Κινητή τηλεφωνία: Με αυξήσεις στα τιμολόγια της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έρχονται αντιμέτωποι το τελευταίο διάστημα χιλιάδες συνδρομητές εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.
Οι αυξήσεις αφορούν τα συμβόλαια που λήγουν και στο εξής θα ανανεώνονται με πρόσθετες επιβαρύνσεις, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει την αιτούμενη από τις εταιρείες τηλεφωνίας τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων.
Οι εταιρείες στα νέα συμβόλαια προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια με το ίδιο πρόγραμμα.
Η αύξηση μπορεί να είναι από 4 έως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ το μήνα. Ποσοστιαία η αύξηση αγγίζει το 20% σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις, όπως επισημαίνεται στο ίδιο δημοσίευμα. Αποτυπώνοντας τον ευρωπαϊκό τηλεπικοινωνιακό χάρτη, η Eurostat σε έρευνά της αναδεικνύει πως οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
Σημειώνεται στο ίδιο δημοσίευμα πως οι νέες αυξήσεις αφορούν κυρίως συνδρομητές οι οποίοι στο παρελθόν είχαν αποκτήσει μια σύνδεση συμβολαίου με έκπτωση από τον ονομαστικό κατάλογο.
Ωστόσο, με δεδομένο ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές με συμβόλαιο είτε κινητής είτε σταθερής τηλεφωνίας απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι αυξήσεις τους αγγίζουν όλους.
Οι συνδρομητές δεν είναι υποχρεωμένοι να αποδεχθούν να δεχθούν την προτεινόμενη αύξηση.
Μπορεί να ζητήσει αζημίως για τον ίδιο, εφόσον το συμβόλαιο του έχει λήξει, τη μεταφορά του στο δίκτυο άλλου παρόχου.
Από την πλευρά τους, οι εταιρείες ποντάρουν στο γεγονός της «αδράνειας» του συνδρομητή.
Αν κάνει κίνηση ο καταναλωτής και ζητήσει αλλαγή παρόχου, τότε είναι πιθανό να επανέλθει η εταιρεία στην αρχή της προσφορά της.
Κινητή τηλεφωνία: Πώς μας ακούει το τηλέφωνό μας
Ένας από τους μεγαλύτερους αστικούς μύθους είναι το ό,τι μας ακουν τα κινητά μας. Είναι όμως έτσι;
Συχνά λέγεται σε συζητήσεις ανάμεσα σε παρέες πως το κινητό μας πλέον μπορεί να μας «ακούσει», να αντιδράσει στα λεγόμενα μας και να μας προωθήσει διαφημίσεις ανάλογες με όσα έχουμε συζητήσει.
Τι είναι τα voice cookies, πώς λειτουργούν και πώς θα τα απενεργοποιήσουμε.
Πώς μπορούμε να σταματήσουμε τα κινητά μας από το να ακούν την κάθε μας λέξη.
Η αλήθεια είναι ότι δεν μας «ακούει» το κινητό μας αλλά η… Google.
Η Google έχει πρόσβαση στα ηχητικά δεδομένα και ιδίως σε συζητήσεις των χρηστών με τον ψηφιακό της βοηθό, το Google Assistant, ενώ χρησιμοποιεί προσωπικά δεδομένα των χρηστών με στόχο την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.
Η εταιρεία έχει επισημαίνει πολλές φορές ότι δεν αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά για διαφημιστικούς λόγους, αλλά για να βελτιστοποιήσει τις υπηρεσίες της. Ωστόσο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «Online Tech Tips», η Google ακούει διαρκώς, δεδομένου ότι το μικρόφωνο του κινητού είναι συνεχώς ανοικτό, προκειμένου να λειτουργούν οι υπηρεσίες φωνητικής βοήθειας.
Για να σταματήσει η Google να σας «ακούσει», αρχικά, θα πρέπει να απενεργοποιήσετε τη λειτουργία της ηχογράφησης, μέσα από την ιστοσελίδα της ίδιας της Google. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε στη συνέχεια είναι τα εξής:
Είσοδος στον λογαριασμό της Google
Κλικ στην επιλογή» Δεδομένα και απόρρητο» (Data & Privacy).
Στην ενότητα «Ρυθμίσεις ιστορικού» (History Setings), κλικ στην επιλογή «Δραστηριότητα ιστού και εφαρμογών» (Web & App Activity).
Δίπλα στη «Συμπερίληψη Δραστηριότητας φωνής και ήχου» (Include voice and audio activity), ο χρήστης μπορεί να δει εάν η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι επιλεγμένη ή όχι. Εάν θέλετε να την απενεργοποιήσετε, αυτό γίνεται με κλικ πάνω της.
Τα voice cookies αποθηκεύουν πληροφορίες από συζητήσεις μεταξύ ατόμων που γίνονται κοντά σε συσκευές όπως smartphones και tablets. Όταν χρησιμοποιούμε τις προκαθορισμένες ρυθμίσεις των συσκευών μας όσα λέμε μπορεί να ηχογραφούνται από το μικρόφωνο.
Αυτό γίνεται μέσω εφαρμογών εικονικής βοήθειας μέσω φωνής (virtual assistants) όπως το Siri, το google assistant και άλλες οι οποίες έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους χρήστες ακούγοντας τα αιτήματά τους για κάποια κλήση, κάποιο sms ή μια λίστα υποχρεώσεων.
Οι πληροφορίες που συλλέγονται σύμφωνα με την ειδικό, αποθηκεύονται σε κάποιον server και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς σκοπούς ή marketing. Η εν λόγω πρακτική είναι νόμιμη.
Ο λόγος είναι ότι τις περισσότερες φορές δίνουμε συγκατάθεση όταν αποδεχόμαστε τους όρους και προϋποθέσεις των εφαρμογών που κατεβάζουμε ή των ενημερώσεων του λογισμικού. Ανάμεσα σε αυτούς τους όρους αποδεχόμαστε τη συλλογή των δεδομένων μας και τη χρήση φωνητικά καθοδηγούμενων «βοηθών».