Monday, 18 November, 2024

Τρία εκατ. ευρώ για δεδουλευμένα ενός μήνα θα καταβάλει το υπουργείο Υποδομών στον ΟΑΣΘ

Για ενδέκατη ημέρα χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη -Κοινό μέτωπο Μπουτάρη, Τζιτζικώστα και εκπροσώπων φορέων για το αδιέξοδο -Ο Οργανισμός διεκδικεί “χωρίς επαρκή τεκμηρίωση” 134 εκατομμύρια ευρώ

“δείχνοντας τον πραγματικό στόχο όσων διαδραματίζονται”, τονίζει το υπ. Υποδομών

Ένα μήνα δεδουλευμένων των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ θα καταβάλει το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών αναζητώντας άμεση λύση, προκειμένου τα χρήματα να μην δεσμευτούν λόγω των φορολογικών και άλλων εκκρεμοτήτων του ΟΑΣΘ και να δοθούν στους εργαζόμενους.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ, θα κατατεθούν 2.000.000 εκ. ευρώ από το Υπουργείο Παιδείας και 1.000.000 εκ. ευρώ από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ενώ ταυτόχρονα καλεί φορείς της Θεσσαλονίκης (Περιφερειάρχη, δημάρχους) να καταθέσουν προτάσεις για την οριστική επίλυση του προβλήματος. Επίσης, δόθηκε εντολή στο ΣΕΕΥΜΕ, (Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Υπουργείου Μεταφορών Επικοινωνιών), μετά την εκταμίευση του ποσού, να ελεχθεί, ότι όλα τα χρήματα κατατέθηκαν στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί το ποσό του δεύτερου μήνα δεδουλευμένων και να αποδοθούν στα αρμόδια Υπουργεία οι μισθοδοσίες των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.

Σε ότι αφορά, τα ” απαράδεκτα αιτήματα του ΟΑΣΘ για δήθεν οφειλές”, τα οποία αναφέρονται σε επιστολή απάντησης προς τον υπουργό Μεταφορών, το υπουργείο υποστηρίζει πως ο Οργανισμός διεκδικεί “χωρίς επαρκή τεκμηρίωση” από το δημόσιο σχεδόν 134 εκατομμύρια ευρώ, “δείχνοντας και τον πραγματικό στόχο όσων διαδραματίζονται”.

Αναλυτικά, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, διεκδικούν:

“Ποσό ύψους 17.734.901,62 εκ. ευρώ, από το Υπουργείο Παιδείας ‘Έρευνας και Θρησκευμάτων, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση

Ποσό ύψους 9.457.885,12 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση

Ποσό ύψους 3.367.847,93 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση

Ποσό ύψους 1.493.925,17 εκ. ευρώ, από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, χωρίς στοιχεία και τεκμηρίωση, ως εξόφληση για το 2014

Ποσό ύψους 17.198.657,71 εκ. ευρώ, με δικούς τους υπολογισμούς ως Φ.Π.Α.

Ποσό ύψους 50.000.000 εκ. ευρώ, πάντα χωρίς στοιχεία, για τη δήθεν ελεύθερη μετακίνηση ανέργων

Ποσό ύψους 15.655.952, 98 εκ. ευρώ, για το 2014, ως εκκρεμότητα της γνωστής διαδικασίας διαιτησίας του ΟΑΣΘ

Αναφέρει, επίσης, ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2017 οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο 19.079.520,19 εκ ευρώ.

Συνολικά διεκδικεί, με την ευκαιρία του προβλήματος καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων, 133.988.690,72 εκ. ευρώ”.

Σύμφωνα με την πάγια τακτική του ΟΑΣΘ, συνεχίζει η ανακοίνωση – απάντηση του ΥΠΟΜΕΔΙ, τα χρήματα αυτά θα διεκδικηθούν μέσω διαιτησίας, όπως γίνεται από το 1957, και θα τα πληρώσει ο ελληνικός λαός.

Μας υπενθυμίζουν ότι μάς έστειλαν τον λογαριασμό μισθοδοσίας της Εθνικής Τράπεζας, για να καταβάλουμε εκεί ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ τα χρωστούμενα δεδουλευμένα του ΟΑΣΘ. Και όχι του υπουργείου. Αρνείται να εκδώσει εγγυητική επιστολή, για να λάβει ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ όλα τα δεδουλευμένα

Αρνείται να δώσει κατάσταση μισθοδοσίας για τον εκ των υστέρων έλεγχο, για τον ένα μήνα χρωστούμενων δεδουλευμένων του ΟΑΣΘ, προκειμένου να καταβληθεί και ο δεύτερος. Σημειώνουμε ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση και τους ισχύοντες νόμους, οι προκαταβολικές μηνιαίες δόσεις χωρίς διασφαλίσεις είναι παράνομες. Το γνωρίζει και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο Πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων.

Σημειώνουμε επίσης ότι στις μηνιαίες καταβολές του ελληνικού δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ εμπεριέχεται το κέρδος των μετόχων.

Όλοι μπορούν να βγάλουν τα συμπεράσματά τους και για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και για τους εκπροσώπους των εργαζομένων του ΟΑΣΘ”.

Τέλος, το υπουργείο καλεί εντός της εβδομάδας (έπειτα από συνεννόηση εντός της ημέρας) τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και τους Δημάρχους του μητροπολιτικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις, στο πλαίσιο της νομιμότητας, για την επίλυση του προβλήματος μη καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων από τον ΟΑΣΘ καθώς και τις προτάσεις τους για την οριστική επίλυση του προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

“Ας πάρουν όλοι τις δικές τους ευθύνες για τη συνέχιση ή μη 60 χρόνων εκβιασμού του λαού της Θεσσαλονίκης και τη κατασπατάληση των χρημάτων του ελληνικού λαού” καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΟΜΕΔΙ.

Μήνυμα Μπουτάρη

Μήνυμα στον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, να τακτοποιηθούν οι οικονομικές εκκρεμότητες προς τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, ώστε να σταματήσει η επίσχεση εργασίας και να επιστρέψουν τα λεωφορεία στους δρόμους, έστειλε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, στη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου.

«Ζητάμε από τον κ. Σπίρτζη την άμεση καταβολή της υποχρέωσης για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων. Δεν μπορεί ο υπουργός να αγνοεί αυτή την υποχρέωση και να γράφει στα παλιά του τα παπούτσια ένα εκατ. κόσμο στη Θεσσαλονίκη», είπε ο κ.Μπουτάρης, υποστηρίζοντας πως σε διαφορετική περίπτωση ο δήμος θα κινηθεί νομικά, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης, για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Μπουτάρης ανέφερε πως σήμερα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη παρουσία των δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος, εκπροσώπων των επιμελητηρίων και φορέων της πόλης.

Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης και βουλευτής, Σταύρος Καλαφάτης, στη δική του τοποθέτηση υπογράμμισε πως αύριο το μεσημέρι οι βουλευτές της ΝΔ σε Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης θα συναντηθούν στη Βουλή με τον υπουργό κ.Σπίρτζη, από τον οποίο θα ζητήσουν να δώσει λύση στο πρόβλημα του ΟΑΣΘ.

Εξάλλου, στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιείται σήμερα μεταξύ της διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και των νομικών συμβούλων του οργανισμού, αναμένεται να ληφθούν οριστικές αποφάσεις στο θέμα της συνεχιζόμενης επίσχεσης εργασίας των υπαλλήλων. Η χθεσινή συνάντηση διακόπηκε, εξαιτίας των κινητοποιήσεων των υπαλλήλων στον οργανισμό και ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι θα δοθεί λύση στο πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. “Έχω την αίσθηση ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στην εξεύρεση της χρυσής τομής”, είπε χαρακτηριστικά, παρά το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξε επικοινωνία με το γραφείο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, ύστερα και από το νέο αίτημα που κατατέθηκε από τη διοίκηση του οργανισμού.

Ωστόσο, ο κ. Στεφανίδης, είπε στο ΑΠΕ – ΜΕ, ότι προκειμένου να βγούν και πάλι τα αστικά λεωφορεία στους δρόμους η διοίκηση του οργανισμού, ενδέχεται να προσφύγει και πάλι στη Δικαιοσύνη, καταθέτοντας, αυτή τη φορά, ασφαλιστικά μέτρα, ή ακόμα και αγωγή, κατά άλλων προσώπων.

Θύελλα αντιδράσεων για το χειρόφρενο διαρκείας

Άμεση συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, ζητούν οι βουλευτές Α’ και Β’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Κώστας Γκιουλέκας, Σταύρος Καλαφάτης, Έλενα Ράπτη, Θεόδωρος Καράογλου και Σάββας Αναστασιάδης, με κοινή επιστολή τους που συνυπογράφει και ο πρώην πρωθυπουργός, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Κώστας Καραμανλής. Στόχος, όπως τονίζουν, είναι «να βεβαιωθούμε ότι θα δοθεί άμεση λύση στο μείζον πρόβλημα των ημερών, που είναι η συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ και η συνεπαγόμενη ταλαιπωρία της Θεσσαλονίκης και των πολιτών, η οποία συνοδεύεται από σωρεία οικονομικών επιπτώσεων για εργαζόμενους, επιχειρήσεις, φοιτητές, μαθητές και τις οικογένειές τους».

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής:

«Αξιότιμε κ. υπουργέ,

Καθώς η επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ συνεχίζεται, οι βουλευτές της ΝΔ σε Α΄ και Β΄ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, είχαμε διαδοχικές συναντήσεις με τη διοίκηση και τους εργαζόμενους του οργανισμού, κατά τις οποίες επισημάναμε, όπως επισημαίνουμε και σε εσάς, πως δεν μπορεί να συνεχιστεί η παρατεταμένη ταλαιπωρία των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και άλλων Δήμων του Νομού. Επισημαίνουμε τις δυσμενέστατες επιπτώσεις για: α) τους εργαζόμενους που δαπανούν μεγάλα ποσά για μετακινήσεις με ταξί, ή Ι.Χ., β) τους μικροεπιχειρηματίες, ειδικά με απομακρυσμένες μονάδες στις οποίες οι εργαζόμενοι δυσκολεύονται να φτάσουν γ) σε φοιτητές και σπουδαστές που αδυνατούν να διαθέσουν μεγάλα ποσά για την μετάβασή τους στις σχολές τους με ταξί και δ) την αγορά του ιστορικού κέντρου, καθώς στην ήδη μειωμένη προσέλευση αγοραστικού κοινού λόγω της ύφεσης και της κρίσης, προστίθενται η αδυναμία μετακίνησης με τα αστικά λεωφορεία, αλλά και ο αποτρεπτικός παράγοντας της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Η οικονομική κατάσταση της πόλης και του νομού χειροτερεύει ημέρα με την ημέρα.

Δεν παραβλέπουμε τις μακροπρόθεσμες συνέπειες για τον ΟΑΣΘ και τη Θεσσαλονίκη από την παρατεταμένη ασάφεια των κυβερνητικών προθέσεων για τον οργανισμό.

Ωστόσο, το ζητούμενο στη συγκεκριμένη φάση είναι η άμεση επιστροφή των αστικών λεωφορείων στους δρόμους της πόλης και του Νομού. Συμμεριζόμενοι την αγωνία και αγανάκτηση των Θεσσαλονικέων πολιτών, ζητούμε να σας συναντήσουμε την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου στο Υπουργείο, σε ώρα που θα μας υποδείξετε, ώστε να βεβαιωθούμε ότι θα δοθεί άμεση λύση στο μείζον πρόβλημα των ημερών, που είναι η συνεχιζόμενη επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ».

Προσφυγή στη Δικαιοσύνη σε συνεννόηση με τον Γ. Μπουτάρη προαναγγέλλει ο Απ. Τζιτζικώστας

Στη δικαιοσύνη θα προσφύγει ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, αν μέχρι αύριο δεν λυθούν τα “χειρόφρενα” των αστικών λεωφορείων. Αυτό δήλωσε ο ίδιος στη διάρκεια ενημέρωσης που έκανε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας για το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και τις επαφές που είχε για την επίλυση του ζητήματος. Ο κ. Τζιτζικώστας επισήμανε ότι θα κινηθεί νομικά σε συνεννόηση και με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε: “δυστυχώς, όπως έγινε και με την περίπτωση της Ειδομένης, όταν αναγκάστηκα να προσφύγω στη Δικαιοσύνη για να τελειώνει αυτή η τραγωδία – και τελείωσε -, μας αναγκάζουν να φτάσουμε και πάλι σε ένα σημείο όπου η μόνη λύση μας είναι η προσφυγή στη Δικαιοσύνη, αντί να λύνουμε τα θέματα πολιτικά. Εφόσον το πρόβλημα δεν λυθεί μέχρι αύριο θα κινηθούμε αμέσως νομικά. Ζητώ από όλους τους φορείς της πόλης, κι όχι μόνο από το Δήμο, να έρθουν να περπατήσουμε μαζί αυτό το δρόμο, επειδή αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο”.

Για τις κινήσεις που έκανε επισήμανε: “ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο προσπαθειών. Συναντήθηκα με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και του ζήτησα να προχωρήσει άμεσα η καταβολή τουλάχιστον των περίπου έξι εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία είναι μέρος των χρεών προς τον ΟΑΣΘ, που αναγνωρίζει η Κυβέρνηση, κυρίως από τα υπουργεία Εργασίας και Παιδείας. Ο ΟΑΣΘ με τη σειρά του αμέσως μόλις λάβει αυτά τα χρήματα, οφείλει να τα μεταφέρει στους εργαζόμενους και να λυθούν τα “χειρόφρενα”. Ζήτησα επίσης, μέχρι να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημά τους για την καταβολή των δεδουλευμένων, οι εργαζόμενοι σε ένδειξη καλής θέλησης να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους. Αυτή η κατάσταση που βιώνει επί δέκα μέρες η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να συνεχιστεί και να πετάει ο ένας το μπαλάκι στον άλλο. Η Θεσσαλονίκη είναι δέκα ημέρες χωρίς αστική συγκοινωνία και η Κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της”

Στα όρια διάλυσης η τοπική οικονομία λόγω της επίσχεσης, αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών

Την ανάγκη να δοθεί άμεσα λύση στο πρόβλημα που ανέκυψε με την ακινησία των αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ)- “Νέοι Ορίζοντες”, επισημαίνοντας ότι “η τοπική οικονομία στην πόλη είναι στα όρια της διάλυσης, λόγω της επίσχεσης εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ”.

Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΘ χαρακτητίζει “εκκωφαντική τη σιωπή των αρμοδίων, εκείνων που οφείλουν να δώσουν άμεσα λύση στο πρόβλημα που πλήττει ανεπανόρθωτα επιχειρήσεις και εργαζόμενους”, κάνεθ λόγο για “απόγνωση” των εργαζομένων, οι οποίοι – όπως αναφέρεται – δυσκολεύονται να προσέλθουν στις δουλειές τους, αφού, ή δεν έχουν μεταφορικό μέσο, ή και δεν μπορούν να μετακινούνται με ταξί και έτσι πολλές επιχειρήσεις αναγκάζονται σήμερα να υπολειτουργούν.

Ο ΣΕΘ, ζητά να δοθεί λύση πρωτίστως στο θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και καλεί τους εμπλεκόμενους φορείς να διεξάγουν έναν ουσιαστικό διάλογο για την “πρωτοτυπία της Θεσσαλονίκης να διαθέτει μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, καθιστώντας την πόλη όμηρο μιας ιδιότυπης ιδιωτικής, πλην όμως επιχορηγούμενης από το Ελληνικό Δημόσιο, επιχείρησης η οποία μάλιστα κινείται στο χώρο άνευ ανταγωνισμού”.

 Καταλήγοντας, ο ΣΕΘ καλεί την κυβέρνηση “να σταματήσει να κρύβεται πίσω από εύθραυστες δικαιολογίες ρίχνοντας τη μπάλα στην εξέδρα και αποποιούμενη όλων των ευθυνών”.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου