Sunday, 22 December, 2024

Ο διάλογος σταθμάρχη-μηχανοδηγού πριν ο Προαστιακός μπει στο Μετρo. “Μπαλάκι” οι ευθύνες

Από τύχη και μόνο, δεν συνέβη νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα,

πριν από λίγες ημέρες στη Δουκίσσης Πλακεντίας, όταν η αμαξοστοιχία 4245 του Προαστιακού βρέθηκε μέσα στις γραμμές του Μετρό μπροστά από το τούνελ, επειδή ο σταθμάρχη κυκλοφορίας είχε… ξεχάσει να γυρίσει το “κλειδί”.

Πριν από τον συρμό του Προαστιακού ήταν προγραμματισμένο να περάσει η αμαξοστοιχία του Μετρό, αλλά λόγω καθυστερήσεων ο σχεδιασμός άλλαξε. Λάθος αποφάσεις. Κενά στην ασφάλεια και ενδείξεις λάθους που κάποιοι τις προσπερνούν, βάζοντας σε κίνδυνο χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούν καθημερινά τον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Ο διάλογος που παρουσιάζει το Mega, μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγού, μέσω ασυρμάτου είναι αποκαλυπτικός και πραγματικά θαύμα που δεν θρηνήσαμε νεκρούς ξανά.

Μηχανοδηγός 4245: Βλέπω δυο πορτοκαλί μπροστά μου, φωτοσήματα!

Σταθμάρχης Κυκλοφορίας: Σταμάτα τώρα και πάμε πίσω!

Αυτή ήταν η εντολή που έλαβαν από τον σταθμάρχη κυκλοφορίας οι μηχανοδηγοί να κάνουν όπισθεν για περίπου 300 μέτρα μέχρι να βγουν από τις γραμμές του Μετρό και να συνεχίσουν την κανονική τους πορεία.

Πώς το κατάλαβαν οι μηχανοδηγοί
Από την πλευρά τους οι δύο μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας φαίνεται πως είχαν καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, καθώς είχαν παραβιάσει δύο φωτοσήματα χρώματος κίτρινου Παρόλα αυτά μείωσαν ταχύτητα αλλά συνέχισαν την πορεία τους μέχρι που βρέθηκαν μέσα στις γραμμές του μετρό.

Οι μηχανοδηγοί βλέποντας κίτρινα τα δυο φωτοσήματα, όπως ορίζει το πρωτόκολλο θα έπρεπε να ακινητοποιήσουν απευθείας το τρένο και να πάρουν οδηγίες. Αργότερα είπαν ότι δεν έπαιρναν απάντηση από τον ασύρματο για το τι πρέπει να κάνουν. Τόσο εκείνος και ο συνάδελφός του, όσο και ο σταθμάρχης κυκλοφορίας, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα.

Τι ισχυρίζεται ο σταθμάρχης
Σύμφωνα με το Mega, ο σταθμάρχης κυκλοφορίας ανέφερε για το επικίνδυνο περιστατικό: “Η αμαξοστοιχία του προαστιακού πλησιάζοντας στον σταθμό Πλακεντίας, διήλθε από το φωτόσημο Α402 (διαλείπον πορτοκαλί), το οποίο έδειχνε λανθασμένη πορεία, και συνέχισε προς το επόμενο φωτόσημο.

Ο μηχανοδηγός με ενημέρωσε ότι ενώ ήταν στο δεύτερο φωτόσημο έβλεπε δύο πορτοκαλί (κίτρινες) ενδείξεις, γεγονός που αντιλήφθηκα ταυτόχρονα με τον μηχανοδηγό, ότι δεν ήταν η σωστή κατεύθυνση για την αμαξοστοιχία.

Σταμάτησε πατώντας σε επόμενο κύκλωμα γραμμής και στην συνέχεια προχωρήσαμε στην ασφαλή οπισθοδρόμηση”. Εκτός του συρμού του προαστιακού ακολουθούσε και τρένο του Μετρό.

Μπαλάκι ευθυνών
Το μπαλάκι ευθυνών μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic train συνεχίζεται, ενώ αρκετοί υποστηρίζουν ότι μετά από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη τίποτα δεν έχει αλλάξει στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, οι μηχανοδηγοί θα έπρεπε να καταλάβουν από τις ενδείξεις στα φωτοσήματα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και θα έπρεπε να ακινητοποιήσουν το τρένο νωρίτερα.

“Δεν τιμωρήθηκαν αυτοί που έπρεπε να τιμωρηθούν. Βάλαμε μέσα ένα σταθμάρχη εντάξει ακόμα δεν έχει γίνει το δικαστήριο, τα ρίξαμε σε έναν σταθμάρχη και στους οδηγούς που οι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Την τηλεδιοίκηση ποιος την είχε αργήσει; Όλες οι κυβερνήσεις δεν είχαν βάλει τηλεδιοίκηση. Εντάξει άμα είχαν τιμωρηθεί κάποιοι, δεν θα είχα σφίξει τα λουριά;”, είπε ο Λεωνίδας Γεωργόπουλος, πρόεδρος του συνδικάτου σταθμαρχών ΣΤΑΣΥ.

Άλλοι πάλι υποστηρίζουν ότι τα ωράρια για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο είναι εξαντλητικά. Αν και ο ΟΣΕ απέκλεισε το σενάριο ατυχήματος, οι μηχανοδηγοί δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο η αμαξοστοιχία του Προαστιακού να σφήνωνε σε περίπτωση που συνέχιζε μέσα στη σήραγγα του Μετρό.

Πηγή: TheToc

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου