Σα να μην έφταναν όλα τα άλλα μνημονιακά μέτρα και αποδεικνύοντας με έναν ακόμη τρόπο ότι στη “μετα”-μνημονιακή εποχή η καταλήστευση του κόσμου της εργασίας
παραμένει και εντείνεται, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ετοιμάζει ένα ακόμη άγριο χαράτσι για τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα της Θεσσαλονίκης.
Σε εφαρμογή των «προαπαιτούμενων» που συμφωνήθηκαν μεταξύ κυβέρνησης και Ε.Ε., μέσα στο Σεπτέμβρη προβλέπεται να λειτουργήσουν τα νέα διόδια της Εγνατίας Οδού, στην περιοχή Ευόσμου/Ωραιοκάστρου. Ταυτόχρονα, με τη δημιουργία νέων σταθμών διοδίων (μετωπικών και πλευρικών) στην Ασπροβάλτα, τη Χαλκηδόνα κ.ά. στους επόμενους μήνες, γίνεταιαπαγορευτική η μετακίνηση μεταξύ Θεσσαλονίκης και γύρω νομών, όσο κι αν τα κυβερνητικά παπαγαλάκια προπαγανδίζουν τις χαμηλές τιμές των νέων διοδίων στο πρώτο διάστημα της λειτουργίας τους. Αυτοδιαψεύδονται άλλωστε με την εφαρμογή των νέων, αυξημένων από 66 έως 150%, τιμών των διοδίων που θα ισχύσουν από την 1η Γενάρη του 2019 σε πολλούς σταθμούς της Εγνατίας Οδού (σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν οι υπουργοί Τσακαλώτος και Σπίρτζης, για την παραχώρησή της σε ιδιώτες), μεταξύ των οποίων και στα διόδια Μαλγάρων, απ’ όπου διέρχεται σταθερά και καθημερινά λόγω εργασίας, σπουδών κ.ά., πολύ μεγάλος αριθμός οχημάτων και η τιμή τους θα ανέβει από το 1,20€ στα 3€!!!
Τα νέα διόδια και οι τεράστιες αυξήσεις των τιμών τους, όχι μόνο αποτελούν επιπλέον επιβάρυνση για τους κατοίκους και τους εργαζόμενους γύρω από την πόλη (όπως και κάθε ταξιδιώτη), αλλά επιπλέον θα φέρουν επιβάρυνση του ενδοαστικού δικτύου και θα αυξήσουν τους κινδύνους (ιδίως για τα παιδιά), καθώς φορτηγά και άλλα μεγάλα οχήματα θα επιχειρούν την αποφυγή τους.Φυσικά όταν πρόκειται για τα κέρδη του κατασκευαστικού κεφαλαίου και των οικονομικών κολοσσών που πλουτίζουν σε βάρος των εργαζομένων, η ασφάλεια των κατοίκων δεν απασχολεί ούτε την κυβέρνηση, ούτε την Ε.Ε. Για άλλη μια φορά η πληττόμενη κοινωνική πλειοψηφία είναι εκείνη που θα κληθεί να πληρώσει το βάρος των μνημονίων, της κρίσης και της μόνιμης “επιτροπείας”. Τα νέα διόδια και οι αυξήσεις αποτελούν απλώς μια εικόνα από το μέλλον των συνεχών μέτρων της “μετα”-μνημονιακής εποχής, η οποία θα διαρκέσει ως το 2060, ενώ οι ιδιωτικοποιήσεις φαίνεται να προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, με τις αντίστοιχες συνέπειες για την εργατική τάξη.
Όμως οι δρόμοι, τα λιμάνια, το ρεύμα, το νερό δεν είναι εμπορεύματα ούτε προϊόντα προς πώληση! Είναι κοινωνικά αγαθά και αποτελεί όρο ζωής για το λαό να παραμείνουν δημόσια!
Ακριβώς για αυτό οφείλουμε να αγωνιστούμε ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις που μόνο στόχο έχουν την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Να μπλοκάρουμε τα σχέδια κυβέρνησης-ΕΕ-κεφαλαίου που φέρνουν ανάπτυξη για τις εταιρίες και εξαθλίωση για το λαό. Μέσα από τα σωματεία μας και τις συλλογικότητες κάθε γειτονιάς, με το συντονισμό τους και δυναμικό ανυποχώρητο αγώνα να αντισταθούμε και σ’ αυτά τα αντιλαϊκά μέτρα, να γίνουμε ο οργανωμένος λαός που θα παλέψει για την ανατροπή των μνημονικών μέτρων, για να απελευθερωθούμε από τα δεσμά των μνημονίων και του χρέους, της Ε.Ε. και του ευρώ!
Καμιά αύξηση στις τιμές των διοδίων
Να μην λειτουργήσουν τα νέα και να καταργηθούν συνολικά τα διόδια – Ελεύθερη μετακίνηση για όλους.
Να ακυρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις του οδικού δικτύου και κάθε μορφή επιχειρηματικής ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης στις δημόσιες υποδομές.
Συντήρηση και διαχείριση του οδικού δικτύου από δημόσιο φορέα, με κοινωνικό έλεγχο
Με ΜΑΖΙΚΟ-ΔΥΝΑΜΙΚΟ-ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟ ΑΓΩΝΑ
να ανατρέψουμε την πολιτική κυβέρνησης-ΕΕ-κεφαλαίου!
Η “ανάπτυξή” τους δε θα περάσει από πάνω μας!
ΑΝΤΑΡΣΥΑ Θεσσαλονίκης