Saturday, 21 December, 2024

Τέμπη… τρεις μήνες μετά, με ρυθμούς χελώνας τα έργα αναβάθμισης του δικτύου

Τρεις μήνες συμπληρώνονται σήμερα από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη που “πάγωσε” τη χώρα, στερώντας

τη ζωή από 57 ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλους τόσους, με τις οικογένειες τους να παλεύουν για δικαίωση. Από την 28η Φεβρουαρίου βγήκαν απότομα στη φόρα οι παθογένειες δεκαετιών του ελληνικού σιδηροδρόμου, καταδεικνύοντας ότι δεν ήταν μια κακή στιγμή, αλλά μια προαναγγελθείσα τραγωδία, που κανείς δεν έπραξε τα δέοντα για να αποφευχθεί.

Μετρώντας τρεις μήνες μετά, τα τρένα έχουν ξεκινήσει σταδιακά την επαναλειτουργία τους, πραγματοποιώντας μειωμένα δρομολόγια, με διστακτικούς επιβάτες, ενώ στις διαδρομές που ο συρμός περνάει από την κοιλάδα των Τεμπών, μια εκκωφαντική σιωπή απλώνεται στα βαγόνια, γι’ αυτούς που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους. Την ίδια ώρα, τα έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού που απαιτούνται για την ασφάλεια στον ελληνικό σιδηρόδρομο έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Οκτώβριο του 23, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και αυτόματης πέδησης (ETCS) και φωτοσημάνσεις στις σήραγγες. Αναλύοντας την πορεία των εργασιών, άνθρωποι του σιδηρόδρομου μιλάνε στο Τhesstoday.gr για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα τρένα.

Ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και επί σειρά ετών πρόεδρος των εργαζόμενων στον ΟΣΕ Νίκος Κιουτσούκης, τονίζει στο Τhesstoday.gr ότι γίνεται προσπάθεια μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα να ολοκληρωθεί το σύστημα ασφαλείας ΕCTS. “Πρόκειται για το σύστημα που θα λειτουργεί για να αποφεύγονται τα ανθρώπινα λάθη, το οποίο δεν υπήρχε την ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη. Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη θα ολοκληρωθεί στις αρχές Οκτωρβρίου του 2023, ενώ σε σημεία όπως αυτό του δικτύου στη Λάρισα, η υπόσχεση είναι να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου”, εξηγεί. Παράλληλα, ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ επισημαίνει ότι απαιτείται να γίνουν προσλήψεις προσωπικού, καθώς οι εργαζόμενοι που υπάρχουν καλύπτουν μόλις το 1/3 των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό. “Ο οργανισμός είναι ήδη υποστελεχωμένος, σε οργανόγραμμα 2.100 θέσεων υπηρετούν μόνο 750 άνθρωποι και αυτό όσο περνάει ο καιρός θα εντείνεται, λόγω των πολλών συνταξιοδοτήσεων”, αναφέρει ενώ σημειώνει πως το νέο προσωπικό θα περάσει από εκπαίδευση 6 μηνών μέχρι να αναλάβει καθήκοντα.

Η μάστιγα του ΟΣΕ με τις κλοπές καλωδίων συνεχίζεται, σύμφωνα με τον κ. Κιουτσούκη κάτι που δημιουργεί συνεχώς προβλήματα στον φωτισμό στις σήραγγες, παρά τις όποιες προσπάθειες για φως στο τούνελ. “Υπάρχουν σήραγγες που έχουν ελλιπή φωτισμό και υπάρχει πρόσβαση σε ομάδες που κλέβουν τα καλώδια, οπότε πρέπει να κατασκευαστούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην μπορούν να τα κλέβουν”, σημειώνει, τονίζοντας παράλληλα πως “χρειάζεται να γίνει μια τεράστια προσπάθεια και από τους εργολάβους που έχουν αναλάβει να ολοκληρώσουν τα έργα, αλλά και από την κυβέρνηση, ώστε να μην ξανα υπάρξει ανάλογο δυστύχημα”.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Κούλαλης, ένας εκ των μηχανοδηγών που από την πρώτη στιγμή στάθηκε στο πλευρό των συγγενών των θυμάτων, δηλώνει στο Τhesstoday.gr ότι αν και τα έργα έχουν μπει σε τροχιά, κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, οπότε ο κίνδυνος ατυχήματος ελλοχεύει. “Ο φωτισμός δουλεύει ανεπαρκώς, οι ενδοεπικοινωνίες σχεδόν δεν δουλεύουν. Ζητάμε τα αυτονόητα, να κινηθούν πιο γρήγορα οι διαδικασίες”, εξηγεί.

Σύμφωνα με τον κ. Κούλαλη ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί τώρα ο σιδηρόδρομος είναι ναι μεν πιο ασφαλής, αλλά δεν είναι κάτι που μπορεί να συνεχιστεί μακροπρόθεσμα. “Αισθανόμαστε πιο ασφαλείς έτσι όπως διεξάγονται τα δρομολόγια με χαμηλές ταχύτητες, αλλά δεν γίνεται αυτό να συνεχίζεται επ’αόριστον, και ένα δρομολόγιο 4 ωρών να γίνεται σε έξι. Μιλάμε για πράγματα που θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και 20 χρόνια”, υποστηρίζει.

Διαδρομή 10 χιλιομέτρων στα… τυφλά στην Ειδομένη… δείτε εδώ

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου