Sunday, 17 November, 2024

Δέκα αδιανόητα επιδóματα που έδιναν στο Δημόσιο. 420 εuρώ σε όποιον έπλενε τα χέρια του

Τα πιο… τρελά επιδόματα που δίνονταν στο ελληνικό Δημόσιο πριν από τα μνημόνια.

Την προηγούμενη δεκαετία, την περίοδο της επιδρομής στα εργασιακά δικαιώματα που έγινε με αφορμή τα μνημόνια, ήρθαν στο προσκήνιο μια σειρά από επιδόματα που λάμβαναν εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα και τα οποία σταδιακά καταργήθηκαν.

Πολλά από αυτά μοιάζουν σήμερα αδιανόητες παροχές, οι περισσότερες εκ των οποίων είχαν θεσμοθετηθεί τα χρόνια της γιγάντωσης του Δημοσίου, τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 και που οι κυβερνήσεις του (τότε) δικομματισμού, απλά δεν τα άγγιζαν.

Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί πως τα περισσότερα από αυτά δεν απευθύνονταν σε όλους τους εργαζόμενους παρά μόνο σε «ομάδες» ευνοούμενων, όπως τουλάχιστον ανέφεραν τα ρεπορτάζ εκείνης της περιόδου.

Ξεχωρίσαμε 10 από αυτά τα «τρελά» για τον κοινό εργαζόμενο, επιδόματα που δίνονταν σε κατηγορίες Δημοσίων Υπαλλήλων.

Επίδομα προθέρμανσης αυτοκινήτου

Χορηγούνταν σε εργαζομένους δημόσιων συγκοινωνιών αλλά και υπαλλήλους του ΟΤΕ, δηλαδή κατά εκτίμηση σε 420 υπαλλήλους.

Επίδομα πλυσίματος χεριών

Κι όμως σύμφωνα με τα ρεπορτάζ της μνημονιακής περιόδου, το συγκεκριμένο επίδομα φέρεται πως το λάμβαναν περί τους 1.987 υπαλλήλους του ΟΣΕ. Αρχικώς ανέρχονταν σε 420 ευρώ το μήνα και μετά «έπεσε» στα 280 ευρώ.

Επίδομα νέας διαδρομής

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελευθέρου Τύπου πριν από μία και πλέον δεκαετία, είχε καθιερωθεί το συγκεκριμένο επίδομα στους υπαλλήλους του υπουργείου Παιδείας, όταν εκείνο μεταφέρθηκε από το κέντρο (Μητροπόλεως) στο Μαρούσι.

Άρθρο του Δημήτρη Ρίζου στον Ελεύθερο Τύπο στις αρχές της δεκαετίας του ’10

Επίδομα κεραίας

Δινόταν σε εργαζόμενους στον ΗΛΠΑΠ (και όχι τον ΗΣΑΠ όπως είχε δημοσιευθεί, προκαλώντας μάλιστα την αντίδραση των εργαζομένων του). Ο λόγος είναι η εργασία που κάνουν οι οδηγοί ώστε να επανατοποθετήσουν τις κεραίες των τρόλεϊ όταν αυτά έφευγαν από τις γραμμές του ρεύματος.

Επίδομα έγκαιρης προσέλευσης

Αποτελούσε πρόσθετη παροχή για κάποιον που ήταν στην ώρα του στο πόστο εργασίας του. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν δημοσιευθεί στον ΕΘΕΛ το λάμβαναν 1.790 εργαζόμενοι.

Επίδομα προπέλας

Αφορούσε τους Λιμενικούς και δινόταν μέχρι να καταργηθεί σε 653 εργαζόμενους. Επίσης, υπήρχε και επίδομα παρακολούθησης των σπηλαιώσεων των προπελών για υπαλλήλους του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Επίδομα μεταφοράς φακέλου

Ό,τι πιο «δημόσιο» σε επίδομα. Μάλιστα το 2010 είχε γίνει και σχετική ερώτηση από τον Κυριάκο Βελόπουλο στη Βουλή προς το ΥΠΕΘΑ με το Υπουργείο να απαντά πως «δεν προβλέπεται η καταβολή τέτοιου επιδόματος σε καμιά κατηγορία προσωπικού».

Επίδομα φαξ

Αρκεί να πούμε πως με βάση τη σύμβαση εργασίας του 1977, χορηγούνταν επίδομα επικινδυνότητας στους χειριστές φάξ, στους εργαζόμενους που βγάζουν φωτοτυπίες και στους φωτογράφους της επιχείρησης που εμφανίζουν φωτογραφίες! Αν οι νεότεροι αναρωτιέστε τι είναι το φαξ, δείτε:

Επίδομα χρήσης του κυλικείου

Αφορούσε του εργαζομένους στα Ελληνικά Πετρέλαια και φέρεται να ήταν ύψους 120 ευρώ για να χρησιμοποιούν το κυλικείο, παρότι, όπως γραφόταν, η χρήση των εστιατορίων των εγκαταστάσεων είναι δωρεάν.

Επίδομα για αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των υποθέσεων

Συνεχίζει να χορηγείται στους δικαστικούς λειτουργούς και στα μέλη του κυρίου προσωπικού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το οποίο μάλιστα δεν θεωρείται εισόδημα.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου