Tuesday, 19 November, 2024

Διπλώματα οδήγησης: Ένταση και αποχωρήσεις στη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή

Ένταση με το «καλημέρα» στη Βουλή όπου συζητείται και ψηφίζεται με διαδικασίες εξπρές το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών

για τα διπλώματα οδήγησης. Η επιλογή της κυβέρνησης να συζητηθεί με fast track διαδικασίες, να συμπεριλάβει σε αυτό κι άλλα θέματα και να ξεκινήσει τη συζήτηση χωρίς έκθεση διαβούλευσης, προκάλεσε τις θυελλώδεις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και την αποχώρηση του ΚΚΕ. Ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης αναπτύσσοντας το σκεπτικό της κυβέρνησης να «φέρει» το νομοσχέδιο ως κατεπείγον, υποστήριξε ότι λόγω στρεβλώσεων που επήλθαν από προηγούμενες ρυθμίσεις έχει δημιουργηθεί ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα.
«Όσο περνάνε οι μέρες το πρόβλημα διογκώνεται, 105.000 πολίτες δεν μπορούν να πάρουν δίπλωμα και κάθε βδομάδα συσσωρεύονται και νέες χιλιάδες αιτήσεις», είπε και πρόσθεσε πως ήταν δέσμευση της κυβέρνησης η επίλυση του προβλήματος.
Ανέφερε ακόμη, ότι στο άρθρο 6 υπάρχει ρύθμιση με την οποία αποτρέπονται αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας που θα ίσχυσαν από 1η Σεπτεμβρίου από 50 έως και 200% λόγω της νέας μέτρησης ρύπων σε σχέση με τέλη κυκλοφορίας, Κατά συνέπεια, συμπλήρωσε αν δεν περάσει η διάταξη σήμερα ή αύριο, την επόμενη βδομάδα θα καλούνταν πληρώσουν οι συμπολίτες μας αυξημένα τέλη κυκλοφορίας μέχρι και διπλάσια.
Να μην συζητηθεί ως κατεπείγον, ζήτησε η Πόπη Πέρκα από τον ΣΥΡΙΖΑ που καταλόγισε αυταρχισμό και κυνισμό στην κυβέρνηση. Απείλησε με αποχώρηση εάν δεν αλλάξει η διαδικασία συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου.
Για απαράδεκτη διαδικασία έκανε λόγο και το ΚΙΝΑΛ με τους βουλευτές του Χρήστο Γκόκα και Μιχάλη Κατρίνη να αναφέρουν ότι στη Βουλή εκτυλίσσονται σκηνές κοινοβουλευτικού εκφυλισμού και εκτροχιασμού. Σημείωσαν δε, ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει κι άλλες διατάξεις που αφορούν πολλά υπουργεία, ως επί το πλείστον ρουσφετολογικές.
Το ΚΚΕ αποχώρησε σε ένδειξη διαμαρτυρίας, ενώ η Ελληνική Λύση ζήτησε την ανάκληση του νομοσχεδίου. Δεν θα μετάσχει στην ψηφοφορία το ΜέΡΑ 25 που έκανε λόγο για ντροπή. Ο Κρίτων Αρσένης ζήτησε μάλιστα, τα πρακτικά της Διάσκεψης των Προέδρων, καθώς –όπως είπε- άλλη εικόνα είχε δοθεί για τις διατάξεις του νομοσχεδίου.
Το θέμα απασχόλησε και την Επιτροπή ΔΕΚΟ, όπου παρουσιάστηκε ο νέος πρόεδρος του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης. Ο Πρόέδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας απαντώντας στο ΚΚΕ, είπε πως «άκουσα τον κυβερνητικό εκπρόσωπο που παραδέχθηκε το ζήτημα και εξήγησε πως είναι σύμπτωμα της πρώτης περιόδου καθώς πρέπει να λυθούν κατεπείγοντα θέματα. Ο ίδιος είπε ότι δεν θα συνεχιστεί. Με παρηγορεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται το συγκεκριμένο ζήτημα».
Τα προβλήματα της προηγούμενης νομοθεσίας, σύμφωνα με το υπουργείο
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κρίθηκε σκόπιμο να κατατεθεί, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι επιπτώσεις από τις δυσκολίες εφαρμογής της ισχύουσας νομοθεσίας στην έκδοση αδειών οδήγησης.
Προβλήματα του ισχύοντος νόμου, σύμφωνα με το Υπουργείο:
α. Δεν γίνονται εξετάσεις υποψηφίων οδηγών από τον Οκτώβριο του 2018, με συνέπεια ο αριθμός των υποψηφίων οδηγών να ξεπερνά τις 100.000. Ένα μεγάλο μέρος αυτών επιθυμούν να λάβουν την άδεια οδήγησης προκειμένου να προσληφθούν για εργασία ως οδηγοί είτε για να έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς που απαιτούν την κατοχή άδειας οδήγησης.
β. Ο νόμος προέβλεπε τη δημιουργία ειδικών διαμορφωμένων χώρων για τις ειδικές δοκιμασίες (οπισθοπορεία και παρκάρισμα). Τέτοιοι χώροι δεν βρέθηκαν σε όλη την Ελλάδα με αποτέλεσμα να μη γίνονται εξετάσεις.
Όπου βρέθηκαν χώροι, όπως στο ΚΤΕΟ Χολαργού, η αναμονή για την εξέταση ήταν μεγάλη εξαιτίας του συνωστισμού των υποψηφίων (120 – 150 κάθε μέρα) με συνέπεια η ποιότητα των εξετάσεων να είναι χαμηλή.
γ. Οι εκπαιδευτές αρνούνται να διαθέσουν τα εκπαιδευτικά τους οχήματα χωρίς τη δική τους παρουσία, καθώς στην περίπτωση ατυχήματος, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν τους καλύπτουν, εφόσον δεν συνοδεύουν τον εκπαιδευόμενο.
δ. Η υποχρέωση ασφάλισης των υποψηφίων οδηγών ατομικά, δημιούργησε πρόβλημα καθώς, αρχικά οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνήθηκαν να χορηγήσουν τέτοια ασφαλιστήρια. Στη συνέχεια, χορηγούσαν ατομικά ασφαλιστήρια υποψηφίων οδηγών, τα οποία κόστιζαν περίπου 120-140 ευρώ για τα επιβατικά Ι.Χ. και 150-180 ευρώ για τα βαρέα οχήματα. Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα μισής ώρας της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
ε. Δεν υφίστατο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο αναγκαίος εξοπλισμός (κάμερες παρακολούθησης) προκειμένου να είναι εφαρμόσιμες οι διατάξεις.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου