Για την περιπέτεια με Κινέζο που νοίκιασε διαμέρισμα μέσω Airbnb
και τον φέσωσε με 3.500 ευρώ από τηλεφωνήματα που έκανε μέσω Ίντερνετ μίλησε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του συλλόγου διαχειριστών ακινήτων, Ανδρέας Χίου.
Όπως είπε, «αντιληφθήκαμε το φέσι 1,5 μήνα μετά, όταν ήρθε ο λογαριασμός του τηλεφώνου. Είχε συνδέσει πάνω στο ρούτερ συσκευή και έκανε τηλεφωνήματα στην Κίνα καθημερινά επί ώρες ολόκληρες, και έτσι μαζεύτηκε ένα τεράστιο ποσό, το οποίο κληθήκαμε να πληρώσουμε εμείς». Ο κ. Χίου δείχνοντας ένα ρούτερ εξήγησε πώς έκανε τα τηλεφωνήματα ο Κινέζος πελάτης. «Ή αγόρασε ή είχε μαζί του μια συσκευή τηλεφώνου, την έβαλε στο μπριζάκι και άρχισε τα τηλέφωνα», εξήγησε και τόνισε ότι «ο συγκεκριμένος πελάτης ήταν υπάλληλος κατασκευαστικής εταιρείας και προφανώς χρειαζόταν το τηλέφωνο για συσκέψεις και μάλλον δεν τον βόλευε το wi-fi». Στην ερώτηση αν θα κινηθεί νομικά για να διεκδικήσει τα χρήματά του από τον Κινέζο οφειλέτη, απάντησε: «Για να πάρεις πίσω τα χρήματα πρέπει να βάλεις και δικηγόρο στην Κίνα, και θα μπλέξουμε σε μια διαδικασία που είναι πολύ χειρότερη». Ο κ. Χίου είπε, επίσης, ότι δοκίμασε να διεκδικήσει τα χρήματα και μέσω της πλατφόρμας Airbnb, στην οποία έστειλε τα στοιχεία της υπόθεσης «αλλά προς το παρόν δεν έχει γίνει τίποτα απολύτως». Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ακίνητα μέσω Airbnb «είναι καλυμμένα μέχρι του ποσού του 1 εκατ. ευρώ. Επειδή τα τηλεφωνήματα είναι μάλλον υπηρεσία και δεν είναι προϊόν, δεν έχει περάσει μέσα στην ασφάλιση».
Πώς μπορούν να προστατευθούν ιδιοκτήτες Airbnb και διαμερισμάτων
Ερωτηθείς για το πώς μπορούν να προστατευθούν ιδιοκτήτες ακινήτων από αντίστοιχα φέσια, ο κ. Χίου απάντησε «αυτό που μου είπε ο πάροχος είναι να παίρνουμε κατευθείαν την εταιρεία και να ζητήσουμε τηλεφωνικά να γίνει η φραγή εξερχομένων κλήσεων, ώστε να μην μπορεί κανείς να την απενεργοποιήσει από τη συσκευή».
Όσο, δε, για το ποια είναι τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ιδιοκτήτες ακινήτων από ενοικιαστές βραχυχρόνιας μίσθωσης, ο κ. Χίου είπε: «Έχουν συμβεί πολλά προβλήματα ειδικά με το ρεύμα. Κυρίως με το air condition και τον θερμοσίφωνα, που τον αφήνουν ανοιχτό όλο το 24ωρο».
Όπως είπε, τέλος, έγινε διακανονισμός με τον πάροχο για τον λογαριασμό των 3.500 ευρώ που «έπεσε κάτω από το μισό και το πληρώνω με δόσεις».