Wednesday, 25 December, 2024

Σύσκεψη Φίλη – Τζάκρη για την ίδρυση νέων σχολικών μονάδων στην Π.Ε. Πέλλας

Ιδρύεται Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο στη Σκύδρα

Ίδρυση ΕΕΕΚ στον Δήμο Αλμωπίας και νέων Τμημάτων Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα επισκεφτεί την Π.Ε. Πέλλας στις αρχές Σεπτεμβρίου αποδεχόμενος πρόσκληση της Υφυπουργού

Σύσκεψη είχαν στο Υπουργείο Παιδείας ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Ν. Φίλης και η Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θ. Τζάκρη παρουσία  του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννη Παντή και συμβούλων του Υπουργού, στην οποία συζητήθηκε η αναγκαιότητα ίδρυσης νέων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας.

Πιο συγκεκριμένα συζητήθηκε η πρόταση της Υφυπουργού για την ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου στην Σκύδρα που έχει ζητηθεί την τελευταία πενταετία από γονείς και φορείς της περιοχής, ενώ θετικές περί της ίδρυσης του εν λόγω σχολείου είναι και οι εισηγήσεις του ΚΕΔΔΥ Πέλλας, της Σχολικής Συμβούλου Ειδικής Αγωγής κ. Κωνσταντίνας Πηλείδου και του Σχολικού Συμβούλου της περιοχής Ζήση Αγγελίδη. Η κ. Τζάκρη μετέφερε στον κ. Φίλη ότι η ίδρυση του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου στον Δήμο Σκύδρας  κρίνεται απαραίτητη διότι στον νομό Πέλλας δεν υπάρχει άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα, η οποία να καλύπτει την υποχρεωτικότητα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (πλην των ΕΕΕΕΚ), ενώ ενημέρωσε τον κ. Φίλη ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας λειτουργούν Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια στις Δ.Δ.Ε. Αν. Θεσσαλονίκης, Δυτ. Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πιερίας και Σερρών, κάτι που καθιστά αναγκαία τη λειτουργία Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και στον Νομό Πέλλας, ώστε η πολιτεία να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία.

Όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια (ΕΕΓ) εγγράφονται απόφοιτοι δημοτικού σχολείου γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης και η φοίτηση περιλαμβάνει πέντε τάξεις. Στα Γυμνάσια αυτά εφαρμόζεται πρόγραμμα για την ολοκλήρωση της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης και την παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τα ΕΕΓ ανήκουν στην υποχρεωτική εκπαίδευση και είναι ισότιμα με τα Ειδικά Γυμνάσια. Στο πέρας της Δ΄ τάξης χορηγούν τίτλο Απολυτηρίου Γυμνασίου και στην Ε΄ τάξη πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 2β.

Όταν ο μαθητής ολοκληρώσει τη φοίτησή του στο ΕΕΓ, εγγράφεται στη Β΄ τάξη του Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου και του Επαγγελματικού Λυκείου (ημερήσιου ή εσπερινού), κατόπιν εισήγησης του ΚΕΔΔΥ, σε ειδικότητα αντίστοιχης ομάδας προσανατολισμού.

Η Υφυπουργός κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας πρότεινε οι ειδικότητες για το Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Σκύδρας που συνάδουν με τις τοπικές κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες, καθώς και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας να είναι οι εξής:

  • Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής του Τομέα Πληροφορικής.
  • Τεχνικός Ηλεκτρολογικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων και Δικτύων του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.
  • Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος.
  • Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου του Τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος.
  • Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών του Τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος.
  • Επιπλοποιίας – Ξυλογλυπτικής του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Επιπλέον η κ. Τζάκρη ενημέρωσε τον Υπουργό Παιδείας και τον Γενικό Γραμματέα ότι ως προς τη χρηματοδότηση ο Δήμος Σκύδρας με την αριθ. 138/2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου γνωμοδότησε θετικά για την ίδρυση του σχολείου και δεσμεύθηκε να αναλάβει τις δαπάνες εξοπλισμού και λειτουργίας του. Συγκεκριμένα θα αναλάβει πλήρως τη δαπάνη αρχικής και οριστικής στέγασης, ενώ η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Σκύδρας βεβαιώνει την ανάληψη των λειτουργικών δαπανών. Επίσης, η Οικονομική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας βεβαιώνει την ανάληψη της δαπάνης μεταφοράς των μαθητών.

Ως χώρος για τη στέγαση του σχολείου προτείνεται από τον Δήμο Σκύδρας το πρώην Δημοτικό Σχολείο Μαυροβουνίου. Μέχρι της ανακατασκευής του ανωτέρω σχολείου, προτείνεται η στέγασή του στο πρώην Δημοτικό Σχολείο Ανύδρου. Με τον τρόπο αυτό θεωρείται ότι θα καλυφθούν επαρκώς και αποτελεσματικά και οι ανάγκες που θα εμφανισθούν μελλοντικά. Το πρώην Δημοτικό Σχολείο Μαυροβουνίου  χωροταξικά μπορεί να δεχθεί μαθητές από όλη την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, καθότι βρίσκεται στο κέντρο της (π.χ. απέχει 10 km από Έδεσσα, 25 km από Αριδαία, 25 km από Γιαννιτσά και 15 km από την Κρύα Βρύση).

Κατόπιν των ανωτέρω, η κ. Τζάκρη επεσήμανε στον κ. Φίλη ότι η ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου στον Δήμο Σκύδρας ικανοποιεί εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές και κοινωνικές απαιτήσεις ολόκληρου του Νομού Πέλλας.

Ο Υπουργός Παιδείας συμφώνησε με την αναγκαιότητα της ίδρυσής του, καθώς έτσι υλοποιείται και η δέσμευση της πολιτείας να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης  στα άτομα με αναπηρία όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και δόθηκε εντολή στον παριστάμενο Γενικό Γραμματέα και τους υπηρεσιακούς παράγοντες να προχωρήσουν στην έκδοση ΚΥΑ για την ίδρυση του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Σκύδρας.

Στην ίδια σύσκεψη συζητήθηκε ακόμη η πρόταση της Υφυπουργού για ίδρυση Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΚ)  στον Δήμο Αλμωπίας με προτεινόμενες ειδικότητες, τις εξής:

  • Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής του Τομέα Πληροφορικής.
  • Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής του Τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος.
  • Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου του Τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος.
  • Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών του Τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος.

Το προτεινόμενο ΕΕΕΕΚ μπορεί να στεγαστεί στους χώρους του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου. Με τον τρόπο αυτό θα αξιοποιηθούν περαιτέρω οι χώροι και οι ιδιαίτερα πλούσιες υποδομές που ήδη υπάρχουν εκεί. Επιπλέον θα αξιοποιηθεί αποτελεσματικότερα (προς όφελος των μαθητών) το ανθρώπινο δυναμικό μέσω αλληλοϋποστήριξης των δύο δομών Ειδικής Αγωγής.

Το προβλεπόμενο Μαθητικό Δυναμικό είναι 9 μαθητές. Ήδη φοιτούν οκτώ μαθητές στο ΕΕΕΕΚ Έδεσσας, ενώ διαμένουν στην περιοχή της Αλμωπίας. Επίσης ένας μαθητής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αριδαίας έχει γνωμάτευση ΚΕΔΔΥ να συνεχίσει τη φοίτησή του σε ΕΕΕΕΚ. Όπως εξήγησε η κ. Τζάκρη στον Υπουργό Παιδείας, η ύπαρξη ΕΕΕΕΚ στην Έδεσσα, αναγκάζει τους ανωτέρω οκτώ μαθητές, αλλά και τους μελλοντικούς, να καλύπτουν κάθε μέρα μεγάλες αποστάσεις. Η Αριδαία απέχει από την Έδεσσα 27 km, πολλά όμως χωριά του Δήμου απέχουν πολύ περισσότερο. Δηλαδή στο ΕΕΕΕΚ της Έδεσσας φοιτούν μαθητές από Θηριόπετρα και Φούστανη που απέχουν 44 km από την Έδεσσα, ενώ στο Ειδικό Δημοτικό της Αριδαίας φοιτούν μαθητές από την Περίκλεια η οποία απέχει 60 km από την Έδεσσα. Σημειώνεται εδώ ότι το οδικό δίκτυο είναι ορεινό και τους χειμερινούς μήνες συχνά καλύπτεται από χιόνια και πάγο. Επομένως, η μετακίνηση των μαθητών είναι δύσκολη, κουραστική και οικονομικά ασύμφορη. Η κ. Τζάκρη διαβίβασε στον Υπουργό Υγείας τις θετικές εισηγήσεις περί ίδρυσης του εν λόγω σχολείου του ΚΕΔΔΥ Πέλλας, του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και του Σχολικού Συμβούλου της περιοχής.

Επίσης διαβίβασε βεβαιώσεις ανάληψης δαπανών από τις Οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου Αλμωπίας για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών και από την Οικονομική Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας για την μεταφορά των μαθητών.

Ο Υπουργός θετικά αντιμετώπισε και την πρόταση για την ίδρυση ΕΕΕΚΚ στην Αλμωπία αναγνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες της περιοχής, δηλαδή αφενός το ορεινό του εδάφους της περιοχής της Αλμωπίας, απ’ όπου σήμερα οι μαθητές μετακινούνται στο ΕΕΕΕΚ Έδεσσας, αφετέρου δε το γεγονός ότι η συστέγασή του με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αριδαίας θα επιτρέψει την περαιτέρω αξιοποίηση των χώρων και των ιδιαίτερα πλούσιων υποδομών που ήδη υπάρχουν εκεί.

Στη σύσκεψη συζητήθηκε ακόμη το θέμα της δημιουργίας νέων τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.) στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας.

Η κ. Τζάκρη κατέθεσε στον Υπουργό Παιδείας τους πίνακες καθώς και όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) στις σχολικές μονάδες ευθύνης της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας.

Πιο συγκεκριμένα κατέθεσε πρόταση για την ίδρυση 13 νέων σχολικών μονάδων ένταξης σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα: στο Ολοήμερο Εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Αμπελειών, στο Ολοήμερο Εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλής, στο 11ο 7/θ Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αραβησσού, στο 6/θ ολοήμερο δημοτικό σχολείο Καλυβίων, στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Πενταπλατάνου, στο 6/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αξού, στο 4/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Ίδας, στο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Ξιφιανής- Αλώρου, στο 5/θ Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αψάλου και στο Ολοήμερο 2/θ Δημοτικό Σχολείο Φούστανης.

Κατέθεσε επίσης πρόταση για την ίδρυση 10 νέων τμημάτων ένταξης στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και πιο συγκεκριμένα: στο 1ο ΕΠΑΛ Αριδαίας, στο 4ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών, στο Γυμνάσιο Καλής, στο 1ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών, στο Γυμνάσιο Φούστανης, στο Γυμνάσιο Άρνισσας, στο Γυμνάσιο Πετριάς, στο Γυμνάσιο Πέλλας, στο 2ο Γυμνάσιο Γιαννιτσών και στο 1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης.

Επισημαίνεται ότι η αξιολογική σειρά με την οποία κατατάσσονται τα σχολεία στους πίνακες διαμορφώθηκε με βάση δύο κριτήρια ως εξής: α. συνολικός αριθμός μαθητών του σχολείου και β. πλήθος γνωματεύσεων ΚΕΔΔΥ για το ίδιο σχολείο.

Ακόμη, διευκρινίστηκε ότι ο κάθε Δήμος γνωμοδοτεί θετικά για την ίδρυση Τ.Ε. και βεβαιώνει την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών.

Ο Υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε για την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, καθώς αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης  στα άτομα με αναπηρία και επεσήμανε ότι τα τελευταία χρόνια δεν έχουν συσταθεί νέες σχολικές μονάδες στην ειδική αγωγή (ΤΕ, ΕΕΓ κλπ).

Τέλος αποδέχτηκε την πρόταση της κ. Τζάκρη να επισκεφτεί στις αρχές του Σεπτέμβρη την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας, ώστε να επισκεφτούν και τις νέες σχολικές μονάδες που θα ιδρυθούν, αλλά και γενικά για την κατάσταση των σχολικών υποδομών στην Πέλλα.

Σύσκεψη Φίλη – Τζάκρη για την ίδρυση νέων σχολικών μονάδων στην Π.Ε. Πέλλας

Μοιραστείτε με τους φίλους σας
Μοιράσου με τους φίλους σου