Από τις αρχές του 2021 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων.
Το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ανακοινώθηκε προ εβδομάδος από το υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατηζάκη. Ο υπουργός υποστήριξε τότε ότι η επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα είναι κλιμακωτή, δηλαδή δεν θα υπολογίζεται βάσει της αξίας του οχήματος, αλλά οριζόντια.
Από τις εξαγγελίες του κ. Χατζηδάκη κατέστη, επίσης, σαφές ότι η επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή σκούτερ θα είναι ακόμα πιο ελκυστική για τον αγοραστεί. Να σημειωθεί ότι το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης θα τεθεί σε διαβούλευση τον Ιούνιο και η χρηματοδότηση θα προέλεθει από το Ταμείο των Ρύπων.
Τα ποσά για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων, σκούτερ
Ένα από τα βασικά σενάρια για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με το «Εθνος της Κυριακής» είναι η ενίσχυση με ποσό της τάξης των 4.500 ευρώ για όχημα αξίας έως 40.000 ευρώ. Για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου επαγγελματικής χρήσης (ταξί) η επιδότηση αναμένεται να κυμανθεί ανάμεσα στα 3.500 και 5.000 ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα, όπως αναφέρει το «Εθνος», η επιδότηση αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ, ενώ ακόμη μεγαλύτερο αναμένεται να είναι το ποσό για την αγορά ηλεκτρικού σκούτερ. Κατά το ίδιο δημοσίευμα, πέρα από την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και σκούτερ, αναμένεται να εξαγγελθούν και φορολογικά και άλλα κίνητρα. Μεταξύ άλλων εξετάζονται τα εξής:
απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης για αντικατάσταση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας
μειωμένος φόρος κατανάλωσης (στο 13%)
εξαίρεση υπαγωγής του ΦΠΑ ή καθορισμός μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ
μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για 4 χρόνια
μειωμένα τέλη σε διόδια (θα προηγηθούν διαπραγματεύσεις με τις εταιρείες παραχωρήσεων)
ελεύθερη πρόσβαση στον δακτύλιο.
iefimerida.gr