12 04 2018: Χάνει τη ζωή του ο πιλότος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, Γιώργος Μπαλταδώρος, όταν συνετρίβη το Mirage 2000-5
στη θαλάσσια περιοχή 9 ναυτικά μίλια βορειονατολικά της Σκύρου.
Επίσημη ανακοίνωσή έκανε λίγο αργότερα και το ΓΕΑ, στην οποία ανέφερε τα εξής: «Την Πέμπτη 12 Απριλίου 2018 και ώρα 12:15, μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα (9) ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους Σμηναγού (Ι) Γεώργιου Μπαλταδώρου. Συγκροτήθηκε αρμόδια επιτροπή για την διερεύνηση του δυστυχήματος».
Το χρονικό της πτώσης
Η πτώση του μαχητικού σημειώθηκε κατά την επιστροφή σχηματισμού δύο ελληνικών αεροσκαφών που είχαν απογειωθεί για να αναχαιτίσουν τουρκικά αεροσκάφη, τα οποία ωστόσο δεν βρήκαν στην τοποθεσία που τους υπεδείχθη. Ειδικότερα, τα δύο Mirage απογειώθηκαν από το 135 Σμηναρχία Μάχης Σκύρου για να αναχαιτίσουν τουρκικά μαχητικά που είχαν παραβιάσει τον FIR Αθηνών.
Όταν οι πιλότοι της Ελληνικής Αεροπορίας έφτασαν στο σημείο και είδαν ότι τα τουρκικά μαχητικά δεν βρίσκονταν πλέον στο σημείο, άλλαξαν πορεία για να επιστρέψουν στη βάση τους. Λίγη ώρα αργότερα, στις 12:15, το 2ο αεροσκάφος ανέφερε ότι ο επικεφαλής του έπεσε στο νερό περίπου εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου και δόθηκαν εντολές να αλλάξει πορεία. Ειδικότερα, καθώς τα δύο αεροσκάφη επέστρεφαν στη Σκύρο, ο Νο.2 του σχηματισμού ενημέρωσε ότι ο Νο1 είχε καταπέσει.
Στην έρευνα για το περιστατικό συμμετείχε η Φρεγάτα ΨΑΡΑ, καθώς και δύο ελικότερα Σινούκ Sikorsky S-70 ενώ από τη βάση στο Κοτρώνι απογειώθηκε και ένα ακόμη Sikorsky S-70. Σύμφωνα με πληροφορίες, εντοπίστηκαν από την ομάδα διάσωσης ορισμένα συντρίμμια και η κάσκα του πιλότου.
Στα μέσα Μαίου ο καταγραφέας του μοιραίου «Mirage 2000-5» που κατέπεσε 9 μίλια από το αεροδρόμιο της Σκύρου και παρέσυρε στο θάνατο τον ήρωα σμηναγό Γιώργο Μπαλταδώρο, έδωσε τις απαντήσεις τις οποίες ανέμεναν στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για τα αίτια της συντριβής.
Ο δεύτερος χειριστής γλύτωσε σαν από θαύμα, αφού και τα δύο «Mirage» πετώντας μέσα στα σύννεφα κατέβηκαν πολύ χαμηλά προκειμένου να βρουν καθαρό καιρό και να προσγειωθούν στη Σκύρο.
Ο Νο2 κατάφερε να απαγκιστρώσει όπως λέγεται στη γλώσσα το πιλότων στα 300 μόλις πόδια, αλλά ο Γιώργος Μπαλταδώρος συνέχισε την καθοδική πορεία «καρφώνοντας» με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου.
Η ολοκλήρωση του πορίσματος και τα ευρήματα τα οποία αφορούν στην ασφάλεια πτήσεων κοινοποιήθηκαν μόνο υπηρεσιακά και στη χήρα του Γιώργου Μπαλταδώρου…