Thursday, 26 December, 2024

Αχλαδερή: Επιμνημόσυνη Δέηση των πεσόντων αεροπόρων

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, σας προσκαλεί στην Επιμνημόσυνη Δέηση των πεσόντων αεροπόρων, Ανθυπολοχαγού

Πεζικού αεροπόρου Δημητρίου Γιανναρέλη, Ανθυποσμηναγού Σπυρίδωνα Παπαδίτσα και Αντισμήναρχου Στέφανου Κουρελιά, που θα τελεσθεί το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 10:00 π.μ., στο μνημείο Αντισμ/χου Στέφανου Κουρελιά στην Αχλαδερή.
Μετά το πέρας της Επιμνημόσυνης Δέησης, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στην ΠΕ Λέσβου και ώρα 12:00 μ.μ., θα ακολουθήσει εκδήλωση τιμητικής βράβευσης του Προέδρου της Αερολέσχης Μυτιλήνης και χειριστού της 359ΜΑΕΔΥ, Αδαμάντιου Ζυγομαλά για την πολυετή προσφορά του.
Δημήτριος Γιανναρέλης
Γεννήθηκε το 1902 στη Μυτιλήνη της Λέσβου.
Τον Απρίλιο του 1921 κατατάχθηκε στη Στρατιωτική Αεροπορία ως εθελοντής στρατιώτης και τον επόμενο χρόνο πήρε πτυχίο οδηγού αεροπόρου.
Πήρε μέρος στις επιχειρήσεις της Μ. Ασίας υπηρετώντας στη Γ’ Μοίρα Αεροπλάνων. Ακολούθως υπηρέτησε σε διάφορες μονάδες και τον Οκτώβριο του 1923 μετατέθηκε στην Α’ Μοίρα Αεροπλάνων.
Φοίτησε στη σχολή της Αεροπορικής Υπηρεσίας Στρατού με εκπαιδευτή το Λοχαγό Δημήτριο Καμπέρο, και αποφοίτησε με πολύ καλή βαθμολογική σειρά. Με νόμο του 1918 δόθηκε η δυνατότητα στους οπλίτες πτυχιούχους οδηγούς-χειριστές και τους παρατηρητές να ονομάζονται έφεδροι Ανθυπολοχαγοί, εάν είχαν τρίμηνη υπηρεσία σε επιχειρήσεις.
Σκοτώθηκε στο Τατόϊ στις 6 Σεπτεμβρίου 1924 κατά την εκτέλεση ακροβατικών ελιγμών όταν το αεροσκάφος του τύπου MARS, λόγω βλάβης του κινητήρα, κατέπεσε στο έδαφος και απανθρακώθηκε.
Προς τιμήν του ο κεντρικός δρόμος της Βόρειο-δυτικής εισόδου της Μυτιλήνης ονομάζεται Οδός Αεροπόρου Γιανναρέλλη .
Απόσπασμα από Δημοσίευμα εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της 7ης Σεπτεμβρίου 1924
Την 8:30 το πρωί ο ανθυπολοχαγός αεροπόρος ΓΙΑΝΝΑΡΕΛΗΣ απεγειώθη από την Α΄ Μοίρα αεροπλάνων στο Γουδί, επιβαίνων ενός αεροπλάνου τύπου Mαρς εκ των τελευταίως αγορασθέντων.
Ο Γιανναρέλης ανελθών εις ύψος 1000 μέτρων εξετέλεσε επί ημίωρον περίπου, διαφόρους ακροβατικούς ελιγμούς, περί την 9 π.μ, στο αεροδρόμιο της ναυτικής αεροπορίας Τατοΐου.
Μετά την προσγείωσήν του ο Γιανναρέλης εξήλθε και παρέμεινεν επί τινά λεπτά εις το αεροδρόμιο. Ακολούθως ανήλθε πάλι επί του αεροπλάνου του περί την 9:15 και απεγειώθη. Μόλις ανήλθε εις ύψος 10 περίπου μέτρων ήρχισεν εκτελών στροφήν μικράς ακτίνος με χαρακτηριστικήν απότομον και ουχί ευθείαν ανάβασιν, ήτις εγένετο αιτία απώλειας της ταχύτητος.
Μαρτυρίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος ευρέθη σε αυτήν την κατάσταση μετά από βλάβη του κινητήρα.
Το αεροπλάνον εις ύψος 15 περίπου μέτρων κατέπεσεν αποτόμως συνετρίβη και ανεφλέγη αμέσως.
Ο ατυχής Γιανναρέλης ανεσύρθη απηνθρακωμένος εκ των ερειπίων του τελείως καταστραφέντος αεροπλάνου.
Ο Γιανναρέλης, εις των καλυτέρων αεροπόρων, ηλικίας 21 ετών καταγόταν δε εκ Μυτιλήνης. Στο Α΄ Σώμα Στρατού ανετέθη η μεταφορά της σορού του νεκρού.
ΠΑΠΑΔΙΤΣΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ του Γεωργίου
Βαθμός: Ανθυποσμηναγός
Γεννήθηκε το 1965 στη Θεσσαλονίκη,
Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων τον Σεπτέμβριο του 1983 και αποφοίτησε το Μάιο του 1987 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.
Σκοτώθηκε, όταν, κατά την εκτέλεση ασκήσεως στη νήσο Λέσβο, το αεροσκάφος του Α-7Η της 347 Μοίρας Βομβαρδισμού της 110 Πτέρυγας Μάχης (Λάρισα) κατέπεσε και συνετρίβη σε ημιορεινή περιοχή του νησιού, στις 7 Μαρτίου 1990.
ΚΟΥΡΕΛΙΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
Βαθμός: Αντισμήναρχος
359 Μονάδα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών
Αεροσκάφος: PZL (Mielec) M-18B “Dromader”
Βιογραφικό Σημείωμα
Ο Αντισμήναρχος Στέφανος Κουρελιάς ήταν ένας εξαιρετικά έμπειρος χειριστής με πάνω από 4.500 ώρες πτήσης.
Γεννήθηκε στις 16.12.1961 στο Δομοκό Φθιώτιδας.
Το 1979 εισήλθε στη Σχολή Ικάρων και το 1983, αποφοίτησε επιτυχώς με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού και την ειδικότητα του Ιπτάμενου.
Μετά την αποφοίτηση του, το 1983 τοποθετήθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης στο Βόλο ως χειριστής μαχητικού Αεροσκάφους τύπου F – 5.
Το 1985 τοποθετήθηκε στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα ως χειριστής των Αεροσκαφών τύπου C – 130.
Το 1994 αποφοίτησε επιτυχώς από τη Σχολή Κατωτέρων Επιτελών Αεροπορίας.
Το 1995 του απονεμήθηκαν οι ηθικές αμοιβές του παρασήμου Χρυσού Σταυρού του Φοίνικα και του Μεταλλίου Στρατιωτικής Αξίας Γ’ Τάξης.
Το 1998 αποστρατεύθηκε κατόπιν αιτήσεως του με το βαθμό του Επισμηναγού.
Κατα το διάστημα 1999-2002 εργάστηκε ως αρχικά συγκυβερνήτης κι έπειτα κυβερνήτης στις αεροπορικές εταιρείες Galaxy Airways,Cronus Airlines και Axon Airlines,κατά χρονική σειρά.
Τον Ιανουάριο του 2003 επανήλθε στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας ως μόνιμος εξ εφεδρείας Αξιωματικός με τον ίδιο βαθμό και τοποθετήθηκε στην 359 ΜΑΕΔΥ ως χειριστής των αεροσκαφών αεροπυρόσβεσης τύπου PZL M-18.
Το καλοκαίρι του 2003 τοποθετήθηκε στο Κλιμάκιο Μυτιλήνης για αεροπυρόσβεση.
Στις 24 Αυγούστου 2003 προήχθη στο βαθμό του Αντισμήναρχου χωρίς να προλάβει να ενημερωθεί για την προαγωγή του αφού την επομένη μέρα, στις 25 Αυγούστου, έχασε τη ζωή του εξαιτίας της πτώσης του πυροσβεστικού αεροσκάφους, στην προσπάθεια κατάσβεσης δασοπυρκαγιάς στο δάσος της Αχλαδερής Λέσβου.
Ήταν έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών,του Κωνσταντίνου και της Άννας-Μαρίας.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λέσβου προς τιμήν του, έστησε μνημείο στο Δάσος Αχλαδερής όπου έχασε τη ζωή του κατά την πτώση του αεροσκάφους του και κάθε χρόνο τελεί Επιμνημόσυνη Δέηση στη μνήμη του.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου