Τον συσχετισμό της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με την έρευνα που διενεργεί ο ίδιος στη Λάρισα, ζητά ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, κρίνοντας πως αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, τότε δεν θα συνέβαινε το δυστύχημα.
O πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο οποίος κατέθεσε πρόσφατα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, είχε αναφέρει ότι κανένα σύστημα ασφαλείας δεν θα μπορούσε να αποτρέψει το ανθρώπινο λάθος.
Ο ανακριτής της Λάρισας, εφέτης Σωτήρης Μπακαΐμης, σύμφωνα με πληροφορίες του news247, με έγγραφό του προς την πρωτοδίκη Αθηνών, που μελετά τα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, ζητά τον συσχετισμό των δύο δικογραφιών.
Υπενθυμίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είχε ζητήσει την ποινική δίωξη 23 προσώπων – 18 εκ των οποίων είναι δημόσιοι υπάλληλοι – για σειρά κακουργηματικών πράξεων όπως απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και τις ψευδείς βεβαιώσεις.
Τα αποδεικτικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν οδηγούν, σύμφωνα με την αρμόδια εισαγγελική αρχή, σε πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης 717.
«Το αντικειμενικό υπόβαθρο των ως άνω αξιόποινων πράξεων της δίωξης του Ευρωπαίου Εισαγγελέα και των αποδεικτικών στοιχείων που έχουν συγκεντρωθεί στα πλαίσια της προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργήθηκε από αυτόν, θεμελιώνουν αποδεικτικά το κίνητρο και τον αναγκαίο αιτιώδη σύνδεσμο για τις ερευνώμενες από εμάς πράξεις», σημειώνεται στο έγγραφο του ανακριτή, σύμφωνα με το news247.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο του ανακριτή Λάρισας, «οι πολυετείς παρατάσεις στην ολοκλήρωση του έργου της Σύμβασης 717/14, μετά από σχετικά αιτήματα στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ […] συνδέονται άμεσα αιτιωδώς με την επέλευση του δυστυχήματος, αφού εάν η Σύμβαση 717/14 είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος, λόγω της επέμβασης-επενέργειας στη σιδηροδρομική κυκλοφορία των συστημάτων αυτών κατά τη λειτουργίας τους».