Σε “ατυχή σύμπτωση” αποδίδει την πυρκαγιά και την έκρηξη
που σημειώθηκε στην επιβατική αμαξοστοιχία και οδήγησε στον θάνατο 57 άτομα στα Τέμπη, το πόρισμα που παρέδωσε στις Αρχές η Hellenic Train. Ειδικότερα, όπως αποκαλύπτει το ethnos.gr, στα ηλεκτρικά τόξα και το βραχυκύκλωμα στον εναέριο ηλεκτροφόρο αγωγό που συνέβησαν πολύ κοντά ή πάνω στον μετασχηματιστή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά και σε πρόσθετα βραχυκυκλώματα των πυκνωτών που είχαν ως αποτέλεσμα την ανάφλεξη και έκρηξη του ψυκτικού υγρού το οποίο στη συνέχεια κάηκε, αποδίδει την έκρηξη η Hellenic Train.
Την πραγματογνωμοσύνη υπογράφει ο εξειδικευμένος σε σιδηροδρομικά ατυχήματα Βέλγος εμπειρογνώμονας Yves Carton, στον οποίο η Hellenic Train είχε αναθέσει τη διερεύνηση. Όπως επισημαίνεται στο πόρισμα, “με εύλογα υψηλή πιθανότητα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η έκρηξη ήταν αποτέλεσμα των ηλεκτρικών τόξων και του βραχυκυκλώματος της αλυσοειδούς γραμμής επαφής που συνέβησαν πολύ κοντά ή πάνω στον μετασχηματιστή, με τελικά πρόσθετα βραχυκυκλώματα των πυκνωτών, δημιουργώντας ανάφλεξη και έκρηξη του ψυκτικού υγρού το οποίο στη συνέχεια κάηκε (2,4 τόνοι) μέχρις εξάντλησης”. Το πόρισμα υποστηρίζει ότι “αρκετές ενδείξεις δείχνουν ότι ο μετασχηματιστής και πιο συγκεκριμένα το ψυκτικό υγρό είναι η κύρια πηγή της έκρηξης και της πυρκαγιάς”.
Η Hellenic χαρακτηρίζει την έκρηξη και την πυρκαγιά ως “μια ατυχή σύμπτωση”
Στην τεχνική έκθεση σημειώνεται πως το βαγόνι Β2 κάηκε εντελώς, επειδή ένα τμήμα του βρισκόταν ακριβώς πάνω από τη ζώνη πυρκαγιάς του μετασχηματιστή. Στη συνέχεια -πάντα σύμφωνα με το πόρισμα- η φωτιά εξαπλώθηκε οριζόντια σε ολόκληρο το βαγόνι μέσω των υλικών (εσωτερικού, καθισμάτων, …) του ίδιου του βαγονιού και τελικά τροφοδοτήθηκε από άλλα εύφλεκτα υγρά από μπαταρίες και ψυκτικά μέσα κλιματιστικών. Χαρακτηρίζει, μάλιστα, την έκρηξη και την πυρκαγιά ως “μια ατυχή σύμπτωση με το γεγονός ότι η αλυσοειδής γραμμή επαφής βραχυκυκλώθηκε πάνω ή κοντά στον μετασχηματιστή”. Για το βαγόνι Β3 αναφέρει πως αν και επίσης δεν απέχει πολύ από την εστία προέλευσης, εμφανίζει κάποια σημάδια φωτιάς και εξάπλωσης κοντά στη θέση του μετασχηματιστή, χωρίς όμως να έχει πάρει φωτιά.
Όπως είναι αναμενόμενο στην εν λόγω πραγματογνωμοσύνη δεν υπάρχει αναφορά στην πιθανότητα ύπαρξης κάποιου μη δηλωμένου φορτίου ή στην παρουσία εύφλεκτων υλικών πλην αυτών που δικαιολογούνται από τα εξαρτήματα της αμαξοστοιχίας…
Το πόρισμα της Hellenic Train «δεν μπορεί να σταθεί ούτε 5 λεπτά στο δικαστήριο»
Εν αναμονή του τελικού πορίσματος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για τα Τέμπη, το πόρισμα της Hellenic Train για την έκρηξη και την πυρκαγιά προκαλεί αντιδράσεις.
Η εταιρεία αποδίδει όσα συνέβησαν στα ηλεκτρικά τόξα και το βραχυκύκλωμα στον εναέριο ηλεκτροφόρο αγωγό που συνέβησαν πολύ κοντά ή πάνω στον μετασχηματιστή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά και σε πρόσθετα βραχυκυκλώματα των πυκνωτών που είχαν ως αποτέλεσμα την ανάφλεξη και έκρηξη του ψυκτικού υγρού το οποίο στη συνέχεια κάηκε. Το πόρισμα, που έχει παραδοθεί στις αρχές, χαρακτηρίζει την έκρηξη και την πυρκαγιά ως «μια ατυχή σύμπτωση».
Την πραγματογνωμοσύνη υπογράφει ο εξειδικευμένος σε σιδηροδρομικά ατυχήματα Βέλγος εμπειρογνώμονας Yves Carton, στον οποίο η Hellenic Train είχε αναθέσει τη διερεύνηση. Το πόρισμα υποστηρίζει ότι «αρκετές ενδείξεις δείχνουν ότι ο μετασχηματιστής και πιο συγκεκριμένα το ψυκτικό υγρό είναι η κύρια πηγή της έκρηξης και της πυρκαγιάς»… δείτε εδώ