Η απόφαση των Σκοπιανών να επιτρέπουν τη διέλευση μόνο σε πρόσφυγες οδήγησε τους μετανάστες στο κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής
Την επιστροφή τους στην Αθήνα σχεδιάζει η κυβέρνηση- Από τις 18 Νοεμβρίου έχει να περάσει συρμός στην Ελλάδα- Για κίνδυνο της διακοπής της παραγωγής επιχειρήσεων λόγω ελλείψεων ή καθυστερημένων αφίξεων των πρώτων υλών κάνει λόγο το ΕΒΕΘ.
«Δεν πιστεύουμε ότι θα ανοίξουν τα σύνορα. Έχουμε ξεκινήσει μια εκστρατεία να τους πάρουμε (σ.σ. τους πρόσφυγες) από την Ειδομένη και να τους φέρουμε στην Αθήνα. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί για 9 ημέρες να είναι κλειστή η σιδηροδρομική γραμμή», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας.
«Έχουμε δομές να τους φιλοξενήσουμε. Ελπίζω η λύση που θα δώσουμε να είναι αξιοπρεπής», προσέθεσε μιλώντας στον ραδιοσταθμό “Alpha 9.89”, ενώ σχολιάζοντας την απόφαση της ΠΓΔΜ επισήμανε ότι «αυτό που γίνεται στην Ειδομένη είναι παραβίαση του διεθνούς δικαίου. Η κατηγοριοποίηση του πρόσφυγα με βάση την εθνικότητα είναι παράνομη. Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη παραδοχή της αδυναμίας μετακίνησης των μεταναστών και προσφύγων προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες, επιβεβαιώνοντας τους φόβους ότι είναι ορατός ο κίνδυνος εγκλωβισμού χιλιάδων ανθρώπων στο ελληνικό έδαφος».
Ο κ. Μουζάλας τόνισε, επίσης, ότι στην Κω θα γίνει κέντρο ταυτοποίησης προσφύγων, λέγοντας ότι «αν η Κως θέλει να μην περάσει το περσινό καλοκαίρι πρέπει να υλοποιηθεί το σχέδιο για κέντρο ταυτοποίησης των προσφύγων, αποτελεί υποχρέωση της χώρας στην ΕΕ και θα γίνουν».
Προβλήματα και στις εμπορευματικές μεταφορές της Β. Ελλάδας
Επιστολή με την οποία υπογραμμίζει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις εμπορευματικές μεταφορές της Βόρειας Ελλάδας, λόγω του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Σκοπίων-Θεσσαλονίκης, απέστειλε στους αρμόδιους υπουργούς η διοίκηση του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), ζητώντας παράλληλα την παρέμβασή τους για να επιλυθούν.
Ειδικότερα, με επιστολή του προς τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νικόλαο Τόσκα, τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και τον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, Ιωάννη Μουζάλα, το ΕΒΕΘ υπογραμμίζει -μεταξύ άλλων- ότι εξαιτίας του παρατεταμένου αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Σκοπίων-Θεσσαλονίκης, από τους πρόσφυγες, δημιουργούνται τεράστια προβλήματα ακόμη και για τις μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Όπως υποστηρίζει το ΕΒΕΘ, ο τελευταίος συρμός εισήλθε στην Ελλάδα στις 18 Νοεμβρίου και “έκτοτε δεν κατέστη δυνατό να κινηθούν άλλοι συρμοί προς τη Θεσσαλονίκη”, ενώ συμπληρώνει ότι “ήδη βρίσκονται παγιδευμένοι 18 συρμοί στο έδαφος της FYROM, έμφορτοι εμπορευμάτων και πρώτων υλών”.
Επιπλέον, τονίζεται ότι ως αποτέλεσμα του αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Σκοπίων-Θεσσαλονίκης, οι συρμοί από τη Θεσσαλονίκη προωθούνται μέσω Βουλγαρίας προς χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, “με αποτέλεσμα την υπέρμετρη αύξηση του μεταφορικού κόστους”.
Μεταξύ άλλων στην επιστολή τονίζεται ακόμη ότι ορισμένες επιχειρήσεις διατρέχουν τον κίνδυνο της διακοπής της παραγωγής λόγω ελλείψεων ή καθυστερημένων αφίξεων των πρώτων υλών.
Αποκλεισμένοι μετανάστες και εμπορεύματα στα σύνορα με την ΠΓΔΜ