Monday, 23 December, 2024

Οι πελάτες ψάχνουν χαμηλότερες τιμές στα ηλεκτρονικά καταστήματα

Νέους πελάτες αποκτά το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, με την αλλαγή που έχει επιφέρει η πανδημία να μην είναι μόνο ποσοτική

αλλά και ποιοτική. Έρευνα της NielsenIQ (έτσι ονομάζεται πλέον το τμήμα της γνωστής εταιρείας ερευνών αγοράς Nielsen) έδειξε ότι βασικοί πλέον αγοραστές προϊόντων από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι όσοι επηρεάστηκαν από την πανδημία-υπό την έννοια ότι μειώθηκε το εισόδημά τους ή αρρώστησαν οι ίδιοι ή κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο-καθώς και όσοι αναζητούν να αγοράσουν κάτι σε χαμηλότερη τιμή. Το τελευταίο ακριβώς στοιχείο είναι αυτό που κάνει τη διαφορά με την προ COVID-19 περίοδο, όταν η κυρίαρχη αντίληψη ήταν πως το ηλεκτρονικό εμπόριο θα κερδίσει περισσότερο έδαφος ανάμεσα στους εύπορους καταναλωτές. Επίσης, η έρευνα δείχνει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο διευρύνεται και προς άλλες ηλικιακές ομάδες: στους πολύ νέους και στους μεγαλύτερους.
Σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ στην Ελλάδα, περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές (68%) επηρεάστηκαν κατά κάποιο τρόπο από την παγκόσμια πανδημία, με αποτέλεσμα σε διαφορετικά επίπεδα τη μείωση του εισοδήματός τους ή την αντιμετώπιση ζητημάτων υγείας για αυτούς, τις οικογένειες ή τους φίλους τους. Το 21% των ερωτηθέντων από αυτή την ομάδα καταναλωτών άρχισε να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές εδώ και λιγότερο από έναν χρόνο· ξεκίνησαν δηλαδή στην ουσία λόγω της πανδημίας, αλλά για αυτούς πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρείται ένα ήσυχο και ασφαλές «λιμάνι». «Οι καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία είναι και αυτοί που για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων έχουν γίνει “σούπερ χρήστες” των διαδικτυακών αγορών χρησιμοποιώντας τις διαδικτυακές δυνατότητες στο έπακρο. Προϊόντα ομορφιάς μέχρι και καθαριστικά σπιτιού είναι ενδεικτικά κατηγορίες που αγοράζονται σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, ενώ το φυσικό κανάλι (τα φυσικά καταστήματα) εξακολουθεί να βρίσκεται στις προτιμήσεις αυτών που δεν έχουν επηρεαστεί», επεσήμανε η κ. Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader της NielsenIQ.
Οι λεγόμενοι «επηρεασμένοι» από την πανδημία αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα καθαριστικά προϊόντα σπιτιού σε ποσοστό 28% έναντι 22% που είναι το αντίστοιχο ποσοστό για τους «ανεπηρέαστους», βρεφικά προϊόντα (64% έναντι 41%), προϊόντα ομορφιάς (56% έναντι 49%), προϊόντα για την περιποίηση των μαλλιών και του σώματος (42% έναντι 31%), μη αλκοολούχα ποτά (25% έναντι 19%), συσκευασμένα τρόφιμα (27% έναντι 22%), αλκοολούχα ποτά (24% έναντι 20%). Σε δύο άλλες κατηγορίες που δεν αφορούν είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης (είδη σούπερ μάρκετ με την ευρύτερη έννοια), οι «ανεπηρέαστοι»-που στην πραγματικότητα πρόκειται για πιο «ώριμους» διαδικτυακούς καταναλωτές-βρίσκονται σε μικρή απόσταση. Έτσι, οι «επηρεασμένοι» αγόρασαν σε ποσοστό 62% ηλεκτρονικά είδη (60% οι «ανεπηρέαστοι») και προϊόντα μόδας, δηλαδή είδη ένδυσης, υπόδησης κ.ά. σε ποσοστό 69% (68% οι «ανεπηρέαστοι»).
Από δημογραφικής πλευράς, η πανδημία έχει διευρύνει το κοινό των διαδικτυακών αγορών σε δύο άκρα: μεγαλύτερες ηλικίες (56-65) καθώς και νέους (18-24). Οι τελευταίοι κερδίζουν σταδιακά οικονομική δύναμη και οι ανάγκες και οι προτιμήσεις τους είναι πιθανό να καθορίσουν το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύνολό του.
Οι διαδικτυακοί αγοραστές στην Ελλάδα είναι πιο ενεργοί προς το τέλος της εβδομάδας, με το 41% να δηλώνει την Παρασκευή, το Σάββατο ή την Κυριακή ως την προτιμώμενη ημέρα αγορών τους. Το 62% όσων κάνουν ηλεκτρονικές αγορές χρησιμοποιεί smartphone για αυτές έναντι 48% που χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές, γεγονός που σημαίνει ότι είναι συνηθισμένοι να κάνουν αγορές εν κινήσει.

Καθημερινή

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου