Παύει να λειτουργεί από σήμερα ο ποδηλατόδρομος στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή, στην ανατολική Θεσσαλονίκη μετά από ενάμιση σχεδόν χρόνο λειτουργίας, με τη στάση
ωστόσο, πολλών ποδηλατών και κυρίως καθημερινών χρηστών του συγκεκριμένου σημείου να είναι αντίθετη στην απόφαση του δήμου Θεσσαλονίκης.
Ο ποδηλατόδρομος είχε διαμορφωθεί τον Ιούλιο του 2020, στο πλαίσιο του νομοθετικού πλαισίου για τις πιλοτικές υποδομές λόγω πανδημίας και για επιτακτικούς λόγους αποφυγής συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στα πεζοδρόμια. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ύπαρξής του καταδείχθηκαν μικρά επίπεδα χρήσης όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του δήμου.
Η πλευρά, αντιθέτως, των ποδηλατών μιλώντας στο ThessToday.gr δηλώνει ότι είναι αντίθετη με την απόφαση αυτή, ότι υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό που τον χρησιμοποιεί καθημερινά, ενώ τονίζει ότι πρόκειται για έναν πρόχειρο σχεδιασμό ποδηλατόδρομου χωρίς καμία ασφάλεια στη μετακίνησή τους… Το διάστημα, μάλιστα, από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο η ποδηλατική κίνηση στην Καραμανλή είχε αυξηθεί σημαντικά σύμφωνα με την ίδια. «Μέχρι και 10 ποδηλάτες συναντούσα, πολλές φορές, στην πρωινή διαδρομή, κάτι που δεν παρατηρούσα πιο παλιά. Η κίνηση, βέβαια, θα μπορούσε να ήταν πιο αυξημένη αν ένιωθαν πιο ασφαλείς οι ποδηλάτες στον συγκεκριμένο ποδηλατόδρομο», δήλωσε.
Παράλληλα, σχολιάζοντας τους λόγους που οδήγησαν τον δήμο στην κατάργησή του ποδηλατόδρομου, εξήγησε ότι «Ας μην ξεχνάμε ότι από τότε που δημιουργήθηκε ο ποδηλατόδρομος στην Καραμανλή, είχαμε ένα lockdown για αρκετούς μήνες στην πόλη. Η ανάγκη για μετακίνηση δεν ήταν έντονη όσο είναι σήμερα που έχουμε επιστρέψει στους κανονικούς ρυθμούς της καθημερινότητας. Ακόμη, πολλοί φοιτητές έλειπαν από την πόλη καθώς τα πανεπιστήμια ήταν κλειστά λόγω πανδημίας. Το καλοκαίρι προφανώς αρκετοί φεύγουν λόγω διακοπών, οπότε δεν γίνεται και μεγάλη χρήση. Άρα, είναι πιο λογικό να μελετάται ο βαθμός χρήσης του τους τωρινούς μήνες που όλα λειτουργούν».
Επιστολή προς τον δήμο
Καθημερινός χρήστης είναι επίσης και ο Χρήστος Καραμπατζάκης, υποψήφιος διδάκτορας στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ ο οποίος, όταν πληροφορήθηκε για την κατάργηση του ποδηλατόδρομου, έστειλε στον αντιδήμαρχο του δήμου Θεσσαλονίκης, Γιώργο Αβαρλή επιστολή ώστε να ζητήσει να μην κλείσει. «Πηγαίνω κάθε μέρα στη δουλειά μου με το ποδήλατο…
Τι προτείνουν οι ποδηλάτες για το ποδηλατικό δίκτυο στη Θεσσαλονίκη
«Αρκετές μελέτες έχει ο δήμος στη διάθεσή του σχετικά με τη δημιουργία ενός ποδηλατικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, κανένας δεν παίρνει την πρωτοβουλία να τις εφαρμόσει. Η ανατολική Θεσσαλονίκη πρέπει να έχει ποδηλατόδρομο και να συνδέει με ασφάλεια τους πολίτες με το κέντρο», ανέφερε η κα. Φασούλα.
Οι προτάσεις τους είναι οι εξής:
Ορθή μελέτη για το που είναι πιο σωστό να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος
Ξεχωριστό ποδηλατικό δίκτυο από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία με φυσικά εμπόδια που δεν θα καταστρέφονται, χωρίς λακκούβες, σχεδιασμένος στα πρότυπα των ευρωπαϊκών ποδηλατόδρομων
Να καθιερωθεί στο κέντρο της πόλης το όριο ταχύτητας οχημάτων στα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα και όχι στα 50 χιλιόμετρα
Φανάρια για τους ποδηλάτες με διαφορετικό χρόνο εκκίνησης
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ποδηλατικών Σωματείων Μακεδονίας-Θράκης, Παύλος Παπαδόπουλος τόνισε στο ThessToday.gr ότι οι ποδηλάτες έχουν αυξηθεί και αυξάνονται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη. «Οι ποδηλατόδρομοι είναι χρήσιμοι για την πόλη λαμβάνοντας υπόψη από την αυξημένη χρήση και κίνηση στη Λεωφόρο Νίκης. Πρέπει να υπάρχει, ωστόσο, ένα ασφαλή ποδηλατικό δίκτυο»… διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ