Monday, 18 November, 2024

Καθ’ οδόν η ιδιωτικοποίηση της «Εγνατίας οδού Α.Ε.»

Παραχώρηση για 35 αντί 40 χρόνια σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ

Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται η δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της Εγνατίας οδού, καθώς είναι ένα από τα προαπαιτούμενα που πρέπει να κλείσει η κυβέρνηση, για να εκταμιευτεί η δόση των 2,8 δισ. ευρώ. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι αντιτείνουν ότι το δημόσιο θα χάσει σημαντικά ποσά, καθώς μόνο από τα διόδια δύο σταθμών θα προέκυπταν έσοδα 400 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διοχετεύονταν στην εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους.

Σήμερα συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα και θα ακολουθήσει η έκδοση ανακοίνωσης σχετικά την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη μακροχρόνια παραχώρηση της Εγνατίας οδού και των τριών βασικότερων καθέτων της. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η παραχώρηση σε ιδιώτη θα είναι για 35 χρόνια αντί για 40 που είχε αναφερθεί αρχικώς. Οι εργαζόμενοι ισχυρίζονται ότι μόνο η λειτουργία των νέων µεθοριακών σταθµών Προµαχώνα και Κρυσταλλοπηγής θα εισφέρει στη µείωση του δηµοσίου χρέους τα επόµενα 35 χρόνια (όσο και η σχεδιαζόµενη περίοδος παραχώρησης) κατά 400 εκατ. ευρώ. Προσθέτουν δε ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» είναι «ο πρώτος κρατικός οργανισµός στη Βόρεια Ελλάδα -ίσως και σε όλη τη χώρα- που χρηµατοδοτεί απευθείας τη μείωση του δηµοσίου χρέους». Να σημειωθεί ότι μόνο από τα έσοδα του σταθµού Προµαχώνα από την 7η Ιουλίου έχει κατατεθεί το ποσό του 1,22 εκατ. ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδος, στο λογαριασµό για την εξυπηρέτηση του δηµοσίου χρέους.

«Η εταιρεία διατηρεί κατά 50% φθηνότερη χρέωση διοδίων στην Ελλάδα. Διατηρώντας τη φθηνότερη χρέωση διοδίων και καλύπτοντας τις δαπάνες συντήρησης του αυτοκινητόδροµου από το σύνολο των εσόδων διοδίων, µπορεί να συνεισφέρει άµεσα στη µείωση του δηµόσιου χρέους µέχρι και με 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο συνολικά», υπογραμμίζουν σε ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι.

Αν προχωρήσει ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ, το αποτέλεσμα σύμφωνα με τους ίδιους θα είναι σημαντικά μικρότερα οικονομικά οφέλη για το δημόσιο. Η παραχώρηση «δεν αποτελεί αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και θα επιβαρύνει σημαντικά τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου λόγω αύξησης διοδίων», επισημαίνουν. Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της ΔΕΘ οι εργαζόµενοι ενηµέρωσαν σχετικά και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.

Προκηρύσσονται μελέτες για τη θαλάσσια συγκοινωνία

Στην προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη συμβούλων για σειρά μελετών σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη προχωρά η «Εγνατία οδός». Συγκεκριμένα η προκήρυξη αφορά: α) υπηρεσίες συμβούλου για τη μελέτη του θεσμικού πλαισίου και τις προτάσεις νομικών ρυθμίσεων για την κατασκευή και τη λειτουργία του συστήματος της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, β) υπηρεσίες συμβούλου για τη σύνταξη των τευχών σύστασης του διαβαθμιδικού φορέα λειτουργίας της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης, γ) υπηρεσίες συμβούλου για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση της λειτουργίας του συστήματος της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη επενδυτή.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου «Μελέτες υποδομών για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης και των πολυτροπικών συνδέσεών της µε τα υπόλοιπα δίκτυα μέσων μαζικής μεταφοράς» ανέρχεται σε 44.000 (πλέον ΦΠΑ).

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου