Τον δρόμο για τη φυλακή πήρε ο σταθμάρχης Λάρισας, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μαραθώνιας απολογίας του για την τραγωδία στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, ανακρίτρια και εισαγγελέας διέταξαν την προφυλάκιση του 59χρονου υπαλλήλου, κρίνοντάς τον ρόλο του τη μοιραία νύχτα, ως καθοριστικό, ώστε να οδηγηθεί η επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος σιδηροδρομική γραμμή και συγκεκριμένα σε εκείνη της καθόδου. Για την ακρίβεια, μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, η κατηγορία που αντιμετωπίζει ο σταθμάρχης, είναι διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων και είναι κακουργηματικού χαρακτήρα, αφού μετά την πρόσφατη αλλαγή του Ποινικού Κώδικα το 2019, επισείει μέχρι και την ποινή της ισοβίου καθείρξεως.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα, αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις.
Ο σταθμάρχης είχε μεταφερθεί νωρίτερα από τις 11 το πρωί στο Δικαστικό Μέγαρο, όμως η διαδικασία διεκόπη πριν ξεκινήσει, λόγω τεχνικού προβλήματος. Γύρω στις 14:00 κλήθηκε να μπει στο γραφείο της ανακρίτριας για να ξεκινήσει η απολογία του η οποία και συνεχίστηκε για περίπου επτά ώρες.
Σύμφωνα με τους συνηγόρους του δήλωνε συντετριμμένος από την πρώτη στιγμή και ανέλαβε το μερίδιο της ευθύνης στον βαθμό που του αναλογεί. Φέρεται να είπε στον συνήγορό του ότι «έχω στις πλάτες μου τον θάνατο 35 ανθρώπων» όταν αντιλήφθηκε το λάθος του, αλλά παράλληλα επιδιώκεται να αποδοθούν ευθύνες για παραλείψεις ή λάθη σε όποιον ακόμη αναλογούν.
«Γυμνή» η ΡΑΣ με αποσπάσεις υπαλλήλων
Όμως, οι αποκαλύψεις σχετικά με τις παραλείψεις αλλά και την επιπολαιότητα που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων διαδέχονται η μια μετά την άλλη.
Υπάρχουν ΦΕΚ που επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες της υποστελεχωμένης Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων που καταγγέλλει ότι αντί να την ενισχύουν την υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο αποσπώντας πολύτιμους υπαλλήλους από τις θέσεις τους και βάζοντάς τους σε πολιτικά γραφεία, όπως αποκάλυψε η τηλεόραση του OPEN. Σύμφωνα με τα έγγραφα, δυο τακτικοί υπάλληλοι της ΡΑΣ είχαν αποσπαστεί σε βουλευτικό γραφείο και πολιτικό κόμμα με υπουργικές αποφάσεις.
Το ρεπορτάζ επιβεβαιώνει και η ίδια η ΡΑΣ που τονίζει ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται στους διοικητικούς υπαλλήλους, αλλά στη Διεύθυνση Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας που έχει μόλις 6 υπαλλήλους εκ των οποίων οι δύο είναι ο διευθυντής και ο υποδιευθυντής. Τέλος, βέβαια υπογραμμίζει ότι όσους υπαλλήλους και να είχαν δεν θα έφτασαν για να ελέγξουν όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, πόσο μάλλον όταν το προσωπικό είναι στην καλύτερη περίπτωση ελάχιστο. «Έφυγε ο δεύτερος σταθμάρχης», λέει ο επιθεωρητής που τέθηκε σε αργία
Νέες αποκαλύψεις φέρνει στην επιφάνεια ο επιθεωρητής του σταθμάρχη, που τέθηκε σε αργία επειδή κατηγορείται ότι άφησε τον 59χρονο μόνο του στη νυχτερινή βάρδια, καθώς ισχυρίζεται πως το φύλλο μηνιαίων παρουσιών που είχε καταθέσει, προέβλεπε να υπάρχει και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος δεν έμεινε στη θέση του. Ειδικότερα, σύμφωνα με το δελτίο ειδήσεων του OPEN, ο επιθεωρητής ανέφερε ότι, η απόφαση για να τεθεί σε αργία στερείται νομικής βάσης και πως πρόκειται να απαντήσει με στοιχεία, όταν εκδοθεί η επίσημη αιτιολόγησή της.
Αναλυτικότερα, ο επιθεωρητής τόνισε ότι, το φύλλο μηνιαίων παρουσιών που έχει καταθέσει, προβλέπει ότι στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται 3 σταθμάρχες. Ένας εξ αυτών προβλέπεται να σχολάει στις 23:00 το βράδυ, ενώ η βάρδια των άλλων δύο διαρκεί από τις 22:00 το βράδυ έως 7:00 το επόμενο πρωί. Ο εμπειρότερος όμως εκ των δύο, όπως καταγγέλλει ο επιθεωρητής δεν έμεινε στη θέση του με αποτέλεσμα ο 59χρονος να μείνει μόνος στη βάρδια. Ταυτόχρονα, ο επιθεωρητής επιρρίπτει ευθύνες και στον σταθμάρχη των Νέων Πόρων, καθώς όπως επισημαίνει, είχε δει τις δύο αμαξοστοιχίες να κινούνται στην ίδια γραμμή στον πίνακα διαχείρισης κυκλοφορίας, το ανέφερε, αλλά δεν σήμανε συναγερμό ως όφειλε, ώστε να κινηθεί αντίστοιχα και ο 59χρονος.
Σημειώνεται ότι, νωρίτερα την Κυριακή (5/3) ο ΟΣΕ γνωστοποίησε πως, τόσο ο σταθμάρχης βάρδιας, όσο και ο προϊστάμενός του, τέθηκαν σε αργία καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η προανακριτική διαδικασία για τα αίτια και τις συνθήκες της σύγκρουσης των τρένων.
Τι προβλέπεται για τον έλεγχο των συρμών
Ένα νέο έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με σημαντικές πληροφορίες για τον έλεγχο των συρμών ήρθε στο φως της δημοσιότητας, σε μια προσπάθεια να διερευνηθούν οι ευθύνες πίσω από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με το OPEN, στο έγγραφο που εκδόθηκε στις 17/11/2021 σημειώνεται ότι, σε περίπτωση που απουσιάζει ο αρμόδιος επιθεωρητής, ο έλεγχος γίνεται με τους εξής τρεις τρόπους:
Οι συρμοί οι οποίοι εξέρχονται από τα μηχανοστάσια θεωρούνται ελεγμένοι ως συρμοί και ως μεμονωμένα οχήματα για να εκτελέσουν το κύκλωμα των αμαξοστοιχιών και να εισέλθουν στο μηχανοστάσιο για έλεγχο, επισκευή, συντήρηση την ίδια ή την επόμενη ημέρα.
Οι Συνοδοί, πέραν του καθιερωμένου ελέγχου της αμαξοστοιχίας πριν την αναχώρησή της, θα πρέπει συνεπικουρούμενοι από τεχνικό της Διεύθυνσης Συντήρησης να προβαίνουν σε δοκιμή πέδης, έλεγχο θυρών και σε έλεγχο της σύνδεσης των οχημάτων. Ο Μηχανοδηγός προβαίνει στις απαραίτητες δοκιμές όπως αυτές ορίζονται στην παράγραφο 2.3 του εγχειριδίου Μηχανοδηγού. Σημειώνεται δε, ότι το εν λόγω έγγραφο υπογράφει ο Διευθυντής Λειτουργίας Μεταφορών της Hellenic Train.
cnn.gr