Σε αγορές νέων κινητών τηλεφώνων, υπολογιστών, τάμπλετ και διάφορων γκάτζετ δαπάνησαν περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018 οι Έλληνες καταναλωτές
σύμφωνα με τα στοιχεία νεότερης έρευνας της Grouth for Knowlege (GfK).
Σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, η αγορά των τεχνικών καταναλωτικών αγαθών παρουσίασε αύξηση 7,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Το συνολικό κόστος της ανέρχεται στα 497.000.000 ευρώ.
Οι κατηγορίες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση ήταν οι τηλεπικοινωνίες με αύξηση 20,8%, οι μεγάλες οικιακές συσκευές (4%) και τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά (3,1%). Συγκεκριμένα, για αγορά προϊόντων τηλεπικοινωνίας δαπανήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2018 περίπου 156.000.000 ευρώ, κυρίως λόγω του λανσαρίσματος νέων μοντέλων και των εκπτώσεων. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την ανάπτυξη των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων, ακουστικών και wearable συσκευών.
Η δεύτερη κατηγορία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις – 109.000.000. ευρώ- είναι των προϊόντων πληροφορικής (αύξηση 2,9%). Επίσης, η αγορά μεγάλων οικιακών συσκευών ενισχύθηκε κατά 4% (έφτασε τα 107.000.000 ευρώ). Αύξηση παρουσίασε και η αγορά ηλεκτρονικών αγαθών (όπως τηλεοράσεις, συσκευές ήχου και αποθήκευσης) κατά 3,4%, φτάνοντας τα 74.000.000 ευρώ.
Αντιθέτως, οι πωλήσεις μικρών οικιακών συσκευών μειώθηκαν 1,3% (ανήλθαν σε 37.000.000 ευρώ) και η πιο μεγάλη πτώση κατεγράφη στα είδη εξοπλισμού γραφείου (9,9%), οι πωλήσεις των οποίων έφτασαν τα 8.000.000 ευρώ.