Λήξη 6ου θερινού σχολείου Φυσικής Γιαννιτσών
Από την 26η Ιουνίου έως και την 1η Ιουλίου 2015 διεξήχθησαν οι εργασίες του 6ου Θερινού Σχολείου Φυσικής στα Γιαννιτσά. Διοργανωτής ήταν η Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Στη διοργάνωση συμμετείχαν το 1ο, το 2ο και το 3ο Γενικό Λύκειο Γιαννιτσών, το 2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών και το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστήμων (Ε.Κ.Φ.Ε.) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας. Επίσης, το Εργαστηριακό Κέντρο (πρώην Σ.Ε.Κ.) Γιαννιτσών και ο Δήμος Πέλλας συνέβαλαν στη διοργάνωση.
Συμμετείχαν σαράντα πέντε μαθητές από Λύκεια και Γυμνάσια του νομού Πέλλας και άλλων νομών. Το καθημερινό πρόγραμμα περιελάμβανε δύο κύκλους: τον πρωινό (στον οποίο συνήθως πραγματοποιούνταν διαλέξεις από καθηγητές Πανεπιστημίου) και τον απογευματινό (που περιελάμβανε διάφορες δραστηριότητες). Κύριοι ομιλητές ήταν διακεκριμένοι καθηγητές Φυσικής από τα Πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, το ΤΕΙ Πειραιά και εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα παιδιά «περιηγήθηκαν» σε θέματα αιχμής της σύγχρονης Φυσικής, όπως: σωματίδιο Higgs, quarks, μαύρες τρύπες, χωροχρονικές σκουληκότρυπες, δραστηριότητες στο CERN, τεχνολογία πολυμερών, διαπλανητικές επανδρωμένες αποστολές και επίδραση ακτινοβολιών. Επίσης, συμμετείχαν σε τηλεδιάσκεψη με ερευνητή του CERN, πραγματοποίησαν εργαστηριακές δραστηριότητες (πειράματα) Φυσικής, έλαβαν μέρος σε παρατήρηση του έναστρου ουρανού, παρακολούθησαν την ταινία που δημιούργησε το Λύκειο Σκύδρας «Τρεις Νόμοι, ένα Διαγώνισμα … και ο Νεύτωνας» και την κινηματογραφική ταινία «Αϊνστάιν και Έντινγκτον». Ακολούθησαν τα βήματα του Αριστοτέλη στη περίφημη Σχολή του στη Μίεζα και γνώρισαν την αρχαία ελληνική τεχνολογία – που αποδεικνύεται πιο σύγχρονη από ποτέ! Ήρθαν σε επαφή με την ομάδα που εκπόνησε το πρόγραμμα «Formula-1 in Schools», το οποίο έλαβε σημαντική διάκριση σε πανελλήνιο διαγωνισμό, και γνώρισαν τις λεπτομέρειες του προγράμματος.
Καθημερινά, στην αίθουσα διαλέξεων και στους χώρους δραστηριοτήτων επικρατούσε ζωντάνια και εφηβικός ενθουσιασμός. Τα παιδιά περιηγήθηκαν σε προηγμένες έννοιες της σύγχρονης Φυσικής, σκέφτηκαν, προβληματίστηκαν, αναρωτήθηκαν, δυσκολεύτηκαν, έστυψαν το μυαλό τους, ρώτησαν, συνεργάστηκαν, αστειεύτηκαν, ένιωσαν ικανοποίηση από την κατάκτηση σύγχρονων γνώσεων και την προσέγγιση προχωρημένων και βαθιών εννοιών, αλλά δεν τους έλλειψε η διασκέδαση και η χαλάρωση μετά από μια δύσκολη σχολική χρονιά.. Σε τελική ανάλυση, τα παιδιά χάρηκαν τη συμμετοχή τους σε αυτή την εμπειρία κατάκτησης γνώσης αιχμής.