Μία πρωτότυπη ιδέα γεννήθηκε και υλοποιήθηκε από τους μαθητές του 6ου Γενικού Λυκείου Καβάλας με αφορμή τα αυξημένα περιστατικά με δολοφονίες γυναικών
που σόκαραν το πανελλήνιο το τελευταίο διάστημα. Συνολικά 27 νέοι δημιούργησαν ένα βραχιόλι panic button, που όταν το πατάει ο κάτοχός του, στέλνει μήνυμα κινδύνου σε κάποιο φιλικό ή συγγενικό του πρόσωπο. Η ονομασία του βραχιολιού είναι «Β- Safe» και η δημιουργία του έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Greece, (JA Greece), όπου τα τελευταία χρόνια συμμετέχει το 6ο Γενικό Λύκειο Καβάλας. Οι μαθητές προώθησαν την εικονική τους επιχείρηση μέσω ενός βίντεο, με το οποίο μάλιστα κέρδισαν τη 2η θέση στον διαγωνισμό «Καλύτερο Promo Video Εικονικών Επιχειρήσεων 2022». Οι 27 μαθητές της Α’ τάξης του Λυκείου μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος, Αναστασία Τσακμάκη και Μαρία Μουτάφη, την υποδιευθύντρια Στέλλα Μαντατζή δούλεψαν ομαδικά και έφτιαξαν κάτι καινοτόμο, έχοντας φυσικά και την υποστήριξη του διευθυντή του σχολείου, Δανιήλ Εμμανουηλίδη. Μέντορας των παιδιών ήταν ο δημοσιογράφος Μανόλης Καψής, διευθυντής του «The TOC». Η καθηγήτρια των μαθητών Αναστασία Τσακμάκη δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η ιδέα για το βραχιόλι προήλθε από μια μαθήτρια. Συγκεκριμένα είπε: «Τα παιδιά αρχικά κατέθεσαν διάφορες ιδέες για το αντικείμενο της εικονικής επιχείρησης που ήθελαν να δημιουργήσουν. Επικράτησε η ιδέα μιας μαθήτριας για το βραχιόλι καθώς υπήρχε μεγάλη ευαισθητοποίησης πάνω στο θέμα των γυναικοκτονιών.
Τα παιδιά ξεκίνησαν την επιχειρηματική δράση από το μηδέν, δούλεψαν ομαδικά πάνω σε ένα μέσο τεχνολογίας για το οποίο γνώριζαν ελάχιστα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τις προσπάθειες και τον κόπο τους. Το βραχιόλι πανικού είναι κατασκευασμένο σε 3D εκτυπωτή από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Κατασκευάστηκαν δυο βραχιόλια, ένα για δεξιόχειρα κι ένα για αριστερόχειρα, ανάλογα το πώς θα πατάει το κουμπί». Ουσιαστικά όταν κάποιος πατήσει το κουμπί που βρίσκεται πάνω στο βραχιόλι, εκπέμπεται σήμα κινδύνου που αποστέλλεται μέσω e-mail στο πρόσωπο που θα επιλέξει ο κάτοχός του. Σκοπός είναι να ενημερώσει τον δέκτη ότι βρίσκεται σε κίνδυνο και ότι χρειάζεται βοήθεια. Το μήνυμα κινδύνου που διαβάζει το άτομο στο οποίο στέλνεται, επιλέγεται και συντάσσεται από την επιχειρηματική ομάδα. Η Αναστασία Τσακμάκη σημείωσε πως η επιλογή να στέλνεται το σήμα μέσω e-mail κι όχι με μήνυμα σε κινητό είναι περισσότερο πρακτική και λιγότερο δαπανηρή στο πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος. Ο διαγωνισμός του εκπαιδευτικού προγράμματος επιχειρηματικότητας του Junior Achievement Greece, (JA Greece) τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας και πραγματοποιείται κάθε χρόνο με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας.
Πηγή: newsit.gr