Tuesday, 19 November, 2024

Από το 1999, ισχύει ο νόμος για το πρόστιμο των 400 ευρώ για όποιον κλείνει παρκινγκ!

Όποιο… παρα blog θυμάται κάνει αναρτήσεις παλαιών διατάξεων και πιάνονται οι πολίτες!

Δεν είναι νέα η διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου – Από το 2007 προβλέπεται το πρόστιμο των 400 ευρώ, νόμος που αναπροσαρμόστηκε και ισχύει από το 1999, (αναπροσαρμογή σε ευρώ), και είναι επίσης αναθεωρημένος από προηγούμενες διατάξεις του 1977 και 1992!

Τον «γύρο του διαδικτύου» κάνουν σήμερα δημοσιεύματα αναφορικά με την επιβολή προστίμου ύψους 400 ευρώ σε όσους «κρατούν τις θέσεις παρκινγκ με καρέκλες».

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας περιλαμβάνει διάταξη σύμφωνα με την οποία, προκειμένου να μπει μια τάξη στο χάος που παρατηρείται σχεδόν στα στενά των μεγαλουπόλεων, θα υπάρξουν πρόστιμα 400 ευρώ σε όποιον χρησιμοποιεί καρέκλες ή άλλα αντικείμενα προκειμένου να κρατήσει θέση πάρκινγκ.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, για να μην τρώμε κάθε παραμύθι, η σχετική διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 48) σχετικά με την κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου ισχύει από το 1999, όταν και τέθηκε σε ισχύ ο νόμος 2696/1999 (ΦΕΚ Α’ 57/23.3.1999 (link is external)), ενώ η διάταξη για την επιβολή προστίμου ύψους 400 ευρώ για τους παραβάτες προστέθηκε με το άρθρο 44 Νόμου 3542/2007 (ΦΕΚ Α’ 50/2.3.2007 (link is external)), αντικαθιστώντας το αρχικώς προβλεπόμενο πρόστιμο των 100.000 δραχμών. Όποιος έχει γνώση του ΚΟΚ φυσικά το γνωρίζει!

Το ζήτημα ήρθε στην επικαιρότητα έπειτα από δημοσίευμα, σχετικά με την επιβολή του σχετικού προστίμου από την Τροχαία στην Κρήτη, γεγονός που μάλλον θα έπρεπε να προβληματίσει, καθώς δεν είναι δυνατό να επιβληθεί πρόστιμο με βάση έναν «νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», αλλά μόνο τον ισχύοντα.

Το επίμαχο άρθρο 48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει:

  1. Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.
  1. Κατ’ εξαίρεση της διάταξης της προηγούμενης παραγράφου, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας εντός κατοικημένων περιοχών, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι’ αυτό, η κατάληψη τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά γνώμη των αρμόδιων Αστυνομικών Αρχών.
  2. Αυτοί που ανεγείρουν οικοδομές μέσα σε κατοικημένες περιοχές ή εκτελούν άλλα έργα και καταλαμβάνουν ολόκληρο το πεζοδρόμιο μπροστά από την οικοδομή ή το έργο, υποχρεούνται να κατασκευάσουν πρόσθετο πεζοδρόμιο ή να πάρουν άλλα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.
  3. Όταν επιτρέπεται, όπως πιο πάνω, η κατάληψη τμήματος οδού πρέπει αυτό να επισημαίνεται υποχρεωτικά από αυτόν που το κατέλαβε κατά τις διατάξεις του άρθρου 9 του παρόντος Κώδικα.
  4. Η κατάληψη επιφάνειας πεζόδρομου για οποιαδήποτε άλλη χρήση, εκτός γι’ αυτήν που έχει κατασκευαστεί, απαγορεύεται, εφόσον παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών, ως και η είσοδος – έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης ή εξυπηρέτησης των παροδίων.
  5. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τετρακοσίων (400,00) ευρώ.

Δείτε το εδώ και εδώ!

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου