Γοργές κινήσεις υιοθέτησης νέων τεχνολογιών που μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και ταυτόχρονα
να μειώσουν το κόστος τους επιδιώκουν πλέον τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.
Στις εγκαταστάσεις των ΕΛΤΑ στο Κρυονέρι άρχισε να λειτουργεί νέα ρομποτική και πλήρως ψηφιακή εγκατάσταση εξοπλισμού διαλογής αντικειμένων. Πρόκειται για ένα σύστημα-το πρώτο του συγκεκριμένου είδους στην Ευρώπη-που αξιοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για τη διαχείριση των αντικειμένων με πολύ υψηλή ταχύτητα και ασφάλεια.
Η ετήσια εξοικονόμηση που η νέα ρομποτική γραμμή θα φέρει στα λειτουργικά κόστη των ΕΛΤΑ υπολογίζεται σε περισσότερα από 1,8 εκατ. ευρώ, και προκύπτει αφενός από διαφυγόντα κέρδη που οφείλονταν σε κακό υπολογισμό του βάρους των αντικειμένων που διακινούνται και αφετέρου από απλούστευση κύριων και επιμέρους διαδικασιών.
Το νέο ρομποτικό σύστημα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, επιτυγχάνει αύξηση ταχύτητας διαλογής κατά 250%, διασφαλίζει παράδοση την επόμενη ημέρα (D+1) και θα διαχειρίζεται αντικείμενα που αποτελούν περίπου το 80% των συνολικών αποστολών, αναφέρει η εταιρεία.
Το νέο σύστημα μπήκε σε παραγωγική λειτουργία στα μέσα Αυγούστου και αναπτύσσεται με στόχο να αλλάξει συνολικά τα δεδομένα για τα ΕΛΤΑ, αναβαθμίζοντας τη δυναμικότητα και την ταχύτητα στη διαλογή και, κατά συνέπεια, στις παραδόσεις. Ταυτόχρονα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια για τα αντικείμενα.
Η διαλογή είναι ένας από τους πλέον νευραλγικούς κρίκους της αλυσίδας των ταχυδρομικών υπηρεσιών, στον οποίο μέχρι σήμερα επικρατεί η χειροκίνητη και η ημι-μηχανική διαλογή, η οποία όμως έχει ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις σε χρόνο και σημαντικές πιθανότητες σφαλμάτων, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
Υπενθυμίζεται πως τα κέρδη μετά φόρων των Ελληνικών Ταχυδρομείων κατά το 2020 διαμορφώθηκαν σε 9,6 εκατ. ευρώ. Νωρίτερα φέτος τα ΕΛΤΑ ξεκίνησαν την υλοποίηση προγράμματος μετασχηματισμού και ολοκλήρωσαν πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου 2.000 εργαζομένων, το οποίο σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες ενέργειες του προγράμματος αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου τα επόμενα έτη.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο εντεταλμένος σύμβουλος των ΕΛΤΑ Βασίλης Μπαλούρδος μιλώντας στην «Κ» εξήγησε πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κρίσιμος αφού ο όμιλος, διατηρώντας την κάλυψη ολόκληρης της επικράτειας, με παρουσία και στα 1.300 σημεία εξυπηρέτησης, θα περάσει σε μια νέα πραγματικότητα, με έξυπνα καταστήματα και apps, dropboxes και smartkiosks, όπου η εξυπηρέτηση θα γίνεται πλήρως ηλεκτρονικά και αυτοματοποιημένα, χωρίς απαραίτητα τη συμβατική έννοια του καταστήματος.
Βασικός στόχος των ΕΛΤΑ σε ορίζοντα διετίας είναι να έχουν σε όλα τα σημεία εκσυγχρονισμένη εφαρμογή διαχείρισης και εξειδικευμένες υπηρεσίες, ενώ στο ίδιο διάστημα επιδιώκεται να είναι έτοιμο και το ανανεωμένο Track & Trace, το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης και ιχνηλασίας.