Με μία προσφορά 45εκ.ευρώ ποσό σημαντικά μεγαλύτερο της αποτίμησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Ferrovie Dello State Italiano κλειδώνει την απόκτηση της εταιρείας. Το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να κάνει αποδεκτή την προσφορά και να προχωρήσει άμεσα τη διαδικασία ολοκλήρωσης της αποκρατικοποίησης της εταιρείας
Τώρα αναμένεται η ανακήρυξη από το ΤΑΙΠΕΔ της ιταλικής εταιρείας ως προτιμώμενο επενδυτή και να πάμε μέχρι το τέλος του έτους στην υπογραφή της σύμβασης.
Και η γαλλική Alstom την εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού ΕΕΣΣΤΥ
Αντίστοιχα, για την ΕΕΣΣΤΥ θα πρέπει να φανεί εάν θα καταθέσει προσφορά η Siemens. Η ΕΕΣΣΤΥ είναι η μοναδική εταιρεία στην περιοχή των Βαλκανίων που διαθέτει την ευρωπαϊκή διαπίστευση ecm για την επισκευή φορταμαξών, με τις σοβαρές προοπτικές της εταιρείας να αποδίδονται στη μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, στην ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ και στην επιτυχή πραγματοποίηση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε τι ύψος όμως, θα μπορούσε να διαμορφωθεί το τίμημα για τις δύο εταιρείες; Τον Ιούνιο του 2015 το προσχέδιο της ελληνικής πρότασης με τους δανειστές τοποθετούσε τα έσοδα από τη συνδυαστική πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ στα 50 εκατ. ευρώ. Έναν χρόνο μετά, οι συνθήκες στην πραγματική οικονομία έχουν επιδεινωθεί, ενώ παρά την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενδελεχέστερη εξέταση των οικονομικών καταστάσεών της αποκαλύπτει την ύπαρξη γκρίζων ζωνών. Όλα αυτά είναι γνωστά στους ενδιαφερόμενους και για αυτό, όσοι γνωρίζουν, εκτιμούν ότι η οικονομική προσφορά είναι χαμηλή, συγκριτικά με την αρχικά αναμενόμενη, αλλά “fair”. Και αν πηγαίναμε σε μία συζήτηση τι θα ήταν καλύτερο: ιδιωτικοποίηση ή εκκαθάριση, η απάντηση είναι πως αν η εταιρεία δεν ιδιωτικοποιηθεί, η λύση και εκκαθάρισή της θα είναι μονόδρομος, καθώς η εταιρεία θα πρέπει να επιστρέψει στο Δημόσιο το ποσό – που δεν διαθέτει – των 750 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε παράνομες κρατικές ενισχύσεις… Οπότε περάσαμε στη λύση της αποκρατικοποίησης.