Θρίλερ εξελίχθηκε σε δημοτικό σχολείο στην Καβάλα, με ένα μικρό μαθητή να καταρρέει μπροστά στους συμμαθητές του, την ώρα που έτρωγε το πρωινό του.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το kavalanews.gr, ο μικρός μαθητής έβαλε μια μεγάλη μπουκιά στο στόμα του, που είχε ως αποτέλεσμα να φράξει την είσοδο του αέρα. Τότε, μια δασκάλα και μια σχολική νοσηλεύτρια, πήραν την κατάσταση στα χέρια τους, την πιο δύσκολη ώρα. Με ψυχραιμία και τις σωστές κινήσεις κατάφεραν να τον σώσουν, με τα υπόλοιπα παιδιά να παρακολουθούν με κομμένη την ανάσα, τις προσπάθειες και την αναπάντεχη περιπέτεια του συμμαθητή τους.
Με ανάρτησή του, εκπαιδευτικός του σχολείου στην Καβάλα, επισημαίνει ότι οι δύο γυναίκες έδωσαν ζωή στο μικρό παιδί
«Συχνά εμείς οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να διαχειριστούμε στη σχολική μας καθημερινότητα και εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις πέρα από τη χαρά που προσφέρει το σχολείο κι η καθημερινή επαφή με τα παιδιά και ιδιαίτερα εμείς των δημοτικών σχολείων που έχουμε παιδάκια μικρών ηλικιών όπου η φροντίδα τους απαιτεί υψηλό αίσθημα ευθύνης.
Είναι ελπιδοφόρο και σημαντικό για μας να αντιλαμβάνονται και οι γονείς το βάρος της ευθύνης που φέρουμε. Δεν μπορώ λοιπόν να μη μοιραστώ ένα περιστατικό που έλαβε χώρα την περασμένη Πέμπτη όπου ένας μικρός μας μαθητής καθώς έτρωγε το πρωινό του έβαλε μεγάλη μπουκιά στο στόμα κάποια στιγμή, με αποτέλεσμα αυτή να φράξει την είσοδο του αέρα.
Με μεγάλη ψυχραιμία η δασκάλα του καθώς κι η σχολική μας νοσηλεύτρια, κατάφεραν με επιδέξιους χειρισμούς να αποφράξουν την δίοδο του αέρα και να σωθεί το παιδί.
Σήμερα η μανούλα του με συγκίνησε τόσο πολύ. Είδα να αγκαλιάζει σφιχτά τη δασκάλα του παιδιού της καθώς και τη σχολική μας νοσηλεύτρια κρατώντας και από ένα δώρο γι αυτές, ενώ κέρασε για όλους μας ένα πλούσιο πρωινό… Δεν ξέρω για σας… για μένα ήταν το ευχάριστο νέο της ημέρας σ’ ένα κόσμο γκρίζο και τοξικό…».
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ: ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΠΝΙΓΕΣΑΙ ΑΠΟ ΦΑΓΗΤΟ
Είναι πολλές οι φορές που τρώμε γρήγορα και άτσαλα με αποτέλεσμα κάποια μπουκιά να φράξει την αναπνευστική δίοδο και να κινδυνεύουμε να πνιγούμε. Γι’ αυτό καλό είναι να γνωρίζουμε πώς να βοηθήσουμε το διπλανό μας, το παιδί μας, τον ίδιο μας τον εαυτό!
Αν είσαι μόνος σου:
-Βήξε επανειλημμένα, για να μετατοπιστεί ή να βγει η μπουκιά.
-Αν δεν έχει αποτέλεσμα, βάλε τη γροθιά σου στο στομάχι σου (κάτω από τα οστά του στέρνου και πάνω από τον αφαλό) και σπρώξε δυνατά πάνω σε σκληρή επιφάνεια, π.χ. στον πάγκο της κουζίνας, το τραπέζι ή σε καρέκλα.
-Επίσης μπορείς να καθίσεις κάτω στα τέσσερα και να σπρώξεις τον εαυτό σου να πέσει μπροστά και με φόρα στο πάτωμα, πιέζοντας έτσι τον αέρα στους πνεύμονες προς τα έξω, άρα και την τροφή. Η κίνηση αυτή δεν έχει επιτυχία σε εγκύους.
ΑΝ ΠΝΙΓΕΤΑΙ Ο ΔΙΠΛΑΝΟΣ ΣΟΥ:
1. Πείτε του να βήξει επανειλημμένα.
2. Αν δεν έχει αποτέλεσμα, τον σηκώνετε όρθιο και τον γέρνετε μπροστά. Τον χτυπάτε 5 φορές δυνατά στο κέντρο την ωμοπλάτης (ανάμεσα στα 2 φτερά).
3. Αλλιώς, στέκεστε πίσω του με το στήθος σας να ακουμπά στην πλάτη του, βάζετε τη γροθιά σας στο στομάχι του (κάτω από τα οστά του στέρνου και πάνω από τον αφαλό), καλύπτετε τη γροθιά σας με το άλλο χέρι και πιέζετε απότομα και δυνατά προς τα μέσα και προς τα πάνω για 5 φορές.
4. Αν δεν έχει επιτυχία, επαναλαμβάνετε τα στάδια 2 και 3 ξανά.
5. Αν σε οποιαδήποτε στιγμή χάσει τις αισθήσεις του, κάντε τεχνητή αναπνοή.
6. Είτε αρχίσει να αναπνέει είτε η λαβή Χάιμλιχ δεν έχει αποτέλεσμα, τον μεταφέρετε ούτως ή άλλως στο νοσοκομείο.
Απαραίτητη η παρουσία σχολικών νοσηλευτών σε ΟΛΑ τα σχολεία
Βάσει των διεθνών αναφορών, η παρουσία σχολικών νοσηλευτών σε σχολεία και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης, υπάρχει σε σταθερή και μόνιμη βάση εδώ και έτη, σε πολλές χώρες Παγκοσμίως και αποτελεί μια αναγκαιότητα η οποία έχει προκύψει από τους ίδιους τους μαθητές και τις ανάγκες της κοινότητας.
Δεν αποτελεί πολυτέλεια αλλά βασική και αναγκαία συνθήκη η οποία διασφαλίζει την συνεχή και ασφαλή φοίτηση των μαθητών ενισχύοντας τις δυνατότητες της ακαδημαϊκής τους επίτευξης
Είναι μια πραγματικότητα πλέον και για τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια η αναγκαιότητα παρουσίας Σχολικού Νοσηλευτή σε κάθε σχολείο Α/βάθμιας ή Β/ βάθμιας εκπαίδευσης. Διασφαλίζεται η προστασία, πρόληψη, προαγωγή, υποστήριξη, ο έγκαιρος εντοπισμός προβλημάτων υγείας των μαθητών ώστε να γίνεται η κατάλληλη παραπομπή για την σωστή διαχείρισή τους καθώς και η εκπαιδευτική ένταξη μαθητών με αναπηρία στη γενική εκπαίδευση.
One comment
Pingback: Μαθητής κόντεψε να πνιγεί με το κολατσιό του. Πώς τον έσωσαν η δασκάλα και η νοσηλεύτρια - Μακεδονία