Thursday, 27 February, 2025
Τελευταίες Ειδήσεις

Τέμπη, Πρόεδρος ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Η μη ιεροποίηση του χώρου του δυστυχήματος, δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων

Ενός λεπτού σιγή τηρήθηκε εις μνήμην των 57 θυμάτων, προτού ξεκινήσει

η συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ, στην οποία παρουσιάζεται το τελικό πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας των Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για την σιδηροδρομική τραγωδία που σημειώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2023, στα Τέμπη.

Ο πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου στην εισαγωγική τοποθέτησή του, επεσήμανε πως δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα κατά την διερεύνηση του δυστυχήματος, διότι η έλλειψη του οργανισμού, αλλά και η μη ιεροποίηση του χώρου της τραγωδίας: «δημιούργησε απώλεια σοβαρών στοιχείων. Θα έλεγα λοιπόν ότι θα πρέπει να ζητηθεί από όλους μας, ακόμη και σε αυτούς που δεν ήταν εκεί, μία μεγάλη συγγνώμη στους συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι πέρα από τον πόνο τους, είχαν να αντιμετωπίσουν και έναν τιτάνιο αγώνα, για να υποκαταστήσουν τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ που δεν υπήρχε, στην συλλογή στοιχείων. Το έργο τους ήταν πολύτιμο για εμάς, και από την πρώτη στιγμή, δηλώσαμε ανοιχτοί να συνεργαστούμε με οποιονδήποτε έχει να συνεισφέρει οτιδήποτε στην αναζήτηση της αλήθειας».

Παράλληλα, ο κ. Παπαδημητρίου, επεσήμανε πως τα Τέμπη, τα οποία αποτελούν μία εθνική τραγωδία, «και φυσικά όπως κάθε τραγωδία έχει μία κάθαρση, και είναι η τιμωρία των ενόχων, δεν αποτελεί αντικείμενο της έρευνάς μας. Εμείς, έχουμε σκοπό να αναδείξουμε τις αστοχίες και τα εγκληματικά λάθη που οδήγησαν στο να μπουν δύο τρένα στην ίδια γραμμή, και να συμβεί αυτό το φρικτό δυστύχημα. Το έργο της τιμωρίας των ενόχων, ανήκει στην Δικαιοσύνη». Ο ΕΟΔΟΣΑΑΜ, όπως είπε ο κ. Παπαδημητρίου, απασχολήθηκε και με την σύμβαση 717, που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016, «και θα είχαν μπει τα συστήματα ασφαλείας που πιθανότατα θα επέτρεπαν να έχει συμβεί το δυστύχημα, αλλά δεν αποτέλεσαν το κύριο αντικείμενο της διερεύνησης. Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή της, συνεισέφερε αποφασιστικά στο δυστύχημα, και αυτό είναι δεδομένο. Ωστόσο, υπήρξαν ακόμη 2 παράγοντες: Η διαχρονική απόφαση του ελληνικού κράτους να εγκαταλείψει τον σιδηρόδρομο, μη επενδύοντας χρήματα που έπρεπε, και δεύτερον, τα μνημόνια που είχαν ως αποτέλεσμα την αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό που ήταν κρίσιμο για την ασφάλεια».

Σκοπός της διερεύνησης του δυστυχήματος, όπως ανέφερε ο κ. Παπαδημητρίου, είναι να γίνουν «συστάσεις ασφαλείας που πρέπει, ώστε τα βήματα που ξεκίνησαν, δυστυχώς κατόπιν της τραγωδίας, και ο εκσυγχρονισμός που άρχισε με τραγική καθυστέρηση, να γίνει ακόμη πιο γρήγορα, να διορθωθούν τα πράγματα που ακόμα λειτουργούν εσφαλμένα, και δεν έχουν φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο, ώστε να μην υπάρχει κανένας νεκρός στον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Ρεπορτάζ: Κωνσταντίνα Χαϊνά

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.