Σε τρία μαθήματα προσανατολισμού εξετάστηκαν σήμερα, Πέμπτη, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ,
ολοκληρώνοντας τη δεύτερη εβδομάδα των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Ειδικότερα, οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στα Λατινικά, οι υποψήφιοι των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάστηκαν στην Πληροφορική και οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού των Σπουδών Υγείας στη Χημεία.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τα θέματα στα Λατινικά ήταν πιο δύσκολα από πέρυσι, μια «παγίδα» υπήρχε στο μάθημα της Χημείας, ενώ εύκολα χαρακτηρίζονται τα θέματα της Πληροφορικής.
Λατινικά, Σαφή τα θέματα, πιο δύσκολα από πέρυσι, επαρκής ο χρόνος
«Τα θέματα ήταν σαφέστατα, σίγουρα όμως πιο δύσκολα από πέρσι», είναι το πρώτο που θα πει η κ.Βίκυ Εμβαλωμένου, φιλόλογος στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς.
Όπως δε προσθέτει η ίδια, «αν και υπήρχαν ορισμένα θέματα, όπως το Β, που ήταν αρκετά βοηθητικά και για τους πιο αδύναμους μαθητές, υπήρχαν κι εκείνα, που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές-ειδικά το Δ θέμα του συντακτικού».
Στους υποψηφίους δόθηκαν δύο γνωστά κείμενα, το 19 και το 42 της εξεταστέας ύλης. Ζητήθηκε μετάφραση συγκεκριμένων αποσπασμάτων. Δεν εμφανίζουν δυσκολίες η λεξιλογική άσκηση και η άσκηση εισαγωγής, η εισαγωγή εξετάστηκε με άσκηση κλειστού τύπου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη φιλόλογο, «στο πρώτο θέμα, που ήταν οι μεταφράσεις, το ένα κείμενο ήταν αρκετά πιο δύσκολο για έναν μαθητή να το μεταφράσει. Η γραμματική είχε αρκετά κομμάτια τα οποία είχαν ‘πονηρά’ σημεία, δηλαδή παγίδες για τους μαθητές. Το συντακτικό, επίσης, ήταν αρκετά δύσκολο. Ο υποψήφιος θα έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένος, να έχει μελετήσει τα πάντα, να έχει εντρυφήσει στη θεωρία». Σε ό,τι αφορά τις χρονικές απαιτήσεις για τις απαντήσεις των θεμάτων, «τα παιδιά είχαν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους», αναφέρει η ίδια. Συνοψίζοντας, τα θέματα των Λατινικών ήταν σαφή και οπωσδήποτε πιο απαιτητικά σε σχέση με πέρσι. «Λόγω κάποιων λεπτομερειών στα θέματα, θεωρώ ότι χρειαζόταν μεγάλη προσοχή την ώρα της επίλυσης, ώστε να μην έχουν διαφύγει από τους μαθητές. Ο χρόνος ήταν επαρκής. Πιστεύω ότι ο μέσος όρος θα κινηθεί σε πιο χαμηλά επίπεδα σε σχέση με πέρσι», καταλήγει η φιλόλογος.
Όσον αφορά τα Λατινικά η ακαδημαϊκή υπεύθυνος των φροντιστηρίων Πουκαμισάς, Μαρία Γκυρτή, σχολιάζει ότι «ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με τα περσινά και προορίζονταν για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Οι ερωτήσεις της γραμματικής και του συντακτικού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικές».
Πληροφορική, Δεν θα προβληματίσουν τους υποψήφιους, περιμένουμε πολύ υψηλές βαθμολογίες
«Βατά και σαφή τα θέματα, στο ίδιο περίπου επίπεδο δυσκολίας με τα περσινά-αν όχι, λίγο πιο εύκολα», σύμφωνα με τον καθηγητή Πληροφορικής στον Όμιλο Φροντιστηρίων Πουκαμισάς Λευτέρη Λιοδάκη, ο οποίος προσθέτει πως «ειδικά όσοι έχουν κάποια τριβή με το αντικείμενο, έχουν ασχοληθεί, θα εξασφαλίσουν πάρα πολύ υψηλές βαθμολογίες. Ειδικότερα, το θέμα Α ήταν διαχειρίσιμο. «Ήταν προς την κατεύθυνση της ‘νέας ύλης’ της θεωρίας, της ύλης δηλαδή, που έχει μπει στο μάθημα τα τελευταία χρόνια».
Επιπλέον, την Τρίτη 11 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα συνεχίσουν τις εξετάσεις των μαθημάτων ειδικότητας. Πιο συγκεκριμένα, θα εξεταστούν στα μαθήματα: Προγραμματισμός Υπολογιστών, Υγιεινή και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης (ΑΟΔ). Δείτε εδώ τα θέματα και τις απαντήσεις