Tuesday, 24 September, 2024

Μεγάλη σύγχυση και άγχος… έφερε ο COVID στους εφήβους

Πώς βιώνουν οι έφηβοι την κρίση του COVID-19; Βαριούνται στο σπίτι; Τους λείπουν οι φίλοι τους; Νιώθουν θυμό που απομονώθηκαν

από το σχολείο και τους φίλους τους; Ποια είναι τα συναισθήματα τους και πώς αντιμετωπίζουν τη νέα κατάσταση;
Σε αυτά και σε πολλά ακόμη ερωτήματα θα έχουν την ευκαιρία να απαντήσουν και να εκφράσουν όλα όσα νιώθουν τη δύσκολη αυτή περίοδο του εγκλεισμού, που επέβαλε η πανδημία, μαθητές γυμνασίων και λυκείων, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Συμβουλευτικός Σταθμός υποστήριξης μαθητών και γονέων του δήμου Θέρμης» που υλοποιείται από κοινού με την Αναπτυξιακή Εταιρεία ΟΤΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΕ.
Οι συναντήσεις, που άρχισαν χθες, ενώ θα ακολουθήσουν άλλες πέντε, έχουν προγραμματιστεί να γίνονται χωρίς να απαιτείται εγγραφή, στη ψηφιακή πλατφόρμα του ZOOM, από τις 11 το πρωί έως τη μία το μεσημέρι, ώστε να μην επηρεάζονται από τα μαθήματα τηλεκπαίδευσης των σχολείων.
«Σκεφτήκαμε να βάλουμε σε μία συζήτηση με κλειστές κάμερες, τους εφήβους που παραμένουν στο σπίτι και να πουν πως νιώθουν που αποκόπηκαν από το σχολείο τους, τους φίλους τους και πως βιώνουν τον εγκλεισμό» τόνισε μιλώντας στη «ΜτΚ» το στέλεχος της Ανατολικής ΑΕ, ψυχολόγος, Ελευθερία Πήτα.
Εξηγεί ότι ο εγκλεισμός των εφήβων είναι εξίσου δύσκολος με των ενηλίκων και ίσως δυσκολότερος, καθώς όπως είπε, παίζουν σημαντικό ρόλο και οι ορμονικές αλλαγές. «Τα παιδιά αυτών των ηλικιών βίωσαν από την αρχή σύγχυση. Αγχώθηκαν επειδή άλλαξε η καθημερινότητα τους, επειδή αποκόπηκαν από το σχολείο κα ξαφνικά κλείστηκαν σπίτι, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η σύγχυση γύρω από την ενημέρωση για την πανδημία» σημείωσε η κ. Πήτα και πρόσθεσε ότι μοιραία αγχώθηκαν τα παιδιά, γιατί υπήρξε υπερπληροφόρηση για τον COVID-19 που ήταν και παραμένει στις ειδήσεις. «Τι ισχύει και τι δεν ισχύει τελικά; Αυτό σκέφτονται και προβληματίζονται οι έφηβοι» ανέφερε.
Ειδικά όμως για το σχολείο και τι σημαίνει η απόσταση που πήραν από αυτό, είπε πως «δεν στερήθηκαν αυτό καθ’ αυτό το σχολείο, αλλά όλα όσα σηματοδοτεί για εκείνα το σχολικό περιβάλλον και τη ψυχοσωματική τους ανάπτυξη. Στερήθηκαν φίλους, συμμαθητές, εκδρομές και λιγότερο τα κανονικά μαθήματα, στα οποία αναγκαστικά συμμετέχουν μέσω της τηλεκπαίδευσης».
Μάλιστα ερωτηθείσα για το αν οι έφηβοι μπορούν να επανενταχθούν εύκολα στην κανονικότητα, ανέφερε ότι για να το καταφέρουν αυτό θα πρέπει να έχουν τεράστια αυτοπειθαρχία, γιατί η σημερινή τους διαδικτυακή επικοινωνία με τους γύρω τους δεν είναι ίδια, όπως δεν είναι το ίδιο όλα τα παιδιά… διαβάστε περισσότερα στο makthes.gr

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου