Sunday, 22 December, 2024

Μέσα σε 6 μήνες 4 νεκροί ντελιβεράδες – Στους πόσους ευαισθητοποιείται το υπ. Εργασίας;

Τα σωματεία στον χώρο του επισιτισμού έχουν επανειλημμένα καταγγείλει εντατικοποίηση της δουλειάς και επικίνδυνες συνθήκες εργασίας

Το εργατικό δυστύχημα με θύμα 25χρονο ντελιβερά στην Κρήτη το βράδυ της Παρασκευής ήρθε να προστεθεί σε άλλα τρία αντίστοιχα περιστατικά με οδηγούς ντελίβερι που άφησαν τη τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο εν ώρα εργασίας από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα.

Είχαν προηγηθεί οι θάνατοι ενός 22χροου ντελιβερά που εργαζόταν σε κατάστημα Μικέλ στον Κολωνό τον Μάρτιο, ενός εργαζόμενου ντελίβερι σε δυστύχημα στη Λάρισα τον Μάιο και ενός 23χρονου εργαζόμενου σε καφετέρια στο Γαλάτσι.

Το συνδικάτο Επισιτισμού, Τουρισμού και Ξενοδοχείων Αττικής έχει επανειλημμένα καταγγείλει «την επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται στους χώρους του κλάδου, στα επισιτιστικά καταστήματα και τα ξενοδοχεία, όπου καθημερινά δεκάδες συνάδελφοί μας γίνονται θύματα των ανύπαρκτων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, της μεγάλης εντατικοποίησης της δουλειάς, της πολυαπασχόλησης σε δύο και τρία πόστα» ενώ το Σωματείο Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων (ΣΒΕΟΔ), στο πλαίσιο μεγάλης απεργιακής κινητοποίησης που είχε πραγματοποιήσει στα τέλη Μαϊου, ζητούσε:

Εταιρικά μηχανάκια: Μέχρι στιγμής οι εργοδότες είναι απαλλαγμένοι από την υποχρέωση να παρέχουν εταιρικά δίκυκλα στους εργαζόμενους. Οι διανομείς χρησιμοποιούν τα δικά τους μηχανάκια και επωμίζονται οι ίδιοι τα έξοδα συντήρησης, ασφάλισης και βενζίνης.
Μέσα ατομικής προστασίας: Οι περισσότερες εταιρείες δεν παρέχουν πλήρη εξοπλισμό ατομικής προστασίας.
Οι διανομείς διεκδικούν κράνος, φουλάρι λαιμού, μπουφάν-γάντια-παντελόνι-μπότες μηχανής, εξωσκελετό, αδιάβροχο/αντιανεμικό και ανακλαστήρες.
Ένσημα βαρέα και ανθυγιεινά: Παρά την επικινδυνότητα του, το επάγγελμα των διανομέων δεν είναι ακόμα ενταγμένο στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. Οι διανομείς εργάζονται κανονικά, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.
Ενιαία ειδικότητα με τον τίτλο «Οδηγός δικύκλου-Μεταφορέας» και Συλλογική σύμβαση εργασίας.

Αίσθηση προκαλεί η ένοχη σιωπή του υπουργείο Εργασίας, που παρακολουθεί παθητικά τους θανάτους εργαζομένων οδηγών ντελίβερι να αυξάνονται, ακολουθώντας τις αυξητικές τάσεις των εργατικών δυστυχημάτων στους περισσότερους κλάδους, αρνούμενο να παρέμβει.

Σημειώνεται ότι μόνο μέσα στο καλοκαίρι σημειώθηκαν 15 εργατικά δυστυχήματα με θύματα εργαζόμενους στους ΟΤΑ, στις κατασκευές και σε άλλους κλάδους.

alfavita

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου