Monday, 23 September, 2024

Αποζημίωση 2 εκατ. ζητά η οικογένεια της 32χρονης που σκοτώθηκε σε θαλάσσιο δυστύχημα 

Τρία χρόνια μετά το τραγικό θαλάσσιο δυστύχημα στην περιοχή του Blue Lagoon στον Ακάμα η οικογένεια της 32χρονης από την Κίνα

η οποία έχασε τη ζωή της, διεκδικεί δύο εκατομμύρια ευρώ από το κράτος.
Η νεαρή γυναίκα, που ήταν παντρεμένη με Κύπριο, επέβαινε στις 24 Ιουλίου του 2017, σε ταχύπλοο μαζί με άλλα φιλικά της πρόσωπα, μεταξύ αυτών και παιδιά, όταν το σκάφος προσέκρουσε βίαια σε βράχια.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Πολίτης», η αγωγή ασκείται κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας και άλλων δύο προσώπων και συγκεκριμένα του χειριστή και ιδιοκτήτη του σκάφους.
Η οικογένεια της άτυχης γυναίκας επικαλείται το άρθρο 7 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας, το οποίο, σύμφωνα με τους οικείους της 32χρονης, η Κυπριακή Δημοκρατία απέτυχε να προστατεύσει.
Μάλιστα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, η οικογένειας της καταγγέλλει ότι δεν έτυχε καμίας συμπαράστασης, είτε πρακτικής είτε ψυχολογικής, όταν είχαν έρθει στην Κύπρο για αναγνώριση και παραλαβή της σορού.
Στο μεταξύ, ανάμεσα στο μαρτυρικό υλικό που θα τεθεί ενώπιον του Δικαστηρίου, θα είναι η έκθεση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, επιθεωρητές του οποίου ερεύνησαν το δυστύχημα. Στην έκθεση τους αφήνονται σαφείς αιχμές για τις τρύπιες διαδικασίες στο σύστημα ελέγχου των ταχύπλοων και ακτοπλοϊκών σκαφών.
Αποκαλύψεις από τις έρευνες για το θαλάσσιο δυστύχημα στο Blue Lagoon… Χωρίς άδεια το μοιραίο σκάφος
Αναφέρεται ότι το συγκεκριμένο ταχύπλοο δεν είχε πιστοποιητικό ασφάλειας για μεταφορά επιβατών επί πληρωμή ενώ ο χειριστής του δεν είχε πιστοποιητικό κυβερνήτη ακτοπλοϊκού σκάφους. Το σκάφος, σημειώνεται στην έκθεση, δηλωνόταν ιδιωτικό αλλά έφερε πινακίδα «ενοικίασης».
Η έκθεση, όπως αναφέρει η εφημερίδα, προβαίνει σε σειρά αυστηρών συστάσεων, οι οποίες παραπέμπουν και στις ευθύνες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ταυτόχρονα γίνεται, μεταξύ άλλων, και εισήγηση για βελτίωση της παρακολούθησης των παραλιών εκ μέρους των αρμοδίων αρχών, ώστε να διασφαλίζεται ότι μόνο τα αδειούχα σκάφη παραδίδονται προς ενοικίαση και ότι δεν υπάρχει κυβερνήτης, αλλά χειριστής που είναι ένας από τους ενοικιαστές που υπέγραψε τη δεσμευτική δήλωση.
Χρονιά θαλάσσιων ατυχημάτων το 2017
Την ίδια χρονιά, όπως αναφέρει η εφημερίδα, είχαν συμβεί συνολικά τέσσερα σοβαρά θαλάσσια ατυχήματα με ταχύπλοα.
Ένα ατύχημα σημειώθηκε στην παραλία του Κόννου, όταν ταχύπλοο συγκρούστηκε με φουσκωτή πολυθρόνα με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό μιας Βρετανίδας και η οποία θα φέρει για μία ζωή τις συνέπειες από τη σύγκρουση.
Σε άλλη περίπτωση, 34χρονος Βρετανός τραυματίστηκε μετά από πτώση από αλεξίπτωτο, το οποίο είχε αποκολληθεί από ταχύπλοο σκάφος. Ενώ τον ίδιο μήνα ένας 28χρονος υπέστη εγκαύματα πρώτου βαθμού μετά από έκρηξη σε φουσκωτό στο λιμάνι στο Λατσί.
Το τέταρτο ατύχημα συνέβη όταν τζετ σκι συγκρούστηκε με φουσκωτή ρυμουλκούμενη μπανάνα στον Κόλπο των Κοραλλίων στην Πάφο. Ευτυχώς χωρίς να υπάρξει σοβαρός τραυματισμός.
Παραδοχή Υφυπουργείου Ναυτιλίας
Στο μεταξύ, με αφορμή ένα άλλο ατύχημα που σημειώθηκε το 2018, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, παραδέχθηκε με επιστολή που απέστειλε στη Βουλή, ότι ο νόμος για τα ταχύπλοα είναι αναχρονιστικός.
Ως εκ τούτου, η Υφυπουργός Ναυτιλίας είχε επεξεργαστεί προσχέδιο νομοσχεδίου, το οποίο έθεσε σε διαβούλευση με όλες τις κρατικές υπηρεσίες. Στόχος ήταν το φθινόπωρο του 2018 να ολοκληρωθεί η διαβούλευση, το νομοσχέδιο περάσει από νομοτεχνικό έλεγχο και να οδηγηθεί στη Βουλή προς ψήφιση.
*Με πληροφορίες από εφημερίδα «Πολίτης»

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου