Τρία στελέχη του ΟΣΕ προσέρχονται σήμερα Δευτέρα (29/5) στον εφέτη-ανακριτή προκειμένου να απολογηθούν
για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Τρία στελέχη του ΟΣΕ προσέρχονται σήμερα Δευτέρα (29/5) στον εφέτη-ανακριτή προκειμένου να απολογηθούν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πρόκειται για τον πρώην πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, καθώς και δύο μέλη της επιτροπής μετατάξεων, που κατηγορούνται για την εμπλοκή τους σχετικά με την τοποθέτηση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας στη συγκεκριμένη θέση.
Υπενθυμίζεται πως στους δύο τελευταίους έχει ασκηθεί ποινική δίωξη από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας για παράβαση καθήκοντος.
«Αν είχε εξασφαλίσει την αμαξοστοιχία 2597, ίσως να είχε αποφευχθεί»
«Αν είχε εξασφαλίσει έστω την αμαξοστοιχία 2597 ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα»: λάθη, αστοχίες, κακή συνεννόηση και ελλείψεις αναδεικνύουν τρεις καταθέσεις που έχει στη διάθεσή του το CNN Greece -του σταθμάρχη που υπηρετούσε στο σταθμαρχείο Παλαιοφαρσάλου, ενός συνταξιούχου σταθμάρχη του ΟΣΕ αλλά και του προϊστάμενου στο τμήμα επιθεώρησης της Λάρισας- για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης που βρισκόταν στο σταθμαρχείο Παλαιοφαρσάλου χαρακτήρισε τον προφυλακισμένο πλέον συνάδελφό του «άπειρο» ενώ παράλληλα υπογράμμισε πως είχε περίπου πέντε λεπτά να αποτρέψει την τραγωδία.
Αποκάλυψε, μάλιστα, ότι σε επικοινωνία του με τον πιο έμπειρο σταθμάρχη και μετά από ερώτημα γιατί έφυγε, έλαβε την απάντηση «πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω”»; Με τη σειρά του, μέσω της κατάθεσής του, ο συνταξιούχος σταθμάρχης του ΟΣΕ αποκαλύπτει ότι η ηλικία του προφυλακισμένου δεν του επέτρεπε κανονικά να προσληφθεί ως σταθμάρχης.
Παράλληλα, ο προϊστάμενος εκτιμά πως ενδεχομένως το δυστύχημα να είχε αποφευχθεί, εάν ο έμπειρος σταθμάρχης είχε τουλάχιστον διασφαλίσει έστω την αμαξοστοιχία 2597.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του, ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος το μοιραίο βράδυ υπηρετούσε στο σταθμαρχείο Παλαιοφαρσάλου, έδωσε πληροφορίες για τις διαδικασίες που ακολουθούνται, τις αδυναμίες που υπάρχουν αλλά και τα όσα γνωρίζει αναφορικά με το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.
Στην αρχή της κατάθεσής του, ο 53χρονος σταθμάρχης ανέφερε, ερωτηθείς σχετικά, ότι στη Λάρισα υπηρετούν 27 σταθμάρχες, εκ των οποίων 13 παλιοί και 14 καινούργιοι. «Οι σταθμάρχες εξυπηρετούμε τους σταθμούς Καλαμπάκας, Παλαιοφαρσάλων, Λάρισας, Νέων Πόρων, Λιτοχώρου, Κατερίνης και Βόλου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, εξηγώντας παράλληλα ότι αρμοδιότητα του σταθμάρχη είναι η ασφαλής διεκπεραίωση της κίνησης των αμαξοστοιχιών και η ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Καθήκον του σταθμάρχη, όπως είπε, είναι να εξασφαλίσει την άφιξη και αναχώρηση της αμαξοστοιχίας στη σωστή τροχιά.
«Η αμαξοστοιχία πριν εισέλθει στο σταθμό είναι υποχρεωμένη να ελέγξει στα σήματα εισόδου, δηλαδή τα φωτόσημα, τα οποία αν είναι πράσινα μπορεί να εισέλθει χωρίς ειδοποίηση. Εάν είναι κόκκινα τα φωτόσημα σταματά, ειδοποιεί τον σταθμάρχη ότι πλησιάζει και αναμένει οδηγίες. Ο σταθμάρχης οφείλει να εκδώσει τηλεγράφημα με ραδιοτηλέφωνο και η αμαξοστοιχία εισέρχεται στο σταθμό στη γραμμή που θα της υποδείξει ο σταθμάρχης» είπε ο ίδιος στην κατάθεσή του, εξηγώντας παράλληλα ότι το ίδιο ισχύει για την αναχώρηση από έναν σταθμό.
cnn.gr