Νέα δεδομένα για τους δύο σταθμάρχες που θα έπρεπε να βρίσκονταν στο σταθμαρχείο Λάρισας μέχρι τις 11 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου
αλλά είχαν αναχωρήσει νωρίτερα δημιουργεί η αποκάλυψη ότι στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής έχει διορθωθεί με μπλάνκο η ώρα αναχώρησης των δύο που πλέον κατηγορούνται και επίσημα για εμπλοκή στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Στο έγγραφο που έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος φαίνεται ότι στην επίμαχη σελίδα από το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου έχει διορθωθεί με μπλάνκο η ώρα αναχώρησης των δύο σταθμαρχών – ως διορθωμένη ώρα αναχώρησης αναγράφεται 22:30 – με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η διόρθωση έγινε μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς.
Υπενθυμίζεται ότι ο επιθεωρητής Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος επίσης κατηγορείται για εμπλοκή στη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, στην κατάθεσή του που αποκάλυψε το protothema.gr, είπε σχετικά με την αναχώρηση του εμπειρότερου εκ των δύο σταθμαρχών που έφυγαν νωρίτερα ότι «όταν στη 01:15 (σ.σ. μετά το δυστύχημα) συνάντησα τον Σαμαρά (σ.σ. ο σταθμάρχης Λάρισας), τον ρώτησα γιατί έμεινε μόνος του, ενώ υπήρχε σταθμάρχης μου απάντησε ότι ο Παυλόπουλος παρέδωσε σε αυτόν και έφυγε γύρω στις 21:45 με 21:50».
Ο κ. Νικολάου ανέφερε, επίσης, στην κατάθεσή του ότι «μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Σαμαρά ότι από την έναρξη της βάρδιας του ώρα 22:00 ήταν μόνος του διότι ούτε ο Παυλόπουλος ούτε ο Χαμηλός βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη. Γνωρίζω επίσης ότι ο κεντρικός σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων Ζήνδρος Γεώργιος έδωσε εντολή στο σταθμάρχη Παυλόπουλο να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας και να εξασφαλίσει την άφιξη της αμαξοστοιχίας 62 στη Λάρισα που είχε κάποια λεπτά καθυστέρησης. Αυτό μου το μετέφερε ο ίδιος ο κύριος Ζήνδρος». Στη σελίδα από το βίβλιο παράδοσης-παραλαβής φαίνεται επίσης ότι οι δύο σταθμάρχες που εμφανίζονται να έχουν φύγει πριν τη λήξη της βάρδιάς τους, σημειώνουν ότι όλα κυλούσαν ομαλά: «Παράδοση υπηρεσίας από Π σε Σ. Υπόψη βιβλία κυκλοφορίας και τηλεγραφημάτων-εποπτικού πίνακα. Συμβάν Ουδέν. Εκατέρωθεν ΣΣ στο Παλαιοφάρσαλο με μονή γραμμή μεταξύ Λάρισας-Παλαιοφαρσάλων (σ.σ. λόγω των καλωδίων που είχαν πέσει νωρίτερα). Εν ενεργεία ΣΣ Βόλου. Εν ενεργεία ΣΣ Νέων Πόρων Διπλή γραμμή Νέοι Πόροι -Λάρισα». Σημειώνεται, επίσης, ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, στην κατάθεσή του είπε ότι «περί τις 22:10 με 22:15 ο Χαμηλός αναχώρησε. Λίγο μετά περι ώρα 22:20 με 22:25 αναχώρησε και ο Παυλόπουλος».
Οι δύο σταθμάρχες αλλά και ο επιθεωρητής Νικολάου κατηγορούνται για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, δηλαδή κακούργημα με ποινές από δέκα χρόνια ως ισόβια, καθώς και για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή, δηλαδή πλημμελήματα.
«Πόσο να καθίσω αυτόν να φυλάω»;
Αποκαλυπτική είναι και η συνομιλία που φέρεται να είχε ο Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων με τον απογευματινό Σταθμάρχη της Λάρισας. «Εγώ τον πήρα μετά, 22:45. Τα κατέθεσα στην ανακρίτρια αυτά. Μου είπε πόσο να καθίσω αυτόν να φυλάω; Είχε δίκαιο το παιδί. Να καθίσει για να βάλει μέσα τον προαστιακό; Άμα δεν μπορεί να βάλει έναν προαστιακό μέσα…» ανέφερε ο Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων. Και συνέχισε, λέγοντας πως «ο Π. πέρασε τριάντα τρένα ρε παιδιά. Τι κάνετε έτσι; Ο Π. του πέρασε τριάντα τρένα. Άφησε ένα τρένο στον Σ.. Ένα τρένο τον προαστιακό, το Intercity δεν το κάλυπτε ο Π. Το Intercity το κάλυπτε ο Σ. ήταν 23:05 εδώ». Ωστόσο, «εγώ στο Παλαιοφάρσαλο είχα, 22:00 με 23:00 είχα πέντε τρένα. Μέσα στο σταθμό μου. Αλλά δεν σηκώθηκα να φύγω να αφήσω τον πιτσιρικά εκεί να τον κάψω. Είχα έναν πιτσιρικά εγώ, με μπλοκάκι. Συμβασιούχοι και αυτοί. Αλλά εντάξει είχα 5 τρένα. Δεν είχα ένα ή δύο», κατέληξε ο κ. Ζήνδρος.
πρώτο θέμα