Monday, 18 November, 2024

Σε κατ’ οίκον περιορισμό ο οδηγός του ταχύπλοου

Διαφωνία προέκυψε μεταξύ της ανακρίτριας και της εισαγγελέως σχετικά με την προφυλάκιση ή μη του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου που εμβόλισε τη λάντζα στην Αίγινα

Η ανακρίτρια ήταν υπέρ της μη προφυλάκισής του, ενώ η εισαγγελέας υπέρ της προφυλάκισης.

Η νέα εξέλιξη προέκυψε μετά την απολογία του ενώπιον της ανακρίτριας, που διήρκησε δυόμισι ώρες, ενώ η απόφαση για το εάν προφυλακιστεί ή όχι ελήφθη έπειτα από τετράωρη διάσκεψη εισαγγελέως και ανακρίτριας χωρίς πάντως να καταφέρουν να οδηγηθούν σε κοινή απόφαση.

Έτσι ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος οδηγήθηκε στο σπίτι του, σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, χωρίς να έχει δικαίωμα να κυκλοφορεί ελεύθερος. Την τελική απόφαση θα την πάρει, το αργότερο εντός πενθημέρου, το αρμόδιο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιά.

Ο κατηγορούμενος κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα στο οποίο, μεταξύ άλλων, αναφέρει: «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι:

«Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος ‘πλάναρε’, δηλαδή ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το DUENDE πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας». Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα». Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.

Newsroom ΔΟΛ

Σε κατ’ οίκον περιορισμό ο οδηγός του ταχύπλοου

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου