Wednesday, 25 December, 2024

ΕΚΑΒ: 200.000 ευρώ αποζημίωση, σε οικογένεια 33χρονου που πέθανε περιμένοντας ασθενοφόρο

Αποζημίωση 200.000 ευρώ θα πάρουν από το ελληνικό δημόσιο χήρα και τα δύο ανήλικα παιδιά της, αλλά και 1.800 ευρώ διατροφή το μήνα, μετά από απόφαση

του Συμβουλίου της Επικρατείας, για την καθυστέρηση ασθενοφόρου μετά από κλήση για 33χρονο άνδρα.

Δυστυχώς, ο 33χρονος είχε πεθάνει από ανακοπή την ώρα που στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ άλλαζαν βάρδια.

Αναλυτικότερα, με βάση το ρεπορτάζ του Πρώτου Θέματος, η 36λεπτη καθυστέρηση του Κέντρου του ΕΚΑΒ να διαβιβάσει κλήση-σήμα σε ασθενοφόρο προκειμένου να μεταβεί σε επείγον έκτακτο περιστατικό στην περιοχή της Αττικής, παρά τα αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα γιατρού καρδιολόγου, είχε ως αποτέλεσμα 33χρονος πατέρας δύο παιδιών, 4 ετών και 8 μηνών, να χάσει τη ζωή του λόγω εμφράγματος του μυοκαρδίου-κολπικής μαρμαρυγής, γεγονός που οδήγησε το Συμβούλιο της Επικρατείας να επιδικάσει αποζημίωση και μηνιαία διατροφή τόσο στη γυναίκα του όσο και στα δύο ανήλικα παιδιά του.

Τι συνέβη

Ο 33χρονος το μοιραίο εκείνο βράδυ ήταν στο σπίτι του και περίπου στις 23:15 αισθάνθηκε έναν οξύ έντονο πόνο στο στήθος. Η γυναίκα του κάλεσε γιατρό καρδιολόγο, ο οποίος σχεδόν αμέσως έφτασε στο σπίτι του ασθενούς. Αφού έκανε ηλεκτροκαρδιογράφημα και διαπίστωσε οξύ εκτεταμένο πρόσθιο έμφραγμα του μυοκαρδίου, του χορήγησε φάρμακα και αμέσως μετά, στις 23:41, τηλεφώνησε στο ΕΚΑΒ ζητώντας την αποστολή ασθενοφόρου ή κινητής μονάδας και επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ασθενή 33 ετών με πρόσθιο εκτεταμένο έμφραγμα. Σύμφωνα με τους συμβούλους της Επικρατείας, ο τηλεφωνητής του ΕΚΑΒ που έλαβε την κλήση, ενώ συμπλήρωσε όλα τα στοιχεία στην κάρτα διακίνησης του περιστατικού και την προώθησε, «παρέλειψε να ειδοποιήσει, όπως είχε υποχρέωση λόγω της εξαιρετικά επείγουσας περιπτώσεως, την ιατρό υπηρεσίας, με το σκεπτικό, όπως ο ίδιος κατέθεσε, ότι, αφού υπήρχε εξειδικευμένος καρδιολόγος στον τόπο του συμβάντος, ο οποίος είχε διαγνώσει την πάθηση και είχε προσφέρει τις πρώτες βοήθειες, δεν υπήρχε ανάγκη να διαβιβαστεί η κλήση στον ιατρό του ΕΚΑΒ για παροχή οδηγιών» και ότι «την ώρα που παραδόθηκε η κάρτα στον ασύρματο, στις 23:41, άλλαξε η βάρδια και ανέλαβε υπηρεσία ο …». Παρά τα αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα ιδιώτη καρδιολόγου, το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ καθυστέρησε να ενημερώσει επειδή γινόταν αλλαγή βάρδιας, με αποτέλεσμα ο 33χρονος να καταλήξει κατά τη διακομιδή του στο νοσοκομείο.

Στις 00:30 ο 33χρονος είχε υποστεί κολπική μαρμαρυγή, έγιναν προσπάθειες ανατάξεως της αρρυθμίας χωρίς αποτέλεσμα, στις 00:31 κλήθηκε εκ νέου το ΕΚΑΒ και, αφού ενημερώθηκε ο ιατρός υπηρεσίας ότι πρόκειται για έμφραγμα, ότι ο ιατρός της οικογένειας κάνει μαλάξεις και ότι ο ασθενής δεν αναπνέει, οπότε έγινε αντιληπτό το κατεπείγον του περιστατικού, δόθηκε εντολή στην κινητή μονάδα Τομέα Ιλίου να μεταβεί στην οικία του ασθενούς. Η μονάδα έφτασε στις 00.46, ο ασθενής διασωληνώθηκε και μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ, αλλά είχε ήδη καταλήξει».

Η απόφαση

Οι σύμβουλοι Επικρατείας επικυρώνοντας την εφετειακή απόφαση επιδίκασαν 200.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης που υπέστησαν από τον θάνατο του συζύγου και πατέρα εξαιτίας των παράνομων παραλείψεων των αρμόδιων υπαλλήλων του ΕΚΑΒ, μηνιαία διατροφή 1.200 ευρώ για τα δύο παιδιά έως τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους και 600 ευρώ τον μήνα για τη σύζυγο, καθώς δεν έχει περιουσία, ούτε εισόδημα και μοναδική ενασχόλησή της ήταν τα οικιακά.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου