Από τον «μικρό μπάσταρδο» του Τζέιμς Ντιν μέχρι την Carrera GT του Πολ Γουόκερ, τον γαμπρό του Γιώργου Μπόμπολα και τον Παναγιώτη Μαυρίκο
το μυθικό brand έχει συνδεθεί με ουκ ολίγους θανάτους διασήμων
Λίγες εβδομάδες πριν από τα τέλη του Σεπτέμβρη του 1955, ο Τζέιμς Ντιν πρωταγωνίστησε σε ένα σποτ για την οδική ασφάλεια λέγοντας στο τέλος τη φράση: «Η ζωή που θα σώσει μπορεί να είναι η δική μου». Μόνο που την τελευταία μέρα εκείνου του Σεπτέμβρη οδηγώντας μια Porsche Spyker, που την αποκαλούσε «μικρό μπάσταρδο», συγκρούεται με ταχύτητα 140 χιλιομέτρων με αυτοκίνητο πάνω σε μια κλειστή στροφή.
Τα τελευταία λόγια του πριν από τη σύγκρουση προς τον συνοδηγό του Ρολφ Γουάδεριτς ήταν: «Δεν μπορεί. Θα μας δει ο τύπος, θα σταματήσει…». Ο τύπος όμως δεν σταμάτησε και ο 24χρονος ηθοποιός και ίνδαλμα της νεολαίας έσπασε τον σβέρκο του, ενώ είχε, όπως διαπιστώθηκε αργότερα, σοβαρή εσωτερική αιμορραγία. Στο ασθενοφόρο ήταν αναίσθητος και πέθανε προτού αυτό φτάσει στο νοσοκομείο. Ήταν ο πρώτος διάσημος που υπέκυψε σε αυτό που κάποιοι λένε «η κατάρα της Porsche».
Το τελευταίο φλας
Η τελευταία εν ζωή φωτογραφία του ηθοποιού τραβήχτηκε λίγο πριν από το ατύχημα σε ένα βενζινάδικο που σταμάτησε για να φουλάρει τον «μικρό μπάσταρδο». Ηταν χαμογελαστός, με το τσιγάρο στο στόμα και τίποτε δεν μαρτυρούσε ότι λίγη ώρα αργότερα θα συναντούσε τον θάνατο, όπως ακριβώς συνέβη και με τον Πολ Γουόκερ μετά από μισό αιώνα και οχτώ χρόνια. Ο διάσημος ηθοποιός -μέσω των ταινιών «The Fast and the Furious»- στις 30 Νοεμβρίου του 2013 μπήκε συνοδηγός σε μια κόκκινη Porsche Carrera GT για μια γρήγορη βόλτα που δεν τελείωσε ποτέ. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο φίλος του είχε αναπτύξει ταχύτητα 160 χιλιομέτρων όταν ο τελευταίος έχασε τον έλεγχο και καρφώθηκε σε στύλο. Η κόκκινη Carrera GT τυλίχθηκε στις φλόγες και ο γοητευτικός ηθοποιός απανθρακώθηκε μαζί με τον φίλο του στην τελευταία, όπως αποδείχτηκε, γρήγορη βόλτα της ζωής του. Κι αν αυτά τα δύο δυστυχήματα έλαβαν χώρα στις ΗΠΑ, η «κατάρα της Porsche» έχει χτυπήσει αρκετές φορές στην Ελλάδα, με τραγικά δυστυχήματα όπως αυτό της περασμένης Κυριακής.
Πριν από τον Γιώργο Βακάκη υπήρξαν και άλλοι θύτες και θύματα σε αυτοκινητικά δυστυχήματα όπου πρωταγωνιστούσε μια Porsche, τα οποία άφησαν πίσω τους νεκρούς γνωστούς Ελληνες, όπως τον Γιώργο Λουκανίδη, τον γαμπρό του Γιώργου Μπόμπολα, Λουκά Γιαννακούλη, και τον εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκο. Αντίθετα, περίπτωση παρόμοια με του Γιώργου Βακάκη είναι αυτή του Νίκου Ψωμά -ο παππούς του είχε τη γνωστή εταιρεία καφέδων Bravo-, ο οποίος παρέσυρε νεαρή γυναίκα στην παραλιακή τη δεκαετία του ’90, σε ένα δυστύχημα που συζητιόταν για πολύ καιρό με χαρακτηριστικούς πηχυαίους τίτλους. Ηταν μια υπόθεση που τα είχε όλα. Εναν πλούσιο γόνο ο οποίος έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα οδηγώντας την Porsche του, μια νέα γυναίκα που διαμελίστηκε και την εμφάνιση του νεαρού τότε επιχειρηματία την άλλη μέρα στην Αστυνομία μαζί με τον δικηγόρο του. Γράφτηκαν πάρα πολλά τότε – μεταξύ αυτών ότι η γυναίκα πήγε να διασχίσει την παραλιακή πάνω σε στροφή, καθώς και ότι σταμάτησε στη μεσαία λωρίδα για να βρει κάτι στην τσάντα της.
Ακόμη χειρότερο ήταν το τραγικό δυστύχημα που συνέβη τον Ιούλιο του 1992, όταν Γερμανός υπήκοος, οδηγώντας μια Porsche Carrera στο ύψος του Ιπποδρόμου στο Φάληρο, έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του. Η ανεξέλεγκτη Porsche καρφώθηκε σε ένα Opel Ascona και το αποτέλεσμα ήταν να σκοτωθούν συνολικά εφτά άτομα, ενώ οι σοκαριστικές φωτογραφίες -δημοσιεύτηκαν οι πιο «ανώδυνες»- άφησαν άφωνους όσους τις αντίκρισαν.
Από τον Λουκανίδη στον Γιανακούλη
Στις 10 Αυγούστου 1998 το φεγγάρι λάμπει πάνω από τον Κάλαμο και το γνωστό καλοκαιρινό μπαρ «Alekos», όπου φτάνουν λίγο μετά τα μεσάνυχτα ο Θεόδωρος Νικολακάκης και ο κολλητός του φίλος Γιώργος Λουκανίδης, ένα γοητευτικό παιδί που είχε γίνει γνωστό από την τηλεοπτική παρουσία του ως γυμναστή στον «Πρωινό καφέ». Οι δύο φίλοι διασκεδάζουν στο μπαρ μέχρι τις 3.30 τα ξημερώματα, όταν και αποχωρούν με την Porsche του Νικολακάκη για να επιστρέψουν σπίτια τους. Ο Θεόδωρος βάζει τη ζώνη του, ο Γιώργος πάλι όχι. Εμπιστεύεται τον φίλο του που είναι καλός οδηγός, όμως στο 35ο χιλιόμετρο της λεωφόρου Μαρκόπουλου – Ωρωπού ο πρώτος χάνει τον έλεγχο της Porsche. Το αυτοκίνητο βγαίνει από τον δρόμο, χτυπάει με σφοδρότητα σε κολόνα της ΔΕΗ και ύστερα από μια τρελή πορεία 60 μέτρων και πρόσκρουση σε βράχους καταλήγει σε ένα ανάχωμα. Διερχόμενοι οδηγοί σταματούν στο σημείο του δυστυχήματος και εντοπίζουν τον 31χρονο Γιώργο Λουκανίδη σε απόσταση 7 μέτρων απο το διαλυμένο αυτοκίνητο θανάσιμα τραυματισμένο. Ο φίλος του Νικολακάκης είναι ελαφρά τραυματισμένος, έχει βγει από το αυτοκίνητο και έχει πέσει πάνω από τον φίλο του. Εκεί τον βρίσκουν οι αστυνομικοί της Τροχαίας σε κατάσταση σοκ να κλαίει με λυγμούς κρατώντας τον στην αγκαλιά του. Ηταν τέτοια η κατάστασή του που δεν μπορούσε να πει ούτε το όνομά του και χρειάστηκε να περάσουν ώρες για να μπορέσει να δώσει κατάθεση, αφού κατέρρευσε μόλις έμαθε ότι ο Λουκανίδης ήταν νεκρός.
Οι έρευνες για το μοιραίο τροχαίο δεν απέδωσαν ιδιαίτερους καρπούς. Το αυτοκίνητο δεν είχε αφήσει ίχνη φρεναρίσματος, αλλά το συμπέρασμα ήταν ότι έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει. Η ίδια αιτία θα είναι ο βασικός πρωταγωνιστής σε ένα δυστύχημα 12 χρόνια και πέντε μήνες αργότερα, όταν σε αγώνα για το ράλι «Παλλάδιο» στη Χαλκίδα μια Porsche 911 RSR καρφώνεται με ταχύτητα σε ένα δέντρο μετά από τρελή πορεία. Οδηγός της είναι ο Λουκάς Γιαννακούλης, γαμπρός του εκδότη Γιώργου Μπόμπολα -είχε παντρευτεί την κόρη του Μαρία-, ένας εξαιρετικός οδηγός αγώνων που στάθηκε άτυχος όταν έχασε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του. Η Porsche του μετά από μια τρελή πορεία καρφώνεται σε ένα δέντρο με μεγάλη ταχύτητα -κάποιοι αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο για 140 χιλιόμετρα- και όταν φτάνουν τα σωστικά συνεργεία ο Γιαννακούλης είναι βαρύτατα τραυματισμένος στο κεφάλι. Μεταφέρεται εσπευσμένα αρχικά στο Θριάσιο και μετά στο Αττικό, όπου διαπιστώνονται βαρύτατες εγκεφαλικές κακώσεις και σοβαρό τραύμα σε ζωτικό όργανο. Το ημερολόγιο δείχνει 2 Δεκεμβρίου του 2013 και ο καταξιωμένος αρχιτέκτονας-μηχανικός αντέχει τρεις μέρες στην Εντατική, προτού υποκύψει από τα βαρύτατα τραύματά του.
Ο εκδότης που κάηκε ζωντανός
Στις 9 Ιουνίου του 2016 ο εκδότης Παναγιώτης Μαυρίκος -έγινε γνωστός από την εμπλοκή του στο κύκλωμα των εκβιαστών – δημοσιογράφων- οδηγεί τη μαύρη Porsche Cayenne της συζύγου του στην Αττική Οδό. Η μέρα είναι πολύ καλή, το αυτοκίνητο του εκδότη κινείται στην αριστερή λωρίδα, όταν ξαφνικά αρχίζει να γεμίζει καπνούς στο εσωτερικό του από μια φωτιά που ξεσπάει κάτω από το δάπεδο στη θέση του οδηγού. Ο Μαυρίκος πανικοβάλλεται και αντί να βγει στη βοηθητική λωρίδα, καταλήγει στην αριστερή όπου ακινητοποιεί μεν το όχημα, αλλά δεν μπορεί να βγει από την πόρτα αφού το άνοιγμά της εμποδίζει το τοιχίο. Τελικά θα καεί ζωντανός σε ένα φρικιαστικό δυστύχημα, καθώς τα οχήματα της Πυροσβεστικής που έσπευσαν τον βρήκαν απανθρακωμένο μέσα στη μοιραία Cayenne.
Η έρευνα ανατέθηκε αρχικά στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών, αφού οι φήμες έκαναν αρχικά λόγο για εγκληματική ενέργεια. Όταν το ενδεχόμενο αυτό αποκλείστηκε, η υπόθεση επέστρεψε στο Τμήμα Τροχαίας Αττικής Οδού προκειμένου να σχηματιστεί η δικογραφία. Τελικά, όπως προέκυψε από τις έρευνες των εμπειρογνωμόνων, ένα γρανάζι από το σασμάν μπλόκαρε και εν συνεχεία έσκισε το κάρτερ λαδιού και από τις σπίθες προκλήθηκε φωτιά. Αυτό που διέρρευσε αργότερα ήταν ότι ο Μαυρίκος είχε κάνει πλημμελή συντήρηση στο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας ιμιτασιόν ανταλλακτικά, τα οποία είναι φθηνότερα από τα γνήσια. Μόνο που δεν υπολόγισε ότι η Porsche της συζύγου του, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα τέτοιο brand, δεν θα άντεχε οτιδήποτε ψεύτικο πάνω της για πολύ καιρό…
Στις 30 Νοεμβρίου του 2013 ο ηθοποιός Πολ Γουόκερ, διάσημος μέσω των ταινιών «The Fast & the Furious» απ’ όπου και η φωτό, σκοτώνεται όταν η κόκκινη Porsche Carrera GT που οδηγούσε ο φίλος του καρφώθηκε σε στύλο με ταχύτητα άνω των 160 χιλιομέτρων.
protothema