλες τις κατευθύνσεις, για το τι συμβαίνει στην Πολιτική Αεροπορία. Δυστυχώς, με την ανάληψη των καθηκόντων του το 2020 ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έφερε ένα νομοσχέδιο που καταργεί ουσιαστικά τους ελέγχους στα αεροδρόμια. Αντικαθιστά τους ελέγχους, τα αερολιμενικά τμήματα με ένα γραφείο στην Αθήνα για να ελέγχει 42 αεροδρόμια, 70 ελικοδρόμια, ακόμη 40 πεδία προσγείωσης, 5 υδατοδρόμια, μέσα από ένα γραφείο. Για εμάς, το καταρτισμένο με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου επιστημονικό προσωπικό για την αεροπορική ασφάλεια, είναι απαράδεκτο, δεν μπορεί να γίνει εποπτεία, να διασφαλιστεί ο επιβάτης, με ένα γραφείο στην Αθήνα και το να μην λειτουργούν ελεγκτικά όργανα στα αεροδρόμια», τόνισε ο κ. Καμηλάκης.
Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών: «Διέλυσαν και την ασφάλεια πτήσεων στα αεροδρόμια. Μητσοτάκης και Γεραπετρίτης γνωρίζουν»
«Εταιρεία ήρθε στο γραφείο μας και μας ζήτησε να κάνουμε έλεγχο αλκοολομέτρησης του πληρώματος του αεροσκάφους. Το ζήτησε γιατί προφανώς είχε κάποιες υποψίες. Εμείς αυτά τα κάνουμε αιφνιδιαστικά, αυτοί όμως ήρθαν και το ζήτησαν. Θα σήμαινε για την εταιρεία τεράστια προβλήματα, αν βρίσκαμε προσωπικό με πρόβλημα θα έπρεπε το αεροσκάφος να μείνει στο έδαφος, να κατεβάσει και αποζημιώσει επιβάτες, που θα περίμεναν να έρθει άλλο αεροσκάφος και πλήρωμα. Τότε, τους αναφέραμε ότι δεν επιτρεπόταν πλέον ο έλεγχος με την νομοθεσία του κ. Καραμανλή. Η εταιρεία αντέδρασε γιατί ήθελαν να γίνει έλεγχος, να υπάρχει ασφάλεια στο αεροσκάφος. Προσπαθήσαμε να εμπλέξουμε την ΕΛΑΣ, που ωστόσο ήταν σε απομακρυσμένο τροχαίο. Δεν μπορέσαμε να κάνουμε τίποτε για κάτι που πιθανώς συνέβαινε, λόγω του νόμου. Το αεροσκάφος τελικά έφυγε χωρίς να γίνει έλεγχος. Αν έπεφτε, ποιος θα είχε την ευθύνη για τον χαμό αυτών των ανθρώπων»;
«Είχαμε μέσα σε ένα χρόνο 5 πτώσεις ελικοπτέρων και μικρών αεροσκαφών στην Ελλάδα, με 5 νεκρούς, πλήρωμα. Ένα έπεσε στο Ηράκλειο κοντά στην παραλιακή ζώνη, στη θάλασσα. Το άλλο το ίδιο, στα Χανιά, στο Μάλεμε, κοντά στη θάλασσα. Αν έπεφταν στην παραλιακή ζώνη, που είναι γεμάτη ξενοδοχεία, πόσος κόσμος θα σκοτωνόταν, π.χ. αν έπεφταν σε μία πισίνα ή εξωτερικό χώρο ξενοδοχείου, πόσα αεροπορικά Τέμπη θα είχαμε επιπλέον; Άλλο στην Εύβοια,… Ποιος έλεγξε τελευταία φορά το πτυχίο του πιλότου, τις ιατρικές εξετάσεις που έπρεπε να έχει κάνει, αν υπήρχαν σωστικά μέσα, κτλ.; Φοβάμαι πάρα πολύ, είναι ανεξέλεγκτες -πλέον οι καταστάσεις, δεν υπάρχει έλεγχος».
«Με την απλή λογική και μόνο», τόνισε ο κ. Καμηλάκης, «είναι αυτονόητο ότι η ασφάλεια θα πρέπει να ενισχύεται με την πολιτική που ακολουθείται. Όταν τα πάντα μέσα στο αεροδρόμιο είναι ιδιωτικά, είναι αυτονόητο ότι ο ιδιώτης κοιτάει το κέρδος. Όταν τα ιδιωτικοποιείς όλα μέσα στο αεροδρόμιο, δεν μπορεί να μην φροντίζεις καν τον έλεγχο. Βεβαίως και πρέπει να είναι από το Δημόσιο για να διασφαλίζει τους πολίτες, είναι η δουλειά του κράτους».
«Υπάρχει δυστυχώς σήψη και απαξίωση της ανθρώπινης ζωής στο βωμό του κέρδους. Αυτά δυστυχώς συμβαίνουν μόνο στην Ελλάδα. Στη Γερμανία π.χ. μπορεί να υπάρχει έντονη παρουσία του ιδιώτη αλλά το κράτος είναι πανίσχυρο εκεί που πρέπει, να ασκεί ελέγχους για να μην υπάρχει ασυδοσία. Η Γερμανία, η Σουηδία, η Ιταλία, σέβονται τον πολίτη. Η Ελλάδα δεν τον σέβεται…».