Friday, 15 November, 2024

Οδηγός “επιβίωσης” από την Τροχαία Γιαννιτσών για τα ατυχήματα με δίκυκλα  

Με αφορμή τα τελευταία τραγικά τροχαία ατυχήματα που έχουν σχέση με εμπλοκή πάσης μορφής δίκυκλα και όχι μόνο, θέλοντας με μεγάλη αγωνία να αφυπνίσουμε συνειδήσεις  ΚΑΙ να νουθετήσουμε δικυκλιστές οδηγούς ώστε να σωθούν ανθρώπινες ζωές παραθέτουμε τα κάτωθι :

Βασική αιτία Θανάτου είναι η Μη Χρήση ΚΡΑΝΟΥΣ.

·        Το κράνος είναι το βασικό μέσο παθητικής ασφάλειας του δικυκλιστή και το πλέον σημαντικό. Παρέχει τη μέγιστη δυνατή προστασία στους δικυκλιστές οι οποίοι είναι άμεσα εκτεθειμένοι στον κίνδυνο !!.

·        Πρέπει πάντοτε να φοράμε το ΚΡΑΝΟΣ ανεξάρτητα από την απόσταση που θα διανύσουμε, την ταχύτητα που αναπτύσσουμε και τις καιρικές συνθήκες.

·        ΚΡΑΝΟΣ πρέπει να φοράνε πάντα και οι συνεπιβάτες μας.

·        Το σωστό ΚΡΑΝΟΣ είναι εγκεκριμένο με βάση τους διεθνείς κανονισμούς, σε καλή κατάσταση, με το λουράκι του δεμένο και το προστατευτικό κάλυμμα (τζάμι) καθαρό.

·        Κάθε χρόνο, δεκάδες μοτοσικλετιστές χάνουν τη ζωή τους σε ατυχήματα όπου το ΚΡΑΝΟΣ θα τους προστάτευε !!.

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΩΝ

    Οι δικυκλιστές είναι εξίσου ευάλωτοι με τους πεζούς, ενώ πολλές φορές διατρέχουν πολλαπλάσιο κίνδυνο λόγω της αυξημένης ταχύτητας με την οποία κινούνται. Η κατάσταση επιδεινώνεται όταν ως δικυκλιστές δεν τηρούμε τον Κ.Ο.Κ, θέτοντας σε κίνδυνο τους εαυτούς μας με παραλείψεις, την ίδια στιγμή που – σωστά- απαιτούμε αυξημένη προσοχή από τους υπολοίπους.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

    Η λογική του « όπου χωράω πάω » εκτός του ότι δε συμβαδίζει με τον Κ.Ο.Κ, θέτει σε κίνδυνο όλους τους χρήστες των δρόμων. Οι υπόλοιποι οδηγοί δεν είναι σίγουρο ότι θα αντιληφθούν, τουλάχιστον έγκαιρα , ένα δίκυκλο που κινείται σε σημείο του δρόμου που δεν προβλέπεται ή στα κενά ανάμεσα στα αυτοκίνητα, πόσο μάλλον στο αντίθετο ρεύμα, στο πεζοδρόμιο ή αντίθετα από την κυκλοφορία.

ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

   Η απαίτηση για προσοχή από τους υπόλοιπους οδηγούς είναι λογική, η λογική όμως χάνεται, όταν εμείς ως δικυκλιστές δε σεβόμαστε ούτε τους εαυτούς μας μη λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας ( ΚΡΑΝΟΣ, ΓΑΝΤΙΑ κ.λ.π ), πόσο μάλλον τους γύρω μας, από τους οποίους όμως απαιτούμε την αυξημένη προσοχή τους.

                              Κ Ρ Α Ν Ο Σ

  ………… ΠΟΤΕ χωρίς ΚΡΑΝΟΣ σε μοτοσικλέτα, παπί και γενικότερα δίκυκλο, συμπεριλαμβανομένου και του ποδήλατου.

« Φοριέται πάνω από το μυαλό !! » λέει κάποιο έξυπνο και    « μυαλωμένο » σλόγκαν. Αν δεν έχεις « μυαλό », σημαίνει ότι δεν έχεις δα και τίποτα να προστατέψεις !! Ορθόν !! Και ο νοών νοήτω…

    Η βλακώδης άποψη – θέση ότι «εγώ γουστάρω να αυτοκτονήσω» ή « δικαίωμά μου είναι να σκοτωθώ » ή η « ζωή μου μου ανήκει και την κάνω ότι θέλω » κ.λ.π. δε χρειάζεται να πω ότι αφορά δυστυχισμένους ανόητους. Θα ήθελα βέβαια να τονίσω ότι το κράνος προστατεύει εκτός από τον χρήστη και τους (τυχαίους) τρίτους που κυκλοφορούν και βαδίζουν κοντά του, στα πεζοδρόμια πλάι στους δρόμους.

    Π.χ. Όταν κάποιος άμυαλος (βλάκας) οδηγεί μοτοσικλέτα χωρίς κράνος και μια μύγα ή μέλισσα του μπει στο μάτι ή στο στόμα, τότε αυτός χάνει τον έλεγχο της « μηχανής » του και πέφτοντας « παίρνει σβάρνα » και τραυματίζει κάποιους άτυχους, ανύποπτους, αθώους πεζούς ή άλλους αναβάτες μοτοσικλέτας που υπάρχουν γύρω του και που βέβαια δεν του φταίνε σε τίποτε!!

    Έτσι λοιπόν, η μη χρήση κράνους δημιουργεί, από τον αναβάτη κακές και επικίνδυνες προϋποθέσεις για ατύχημα στους « άλλους » με πρόθεση, μιας και αυτός γνωρίζει ότι θα χάσει τον έλεγχο του δικύκλου του αν «του την πέσει ένα μεγάλο ακόμη και μικρό ζουζούνι».

     Τώρα, ακόμη και αν σπάσει μόνο το δικό του κεφάλι, ο μάγκας που θεωρεί γούστο του και μαγκιά του να μη φοράει κράνος,  ε τότε γι’ αυτό υπάρχει και η νομική άποψη, που λέει ότι το κόστος αποκατάστασής του και θεραπείας του βαρύνει το κοινωνικό σύνολο των συμπολιτών του, την κοινωνία δηλαδή και έτσι δεν έχει κανένα δικαίωμα να προκαλεί ακόμη και το δικό του τραυματισμό.

     Λογικό βέβαια, μιας και κανένας τρίτος δεν είναι υποχρεωμένος να πληρώνει για τις βλακείες του κάθε ηλίθιου αναβάτη.

     Ακόμη, οι ασφαλιστικές Εταιρίες και τα Δικαστήρια σε τέτοιες περιπτώσεις θανάσιμων τραυματισμών ( λόγω μη χρήσης κράνους ), μετά από σύγκρουση με άλλο όχημα ας πούμε, καταλογίζουν πλέον «συνυπευθυνότητα», θεωρώντας ότι οι κρανιοεγκεφαλικές αυτές κακώσεις δε θα υπήρχαν, αν ο αναβάτης φορούσε κράνος.

                               ( απόσπασμα από συγγραφή του ΙΑΒΕΡΗ )

Π  Ρ  Ο  Σ  Ο  Χ  Η !!!

·        ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΤΗΣ ΜΗ ΧΡΗΣΗΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΚΡΑΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΕΙΝΑΙ  ΧΡΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ  350  ΕΥΡΩ ( ΜΕ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΗ ΠΟΙΝΗ 10 ΗΜΕΡΕΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΚΑΙ  5 ΠΟΝΤΟΙ  ).

·        ΣΙΓΟΥΡΑ Η ΠΟΙΝΗ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ .

·        ΕΥΕΛΠΙΣΤΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΔΙΚΥΚΛΩΝ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΘΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ  ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΚΡΑΝΟΥΣ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ KAI NA ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ  ΣΗΜΕΡΙΝΗ  ΚΑΚΙΣΤΗ ΕΙΚΟΝΑ !!! Η ΟΠΟΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΖΩΗ !!! ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ ΧΑΝΕΤΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ !!! .

Να θυμάστε ΠΑΝΤΑ   :     ΚΡΑΝΟΣ = ΖΩΗ

                ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ

   ΕΥΧΕΤΑΙ  ΣΕ  ΟΛΟΥΣ  ΚΑΙ  ΟΛΕΣ  ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ  ΜΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ  ΚΑΙ  ΑΣΦΑΛΗ ΤΑΞΙΔΙΑ, ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΟΥΣ  ΚΑΝΟΝΕΣ  ΤΟΥ  ΚΩΔΙΚΑ  ΟΔΙΚΗΣ  ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ.

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου